Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
als je motor loopt, loopt deze dan in de noodloop met de MML aan of werkt de motor dan normaal zonder dat het MML brand op het dashboard??
ik zit ook even over andere paginas van dit forum te neuzen zodat ik het wiel niet op nieuw uit hoef te vinden… ( altijd handig) misschien dat iemand je kan helpen met opcom om uit te lezen en wellicht je krukas-positie-sensor of nokken-as-positie sensor na te lopen… ik heb geen opcom of tech 2 tot me beschikking dus voor mij is het ook maar raden vanaf een scherm…
Als de auto gewoon normaal start dan blijft de MML uit, zodra het probleem zich voordoet licht hij op. Als hij niet wil starten, je haalt de auto van het contact (alle lampjes gaan uit), en je zet hem daarna direct weer op contact dan gaat de MML knipperen. Als je even een minuutje wacht voordat je hem weer op contact zet dan blijft hij uit.
@tamiya wrote:
Vermeld even in je profiel waar je precies woont. Ga eerst je auto (laten) uitlezen en dan pas iets vervangen. Het kan inderdaad je krukassensor zijn. Heb ik ook gehad, als ie warm was, wou die niet starten, als ie koud was wel ;)
Harderwijk, heb het ook ff in mijn profiel gezet. De krukassensor is een paar weken geleden vervangen, de garage heeft geprobeerd de auto uit te lezen maar er kwam geen storing naar voren. Hij verwachtte dat het dus aan de krukassensor lag en die is vervolgens vervangen, maar helaas..
@total_recall wrote:
Een collega heeft even met mij mee gekeken en ontdekte nog een ander probleem, er zit olie in de koelvloeistof…
Ik weet dat het niet verstandig is om hiermee door de rijdenOlie in je KVS kan duiden op een koppakking lek, doorrijden ermee is idd niet verstandig maar kan ook “oude” olie of (verrotte) KVS zijn.
Is het reservoir ook leger als voorheen?Uitlezen zou idd een oplossing kunnen bieden voor je de hele motor in de keuken heb liggen in delen :agent dus dat eerst maar :D
Ik weet niet of het reservoir leger is dan normaal, ik ga het vanaf nu goed in de gaten houden.
Iemand heeft mij aangeraden om de huidige koelvloeistof er uit te halen, de boel schoon te spoelen en daarna weer nieuwe koelvloeistof of eventueel water er in te doen. Mocht er dan weer olie in komen dan kun je er haast vanuit gaan dat de koppakking lek is?@bart-gsi wrote:
Kvs en olie bij elkaar dat je sludge krijgt kan ook als je korte afstanden rijdt zoals in het topic: sludge ik denk dat 34 km voor 5 dagen lang iedere week weinig of net op de grens zit..
Het zou een meevaller zijn als het hier door komt, oplossing is regelmatig koelvloeistof verversen? Het is per dag 2x een ritje van 17 km.
@bart-gsi wrote:
Maar sensoren en meters komen niet altijd naar voren met uitlezen.. Dus kan zijn dat de lmm naarvoren kwam als zijnde kapot en de krukas-positie-sensor niet…
Zowel de krukas sensor en de lucht massa meter zijn in de afgelopen 2 maanden vervangen, hier kan het dus niet aan liggen denk ik?
Bedankt voor het meedenken allemaal, ik heb niet erg veel verstand van auto’s dus jullie helpen mij hiermee een stuk verder!
Helaas is de beschadiging aan de bedrading niet het probleem geweest, de auto heeft nog steeds problemen en slaat soms helemaal niet tijdens het starten.
Gistermiddag was het weer zo ver, ik heb er deze keer een filmpje van gemaakt. Ik vraag mij af wat het getik is wat uit de buurt van het dashboardkastje komt?[youtube:tch769q3]http://www.youtube.com/watch?v=yYlrdj6vZhE[/youtube:tch769q3]
En uiteraard na een tijdje proberen deed hij het ineens weer.
Een collega heeft even met mij mee gekeken en ontdekte nog een ander probleem, er zit olie in de koelvloeistof…
Ik weet dat het niet verstandig is om hiermee door de rijden, maar ik zit momenteel in mijn afstudeerstage en kan de auto echt niet missen. Ik ben 5 dagen per week op stage en in het weekend werk ik ook 1 dag. Mogelijk kan ik na mijn stage een baan krijgen bij het bedrijf, het plan is dan om een nieuwe auto te kopen, daarom wil ik aan deze auto niet teveel geld meer uitgeven. Hebben jullie misschien tips om het nog 7 weken met dit ding uit te houden zonder dat er dure reparaties aan te pas komen? Ik rij van maandag tot vrijdag dagelijks 34 kilometer en in het weekend 160 kilometer.Hoi Bart, bedankt voor het antwoord. Ik heb de achterbank zitting + zwarte deksel los gehaald, de pomp liep gewoon goed maar ik zag dat de draden net voor de stekker van de benzinepomp slijtage hebben opgelopen, het koper was zichtbaar. Helaas heb ik geen krimpkous of tape in huis dus heb ik het nu ff geisoleerd met wat snoeppapiertjes… Binnenkort maar ff een stukje krimpkous halen om dit beter op te lossen. Maar de draden kunnen nu niks meer raken en daar gaat het ff om, even afwachten of het probleem nu verholpen is.
Thanks!
-
AuteurBerichten