Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Originele speedlines zijn inderdaad erg leuk, als ik daar een nette set van kan vinden is dat zeker een kanshebber.
Die tweede link werkt helaas niet, advertentie is al verwijderd. Kun je vertellen welke velgen dat waren?
28 augustus 2022 om 10:58 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478220Ja je blijft GIGO noemen maar kun je ook vertellen wat ik daar verder mee moet of kan?
27 augustus 2022 om 19:09 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478187Oke duidelijk maar heb je ook enig idee wat ik aan moet met de P0170 melding?
De andere meldingen blijven weg nu, heb het vermoeden dat die kwamen door de NGK luchtmassameter.
<p style=”text-align: right;”>Het is nu alleen nog de P0170 icm slecht/beroerd starten en stotteren laag in de toeren.</p>27 augustus 2022 om 18:06 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478181Heb toch niet het idee dat ngk rotzooi is, daarbij helpt die opmerking me niet echt verder.
Snap dat onderdelen van een bepaalde “klasse” moeten zijn, houd ook absoluut niet van merkloos spul maar een ngk of valeo zou net zo goed moeten werken als een bosch.
27 augustus 2022 om 11:06 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478164Gewisseld met de oude lmm, deze geeft keurig een waarde aan die beter overeenkomt.
Hij schommelt bij een warme motor en zonder verbruikers tussen de 1.6 en 1.8 g/s, dus tussen de 5.8 en 6.4 kg/h.
Dat is te lager dan de 9-11kg/h wat je eerder noemde.
Buiten het hoofd probleem heb ik het vermoeden dat de nieuwe lmm niet 100% is of niet werkt met mijn auto, die kan dus weg.
Ik heb nog vier nieuwe ngk bkr5ek bougies liggen dus die ga ik gewoon vervangen voor de zekerheid en gelijk de bobine goed inspecteren.
Wat is nu wijsheid voor de volgende stap voor dit probleem?
Bedankt voor zover iig. Hopelijk word dit snel opgelost.
27 augustus 2022 om 10:20 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478163Ik heb wel de juiste meters te pakken denk ik maar de maf blijft de genoemde waarde van 145g/’s vast houden.
Bij zowel een koude als warme motor starten start hij wel heel laag rond de 10g/s maar loopt hij heel snel omhoog naar die 145g/’s
In de fase dat hij opbouwd naar die 145 reageert hij wel op het gaspedaal qua waarde maar moment dat hij de 145 aantikt blijft het stabiel en blijft hij daar. Als ik stationair sta of rijd maakt geen verschil.
Ik ga voor de zekerheid de oude lmm weer terug monteren en kijken wat hij daar mee doet.
Stekkers lijken allemaal goed en schoon.
26 augustus 2022 om 18:52 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478134Zag wel staan luchtsnelheid massa 145g/s bij stationair vanmiddag met warme moter en alles uit, geen idee of dit juist is.
Ik ga dit morgen even proberen uit te zoeken, geen idee hoe ik met mijn uitleesapparaat de lucht kan zien in kg/hr. Maar zal vast ergens staan.
vanmorgen en vanmiddag was het starten precies hetzelfde, laag schommelen in de toeren en na 20 seconden gewoon goed lopen. Na weg rijden viel binnen een minuut weer het reactie van het gaspedaal weg. Opnieuw starten en alles loopt perfect en verder geen problemen.
Nu thuis gekomen merk ik dat hij laag in de toeren loopt en hoor ik plofjes uit de uitlaat stationair.
En heb alleen foutcode P0100 afgelopen twee dagen.
26 augustus 2022 om 06:22 In reactie op: Vectra Z18XE P0170 gevolgt door P0100 P1550 P1606 #18478093Beste Livius,
bobine is origineel en lijkt optisch prima in orde ook de rubbers, bougies worden elk jaar vervangen met de grote beurt. Kan de bobine ineens deze problemen geven nadat er een LMM is vervangen? Daarvoor nooit geen problemen met deze code.
Laatste keer bougies vervangen is ongeveer 10.000 geleden.
[quote quote=18424477]Z18xe of z18xer? Bouwjaar?[/quote]
Vectra C sedan motor Z18XE bouwjaar 2002
[quote quote=18424416]Wat is precies je probleem, de vectra C Benz modellen kan ik dromen.[/quote]
Ik heb een Vectra C 1.8 met vrij weinig kilometers, letterlijk van een oude man geweest.
Maar ik heb een check engine lampje branden die heel soms vanzelf uit gaat en 90% van de tijd brand.
Foutcode P0170
Als ik hem wis is hij binnen 2 a 3 ritjes terug.
Met koude start klimmen de toeren naar 2000 met soms schommelingen. Soms start hij ook heel normaal en rustig.
Bijvoorbeeld starten, schiet hij omhoog naar 2000, zakt na 2 seconden terug naar 900 en vervolgens gaat hij weer naar 1500 voor 2 seconden.
Ook komt het voor dat bij het starten hij soms begint te pruttelen en uitvalt.
Wat betreft rijden loopt hij soms goed soms niet. Wat vooral opvalt dat hij vaak bokkert/stottert met op trekken, constant rijden en remmen.
Hoe hoger in de toeren hoe minder last, vooral beneden de 2500 toeren is het meeste aanwezig.
En het gekke is dat ik vaak wel kan aanvoelen bij het starten hoe hij gaat rijden. Soms rijd hij gewoon prima zonder problemen, al is dat vaak van korte duur.
Ook heb ik soms het gevoel dat ik vermogen mis, ene keer meer power dan de andere keer. Maar dat kan bedrog zijn.
Hij doet het niet constant en daarom denk ik niet aan iets mechanisch maar iets anders.
Gasklephuis is gereinigd, nieuwe bougies, luchtfilter, olie, lmm, brandstoffilter.
Hierna is hij wel wat beter gaan lopen ondertussen maar klachten blijven.
Ook geen lekkende of gescheurde kabels/slangen gevonden.
Heb inmiddels meerdere garages gehad en ze komen allemaal met voorstellen waar ik weinig vertrouwen in heb.
Gevoel dat ze niet weten waar ze moeten zoeken en maar dingen willen proberen om geen nee te zeggen.
Hij geeft een foutcode en daar moet mee gewerkt kunnen worden dacht ik.
Vandaar de vraag of iemand mij verder kan helpen.
[quote quote=18424396]Ha Robert, Is het inmiddels gelukt? Groet, Yasin[/quote]
Nee tot heden helaas nog niemand gevonden in de omgeving die me kan helpen met mijn probleem.
Wel al een handvol mensen/garages gevonden die het niet kunnen oplossen.
Zoek een doorgewinterde Opel monteur die motorisch alles kan dromen van een Vectra C
-
AuteurBerichten