Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://i817.photobucket.com/albums/zz96/opelrekordcalibra/robinfotos090.jpg
http://s817.photobucket.com/albums/zz96/opelrekordcalibra/?action=view¤t=robinfotos092.jpg
http://i817.photobucket.com/albums/zz96/opelrekordcalibra/robinfotos089.jpg
http://i817.photobucket.com/albums/zz96/opelrekordcalibra/robinfotos084.jpg
had een benzine pomp van de sloop gescoord en het probleem leek opgelost alleen deze pomp begon ook te gieren na 5 min. Dus of de pomp was weer stuk
of hij kreeg gewoon te weining brandstof aangevoerd
en dat was het probleem dus :P
de aanzuigbuis van de pomp was 13mm doorsnede en de aanzuigbuis op de tank was maar 10mm. Dus effe de aanzuigbuis van de tank er gesloopt, plaatje groter geboort en een 13 mm aanzuigbuis op gelast en voala hij doet het prima :)het rijd eindelijk :wors ik heb het denk ik nu op de goedkoopste manier die er is gemaakt wel tijdrovend maar dat heb ik met plezier gedaan.
er zit nu op:
zelfgemaakte motorsteunen
zelfgelaste caterpan
vliegwiel omega a 1cm afgedraaid
koppeling weet ik niet precies
drukgroep calibra
druklager rekord
koppelingshuis manta
bak rekord.
de foto`s komen binnekort.
hij rijd nu nog niet echt perfect want de brandstofpomp van de calibra is gaar. Begint na 5 min te gieren en wil geen druk meer behouden dus ben nog op zoek naar zon pomp. Wanneer dat het goed doet gaat ie als een gek. komt nog wel een filmpie ook.nou het blokkie hangt er in aan de takels, 4 bak van de rekord zit er aan met het koppelingshuis van manta en heb een vliegwiel van een omega a kunnen scoren met een koppeling. alleen het vliegwiel was wel 3x zo dik als die van de calibra waardoor mischien de koppeling niet vrij komt maar zo ver ben ik nog niet. als het vliegwiel te dik is dan weet ik wel iemand die em af kan draaien dus dat is ook niet zon erg probleem.
ben nu bezig met het maken van motorsteunen. dat is nog wel echt een gekut want de bout gaten verschillen zowel in hoogte als in afstand tot de bak dus wordt nog effe rekenen voordat ik dat voormekaar heb.
mischien nog tips hoe je de motor precies in het midden krijgt?
wil nu eerst de motor steunen maken en dan gaan meten hoeveel ruimte ik over heb voor de carter pan om dan de carter pan te gaan maken.wat is nou precies het probleem met het vliegwiel van de c20ne, waarom is dat vliegwiel te hoog loopt er dan wat aan ofzo?
ik zal het effe nachecken als het blok er naast hangt.
ik kan dat blok krijgen dus dat is altijd goedkoper dan een 16v kopen :P
ben later wel van plan om een 16v der in te hangen maar dan wil ik het eignelijk meteen goed doen en het blok reviseren. Maar daar heb ik nu niet echt het geld voor dus en aangezien het het zelfde onderblok is kan ik alle aanpassing alvast maken zodat later zo het 16v blok er in kan.zaterdag ga ik zoiezo het blok eruit takelen van de calibra. en dan zal ik wel even kijken hoe dat precies zit met dat vliegwiel.
oke dat zal ik dan effe nakijken :) ga waarschijnlijk morge motor uit de calibra halen. als ik tegen problemen aanloop dan post ik weer.
versnellingsbak: rekord + koppelingshuis manta (school) of manta 18s bak
dan denk ik dat het koppelingshuis dat op het motorblok op school staat dan van een manta bak is. als de bakken van een omega allemaal 1 geheel is. ik kan denk ik wel wat regelen met school dat ik dat koppelingshuis kan overnemen.
Wat kost zon 18s manta bak eigenlijk?
heb de koppeling nog even precies nagemeten en het is toch 216mm
deze maat is te verkijgen voor een omega bak. en aangezien die hetzelfde aantal tands heb als die van de rekord kan ik die koppeling gebruiken.hoe ik het nu voor me zie
motor : calibra
koppeling: manta of omega
drukgroep: calibra
versnellingsbak: manta 18s of rekordik heb ze ook niet al te lief behandeld die motorblokken daar zal het vast wel aanliggen denk ik :P
maar ik wil nog steeds liever een c20ne der in hangen. heb vandaag op school aantal dingen nagekeken.
het koppelingshuis van een omega a past op me 4 bak van de rekord
en dat koppelingshuis pas op de c20ne.
de koppeling van de rekord was 200mm/ 14 tands en moet voor het vliegwiel 220mm zijn. De koppeling van de calibra was uiteraard wel de juiste diameter maar is meer tands als die van de rekord dus dat feest ging niet door.
dus nu mijn vraag is er een koppeling van een omega a met de diameter 220mm/ 14 tands?mvg robin
ik heb ze ook niet al te lief behandeld die motorblokken daar zal het vast wel aanliggen denk ik :P
maar ik wil nog steeds liever een c20ne der in hangen. heb vandaag op school aantal dingen nagekeken.
het koppelingshuis van een omega a past op me 4 bak van de rekord
en dat koppelingshuis pas op de c20ne.
de koppeling van de rekord was 200mm/ 14 tands en moet voor het vliegwiel 220mm zijn. De koppeling van de calibra was uiteraard wel de juiste diameter maar is meer tands als die van de rekord dus dat feest ging niet door.
dus nu mijn vraag is er een koppeling van een omega a met de diameter 220mm/ 14 tands? -
AuteurBerichten