Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je reactie Dikkeminne,
Heb zelf ook een Pilot set H7R maar het is me opgevallen dat de twee opstaande nokjes voor aan de fitting de boosdoeners zijn die er voor zorgen dat de lamp ietswat scheef komt te staan.
Nokjes inmiddesls ook weggeslepen en het lichtbeeld is weer uitstekend.
Groet Robert23 juli 2012 om 22:02 In reactie op: Opel Astra 1.7 tdi 2006 stottert en slaat af in bocht #18039280Hey Robin,
Ditzelfde heb ik ook meegemaakt, alleen ik kreeg hem alleen aan de gang met het stuur naar links.
Wat bleek achteraf, de BDP sensor (toerentalsensor) onder de startmotor bleek de kabel uit het steuntje te zijn gekomen waardoor deze naar beneden zakt en gaat slijten over de rechter binnenste aandrijfashoes.
BDP sensor vervangen en kabel vastgezet met een tie-rip.
Ondanks het niet aanslaan geen defectcode’s aanwezig.Succes Rob
Probleem is opgelost.
De BDP sensor (toerentalsensor) boven de startmotor was defect geraakt doordat de draad langs de binnenste aandrijfashoes was gaan schuren.
Nieuwe is besteld a 99,- euro en komt hopelijk morgen binnen als deze in breda ligt. :D
Groetjes Robnu heb 2 maand geleden mijn dynamo vervangen, maar deze laad nog goed.
heb 14,2 v gemeten.
morgen wil ik nog kijken of de accu polen nog goed vastzitten.
groetjes robAstra H 17cdti ??? misschien.
Dan is het makkelijk.
massa accu pool los
onder bodemplaat demonteren
multiriem met kniesleutel 15 losnemen, maak van te voren een tekening hoe deze loopt.
Claxon incl. steun demonteren
vacuumslang bovenzijde losmaken.
stekkers losmaken incl. kabeloogje
boutje met dopje 12 boven de dynamo er uit draaien
en de lange bout met dop 14 er uit draaien.
vervolgens de dynamo langs het subframe onder door nemen.
extra tip maak een extra kabel tussen je nieuwe dynamo en accopool tbv van de weerstand.
terug in visa versasucces Robert
4 april 2012 om 19:17 In reactie op: meriva a kopen, waar op letten, hoe bevalt een meriva etc et #17923969De 16 16v is inderddaad een lekkere stille motor, zo hebben wij de cosmo uitvoering uit 2006 en met de laatste apk keuring nog een steekproef op geweest en zonder enige twijfel geen probleem.
Hoe de nieuwe versie rijd is ons nog niet bekend, maar ook dat zal wel goed zijn.
Groet robertHet is maar net hoeveel geluk je er mee hebt, ik heb in september 2011 deze astra z17dtl uit 2004 gekocht met 193340km op de klok, en het enige wat ik tot nu toe defect heb gehad is de dynamo.
voor de rest een heerlijke auto, en lekker zuinig.
Groetjes RobertNou helaas, :swear ook een extra massa bied geen uitkomst.
Heb vanmiddag met een kameraad gereden, hij heeft zo’n snap-on tool en hebben diverse triggers gemaakt, en zoals het er nu naar lijkt schijnt heel kortstondig de spanning van de ecu weg te vallen.
Maar we blijven zoeken, meld me later weer
Groetjes RobertLuchtmassameter???
Ik heb al veel problemen gelezen over de luchtmassameter met slechte massa, nu wil ik morgen proberen de lmm een extra massa te geven via pen2 gele draad rechtstreeks naar de massa van de accu, en kijken of dit enige verbetering geeft.
En stel nu dat ik het hiermee oplos ligt dat dan puur aan de ecu, of zou de ecu dan vervangen moeten worden.
ik laat het morgenavond weten.Gr Robert
Hallo simon,
er is tevens een software update beschikbaar om eventuele brandstofpomp storingen te voorkomen,
thans zo luide de laatste update voor mijn x18xe1 uit 2000.
Gr RobertJohnathan,
ik neem aan dat je alleen de knoppen van je cpv wil vervangen,
als de knop omhoog staat kun je met een klein schroevendraaiertje dat oranje plaatje naar je toe halen, en je schuift hem zo naar boven.
succes Groet robertHet kraken komt inderdaad van vastzittende draagarmbussen en het gebonk van ruime stabilisatorrubbers, of een kleine dode slag uit een schokbreker.
Stabilisatorrubbers is nog wel makkelijk zelf te doen, 4 draagarmbussen heb ik laten doen.Gr Robert
Dopelmobiel,
laaat je verdamper maar een reinigen grote kans dat je er schimmels in hebt zitten.
Dit is vaak herkenbaar aan de zure muffe lucht als de compressor word uitgeschakeld.
Deze reinigers zijn ook te koop bij automaterialenzaken voor 20 a 30 euro en is ook makkelijk zelf te doen.succes gr Robert
De auto heeft in februari een grote beurt gehad inclusief benzinefilter, en eind april begon het schokken, maar zoals maurice al vroeg is het schokken boven de 3000 rpm over. Nee niet helemaal, het is inderdaad veel minder maar weg is het niet. Het tanken doe ik bij verschillende pompen ,net wanneer het nodig zeg maar, tot een kwart van de tank. Maandag 18-juni jl hebben ze ook de injectoren gereinigd op druk met tuneup.
probeer al zoveel mogelijkheden maar het moet finacieel wel leuk blijven
Gr. RobertBedankt voor jullie snelle reactie’s, had op internet ook een TAC gevonden wat betreft de bobine gallerij waarbij een extra massadraad aangelegd moest worden.
Maar ook dit bied geen uitkomst, heb er zelfs nog de oude bougies (origineel) even in gehad om te proberen heb de auto +/- 7000km geleden een grote beurt gegeven, en de klacht is ongeveer een week begonnen, en rij elke dag zo’n 65km op en neer zonder files.
Heb het ook even geprobeerd zoals arjontje omschreef even laag in toeren en dan volgas, maar gaat er dan als een speer vandoor.
Wil morgen nog even proberen de egr schoon te spoelen met remmenreiniger het helaas niet meer thuis staan.
Maf sensor heb ik nog liggen dat was het ook niet, word waarschijnlijk toch een immitatie bobine gallerij van febi 200,-ex
nog suggesties ik hoor ze graag.Ik heb led knipperlichten achter gemonteerd met 2 porselijnen 24 ohm’s weerstanden links en rechts, leuk voor de looks. De remlichten wil ik ook nog doen maar denk wel dat ik hiervoor andere weerstanden voor nodig heb om de boardcomputer voor de gek te houden.heb je dit zelf ook laat me dan weten welke je gebruikt hebt.
inmiddels pilot pro xenon 6000k ,led superwhite stadslichten, led kentekenplaat verlichting
Groetjes Robert
keep up the good workIk heb ondertussen dat ik hem nu heb de DB riem met alle rollen vervangen, had al 2 jaar geleden moeten gebeuren.
Grote beurt gegeven, stabilisator stangen voor vervangen. Multiriem vervangen, Airco opnieuw laten vullen.
Wielen laten ballanceren maar dan met plaklood aan de binnenzijde.(staat mooier)
Nu moet ik alleen de voorpijp van de uitlaat nog lassen, deze lekt wat onder de flensaansluiting, had vandaag nieuw hitteschildje van het spruitstuk besteld en om er zeker van te zijn dat alles straks goed dicht is neem ik de flenspakking en de spruitstukpaaking ook mee.
En ik moet nog een afspraak maken bij Care voor het spuiten van de slotneusjes achter en het rechter achterschermrand.
Het blijven wel de bekende plekken.
Dus je begrijpt, ben nog lang niet klaar.
Groet RobertOh Ja, sorry sorry.:angel
Het gaat om m’n nieuwe vec Sjouke, die op de foto links is inderdaad een b1 van ’96 een x16xel.
Ik moet er nog foto’s van maken maar ja ik ben er nog niet helemaal klaar mee, dan moet ie toch wel af he:cry AUW wat een mishandeling,
Volgende auto 380Volt op zetten en dan kijken wat er de volgende dag naast ligt.
Dan doen die **k*ls het nooit meer.:fy1
Hopelijk ben je casco verzekerd.
Sterkte met de afhandeling.
Groet RobertDit heb ik ook een keer gehad, bleek dat er een breuk in de transponder zat, werd af en toe niet herkent door de immobiliser, vrouwlief had de sleutel eens laten vallen.:angel
VOD heeft hier in de buurt losse transponders liggen, kosten nog geen 25 euries, met programeren mee.
Groet RobertBedankt voor je snelle reactie, Arjontje.
De volgende keer zal ik inderdaad mijn avatar verkleinen met een nieuwe foto van onze nieuwe vectra, altans voor ons is ie nieuw, B2 bj 2000 102dkm 147silver sedan x18xe1 diamond.
Moeten alleen nog de bejaarde geur er uit zien te krijgen, haha:D
Voor de rest is deze in nieuwstaat, heb vandaag m’n radio en parrot in gebouwd.
Donderdag as afspraak bij vod voor apk en distributieriem had 2 jaar geleden al vervangen moeten worden, was voor het laatst in 2004 bij 57dkm vervangen, wil niet het risico lopen dat deze breekt.
tot die tijd blijft hij maar mooi staan, de rode links is nog verzekerd tot vrijdag en daarna gaat ie op de verkoopsite.
groet RobertHey Erwin,
Bedankt voor je reactie, maar het gaat niet door, jammer hoe iemand een opel kan mishandelen.:cry
Het deed me zeer hoe deze vectra er bij stond,uitgeleefd van hier tot tokyo.Maar Maar uh
Yes, we zijn wel weer geslaagd.:D
Zaterdag as gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen.
een B2 diamond x18xe1 4drs sedan en ja ook met houtinleg en net met 102000 op het klokje, en ja je raad het hij is van een oud mannetje geweest. eh ja hij ruikt nog naar een bejaarde.
We hebben hem ook daar op de brug gezien en de originele fabrieksparafine zat er nog onder.
Gewoon nog in nieuwstaat.
Als ik de DB Riem en een beurtje heb uitgevoerd, en als alles er weer in zit zal ik de foto’s plaatsen.
Tja het Opel logo zit nou eenmaal op het netvlies gebrand, en dat krijg niet meer weg.:angel
Groet RobertTja, wat moet ik hier aan toevoegen.
Tis jammer, weer een Opel van de weg.:( R.I.P Vectra:( snifsnif
Eh Nee,Bert.
Zeker geen sport om leeg te rijden, maar afgelopen vakantie naar denemarken geweest, en ja tuurlijk vermoeid en even niet opgelet, metertje helemaal op de aanslagnaald.
En dan wil je al helemaal niet stil staan als je de taal niet spreekt.
Maar kwam op de valreep toch nog een pomp tegen, dan vind ik het wel prettig dat ik tijdig gewaarschuwd word.
Voor de rest een perfecte vakantie gehad, en bijna 3000km probleemloos gereden:)
Net als voorgaande jaren trouwens.
Groetjes RobertBedankt voor je snelle reactie Willem,
Dan zit er toch niets anders op, dan maar een ander paneeltje.
Zo duur zijn ze ook niet op de onderdelenlijn.
had de stekker bij de tankvlotter ook al gecontroleerd maar ook hier geen gekke dingen of corrosie te zien.
bedankt Robert -
AuteurBerichten