Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2015 om 06:42 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197929
Haha,
Nou inderdaad… :D
to-ard-or-repair.nl
Robert
23 juni 2015 om 20:01 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197927Haha ja,
De domeinnaam is op meerdere manieren uit te leggen :D
“The Ard of repair” zal ik het maar op houden, want “the art of repair” bezit deze man niet.
Robert
23 juni 2015 om 17:32 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197925Hoi Ray,
Ah vandaar!
Ik vind het super dat je vraagt hoe het is afgelopen. Je vraag komt wel net op een moment dat ik daar geen antwoord op kan geven.
Binnenkort zal ik hier vertellen hoe dit afgelopen is.
Robert
22 juni 2015 om 23:46 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197923OA-H,
Ik kan op dit moment niets hierover zeggen. Als dat wel kan, dan laat ik van mij horen.
Als er een reden is waarom je het vraagt, graag een PM.
Woonplaats Zaandam? Je kent dhr Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl/ …
:D
Robert
Hoi,
Zo ziet de antennevoet eruit met het nieuwe rubber, wat ik op ebay heb besteld.
:wors
Robert
Hoi!
Bedankt voor jullie tips. Mijn garage heeft geholpen.
Kosten € 20.
Rubber via ebay, vanuit Engeland €8 incl verzenden.
:D
Voor € 30 geregeld.
Ben blij dat ik het toch niet zelf heb gedaan. Bij garage staat ie binnen, rot tijd om buiten te klussen nu.
Rubber past echt super Joop! Bedankt voor de link.
Garage dacht dat het bij de opel dealer vandaan kwam.
Geen gedoe met kit of zelf rubber maken, prima zo :thumb
Ik zal binnenkort foto plaatsen.
Vandaag zo veel regen.
Robert
Hoi!
Rubber uit Engeland is er al, snel opgestuurd en erg netjes verpakt. Kan ik mijn oude antenne houden :D
@corsa14slow wrote:
denk dat dat wel kan, alleen alles goed schoonmaken gaat wat lastiger. antenne kabel kan je gewoon los draaien, zit een aankoppeling bij dacht dat dat ook geld voor de remote kabel..
Serieus, ik heb verhalen gelezen, moeilijk kabel veel te kort, niet los te halen.
Zou wel mooi zijn als het gewoon los kan!
Bedankt voor de tip!
Robert
Ik denk dat de kabel niet eens los hoeft, bedenk ik mij nu.
Ik kan natuurlijk het rubber voorzichtig over de voet heen trekken, met kabel er aan.
Dat is het, of niet?
Robert
Ik vind het ook leuk om zelf te doen. Ik ga het overwegen, als jullie het mee vinden vallen.
Zeker geeft het voldoening zelf te doen.
Hoe zit het met de antennekabel? Gaat die makkelijk los van de voet?
Robert
Hoi!
@TeamWest wrote:
Heb er zelf iets tussenin, geen spriet en geen vin (tenminste ik versta onder de vin wat anders, meer zo een banaanachtig exemplaar):
Enkel rubber vervangen is idd mogelijk, ikzelf wilde af van het formaat antenne botsauto.
Ja dat is een soort tussen versie. Ik vind het mooi bij je Corsa passen.
Mijn Corsa is wat eenvoudiger, bij mij staat die spriet ook niet slecht, vind ik.
Ik begrijp wel heel goed wat je bedoelt met formaat antenne botsauto :D
Groeten,
Robert
Hoi Joop,
@joop1970 wrote:
Ja dat blijft men zeggen, heel veel figuren vervangen de hele voet.. Goed voor de economie zullen we maar zeggen.
Ik heb het rubber op ebay besteld, verkoper reageerde snel het is al opgestuurd ook.
Als de oude voet erop kan blijven, vind ik het prima. De garage waar ik het ga laten vervangen (zelf geen tijd helaas, kon ik het maar op mijn gemak doen.) vind ook een spriet beter.
Groeten,
Robert
Hoi Joop,
Super bedankt voor de tip!
Ik had al gezocht en heb tot nu overal gelezen, dat de rubbervoet niet apart te krijgen is!
Robert
15 juni 2014 om 19:04 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197921Zijn die gekitte/gelijmde ruiten makkelijk te verwijderen, of is de kans op breuk groot?
(Ik ben het niet van plan om ze eruit te halen, maar wil graag weten hoe het zit.)
Robert
15 juni 2014 om 18:52 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197920Bedankt voor je snelle antwoord!
Duidelijk, alleen afwerking.
15 juni 2014 om 18:25 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197918Ik heb nog een vraag.
Is de achterruit van een Corsa B uit 1998, net zoals de voorrruit gelijmd?
Het rubber dient dus eigenlijk alleen als afdichting en niet om het achterraam op zijn plaats te houden.
Klopt dat?
Robert
14 juni 2014 om 08:51 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197917Foto update:
De laklagen die dhr Klever heeft aangebracht beginnen nu spontaan los te laten en plooien te vormen:
14 juni 2014 om 08:43 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197916Ja Tobias, het is triest. Mijn auto roest nu nog erger als voor de behandeling van dhr Klever :(
Bedankt voor je reactie, hoe meer mensen reageren hoe beter!
Tip:
Als je naar Ard Klever gaat om de auto er netjes te laten uitzien voor verkoop, verkoop de auto dan tenminste binnen 3 weken!
Dat is bij mij de houdbaarheid geweest van de roest behandeling door dhr Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl/
Robert
4 juni 2014 om 14:03 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197914Ik heb een bericht met aanvulling op bovenstaand verhaal ontvangen:
Nog een kleine aanvulling:
Spuiten van de lak bij de hoeken van de wielkasten achter was nog erg lastig door de slechte onderlaag kreeg ik te horen. Wat gespoten is in Wormer brokkelt gemakkelijk af.
Ook de achterklep de roest alsnog goed laten verwijderen. Ook dit was in Wormer niet grondig gebeurt want ook daar kwam de roest al weer doorzetten. Ook de achterklep lijkt te zijn gespoten zonder voorbewerken.
Ook moest de auto helemaal gepolijst worden om de spuitnevel van blanke lak die over de hele auto was verspreid eraf te krijgen.In totaal moesten er iets van 8 nieuwe gaatjes worden getapt want deze bevestigingspunten van binnenkuip wielkast en sideskirts waren allemaal afgebroken.
Dat verklaarde ook wel dat ik bij zware belading van de auto en over heuveltjes in woonwijken mijn wielkasten hoorde aanslepen sinds het ‘schadeherstel’ van Ard.4 juni 2014 om 12:42 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197913Hoi!
Ik heb contact gehad met de eigenaar van de Saab die ook bij Ard Klever is geweest. Hij heeft akkoord gegeven om zijn verhaal in dit topic te verwerken, om zo zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van de werkwijze van Ard Klever.
Het is een bekend verhaal, als je mijn topic hebt gevolgd. Het is een “mooie” aanvulling.
Daar gaat ie dan:
Omdat ik de auto lekker vind rijden en technisch goed is heb ik in mei 2013 besloten de auto te laten ‘opknappen’ door een eenmanszaak uit Wormer die doet aan roest en krassen verwijderen. Spotrepair behoort ook tot zijn ‘specialiteiten’.
Van te voren met de man gesproken (langs geweest in Wormer) en kreeg een goed gevoel bij hoe hij de klus zou aanpakken.
Ook nog via het Saabforum middels PB met een mede forummer gesproken over dit bedrijf.
Ik dacht daarom van te voren dat ik naar een meneer zou gaan die voor een net/scherp bedrag netjes werk levert. Niet vergelijkbaar met een echt schadebedrijf maar wel netjes werk.22 Mei 2013 mijn auto dus in Wormer achtergelaten voor aantal dagen voor krassen verwijderen op dak, achterpanelen geheel spuiten, roest verwijderen bij de achterspatborden (hoekjes bij de achterportieren) en achterklep de onderste rand ontroesten (oppervlakkige roest) en opnieuw spuiten. Dit alles voor 550 euries. Achteraf is dit een over duidelijk geval van te mooi om waar te zijn.
Bij het ophalen van de auto zag ik een redelijk nette wagen.
Meneer had alleen geen tijd gehad om de auto nog even netjes te wassen en te ontdoen van polijstresten en troep zei hij.
Ik kon daar gezien de prijs mee leven.Kras op het dak is netjes gevuld. Dus deze kras is nog wel zichtbaar maar dat heeft de meneer uitWormer me van te voren duidelijk gezegd dus daar heb ik vrede mee.
De achterpanelen zijn ronduit slecht gespoten en ook slecht voorbewerkt blijkt nu (december 2013).
Zitten hangers in de lak, stof en troep in de lak. Ik dacht dit vuil eruit te kunnen poetsen maar dat lukt me niet.
Ergste is nog wel dat de roest er weer doorheen knalt op de plekken waar de auto in Wormer is ontroest en opnieuw gespoten.Sowieso was de auto heel vies na zijn werkzaamheden aan de binnenkant van de portieren. Er zat veel polijst en aangekoekte stofresten vast aan mijn lederen interieur (portier en achterbank). Maar dit heb ik met voorzichtig schoonmaken weer netjes gekregen maar zegt ook wel wat over zijn manier van werken als je het mij vraagt.
Ook blijkt dat bij de werkzaamheden de sideskirts niet (volledig) zijn verwijderd maar aan de kant getrokken/gehouden. Ook de achterwielen zijn niet gedemonteerd geweest waardoor ontroesten in de wielkasten (bij de hoeken) dus technisch al niet mogelijk is.
Sterker nog, de bevestiging van de sideskirts is aan beide achterkanten afgebroken door zijn werkzaamheden.4 juni 2014 om 10:22 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197912Ik heb degene gevonden, ik ga contact met hem opnemen en vragen of ik zijn verhaal hier mag posten.
Robert
2 juni 2014 om 08:10 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197911@kaneelschep wrote:
Op het saab forum vond ik een reactie van iemand die ook bij hem geweest was. Die is van vorig jaar. registreer je daar eens en vraag hoe dat geworden is in dat jaar.
Dan heb je wat meer mensen die misschien totaal niet tevreden zijn.
@kaneelschep kun je mij helpen aan een link naar het topic op het Saabforum?Ik ben op zoek gegaan naar de Saab eigenaar, onderstaand heb ik wel kunnen vinden via marktplaats:
Roest verwijderen en spotrepair in Wormer
Geplaatst door ***** op 29 dec. ’13 | 6 jaar actief op Marktplaats
Nog geen 3/4 jaar geleden mijn Saab 9-5 bij Ard gebracht.
550 betaald (zonder bon) en het volgende daarvoor teruggekregen:
Grote kras op het dak opgevuld (redelijk netjes)
Achterpanelen zeer beroerd gespoten (hangers, dof en troep in lak)
Wielkast randen (hoeken) bijzonder slecht/niet ontroest (auto staat nu weer bij een herstelbedrijf). Lak dondert van de roest af en gaten zitten op de plekken die Ard zo goed heeft ontroest en in de omvormer heeft gezet (NOT).
Bevestiging sideskirt aan beide kanten kapot door het opzij halen ipv volledig demonteren).
Ard Klever reageert op marktplaats:
Hoi *****, het is jammer dit te moeten lezen. Dat de lak dof wordt en hangers daar geef ik garantie op. Zoals vermeld kan roest terugkomen. Helaas en echt helaas wist ik hier niets van. Er is geen enkel contact geweest dat dit gebeurt was. Als je iets koopt, product of dienst, en je weet vrij snel dan het niet juist is, dat je 6 maanden later, zonder mijn FOUT te kunnen herstellen het zo mededeelt. Groet Ard 06-12376006Alle andere tips die leiden naar contact met mensen die dezelfde ervaring met dhr Klever hebben als degene hierboven en ik zijn zeer welkom.
Robert
29 mei 2014 om 19:57 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197910Thx BlackDevil!
Ik moet gelijk terugdenken aan mijn tijd op de academie. Als je wilde dat olieverf sneller droogde, dan kon je er een paar druppels siccatief toe voegen. Deed je er te veel in dan begon de verf na het drogen te barsten.
Uit wikipedia:Een siccatief is een toevoeging aan bijvoorbeeld olieverf om de droogtijd te verkorten. Er hoeft maar een weinig aan de verf toegevoegd te worden, rond de 2% maximaal. Ook in alkydharsen worden siccatieven toegepast.
Het woord siccatief is afgeleid van het Latijnse woord “secca” wat “droog” betekent. We vinden deze benaming dagelijks terug op wijnetiketten: bijvoorbeeld demi-sec, maar ook in de schilderterm in secco (in tegenstelling tot het fresco).
Metaalverbindingen in de verf helpen om de zuurstof te transporteren en te verdelen zodat een egale doordroging en uitharding tot stand kan komen. Deze werking gaat door waardoor na verloop van jaren de verflaag steeds harder en brozer wordt en tenslotte uit elkaar valt. Daarom mag maar zeer weinig siccatief aan verf worden toegevoegd. De fabrikant heeft meestal de juiste hoeveelheid al gedoseerd. Op het werk extra siccatief bijmengen om de droging van de verf bij bijvoorbeeld koude weersomstandigheden te bevorderen is vanwege het genoemde effect op de levensduur sterk af te raden.
Het zal toch niet waar zijn he! Ik heb het vermoeden dat BlackDevil op het juiste spoor zit.Robert
29 mei 2014 om 12:43 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197908@corsad wrote:
Dank je voor je bericht Robert.
Niet leuk allemaal hoe het gaat.Succes er iig mee..ik hou je topic in de gaten.
@ usbstick…Zoals je misschien kan lezen ben ik corsad
Nee slechter dan dit had het niet kunnen gaan met de Corsa.
Usbstick bedoelt dat je je nog niet voor gesteld hebt. De meesten doen dat hier: http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=30
Thx!
Robert
29 mei 2014 om 09:40 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197906Ik heb nog een vraag.
Kunnen jullie zien aan de voorgaande foto’s of er blanke lak over de kleurlaag heen is gegaan?
Ik heb sterk het vermoeden van niet, maar heb er te weinig ervaring mee, weet niet waar ik op moet letten.
Robert
29 mei 2014 om 09:19 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197905Hoi corsad,
Klopt antennevoet is oud, lekt niet, heeft nu geen prioriteit.
Dat het nu 6 maanden verder is, ligt niet aan mij. Dat ligt aan de correspondentie tussen mij, rechtsbijstand en dhr Klever. Dat het contact met dhr Klever op deze manier verloopt heeft een juridische reden, die ik hier verder niet kan bespreken helaas.
Ik had bijna de Corsa 3 maanden geleden al weg willen brengen naar dhr Klever, dat is niet doorgegaan en gelukkig maar.
Overigens is nu na 6 maanden pas te zien, hoe slecht het werk van dhr Klever is uitgevallen. Dus wat dat betreft heb ik geen moeite met die 6 maanden, ik heb er wat betreft het juridische gedeelte alleen maar voordeel bij.
Meer info kan ik op dit moment niet geven, i.v.m. de rechtsgang, op verzoek van mijn advocaat.
Robert
-
AuteurBerichten