roberadus

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vraagje v6 #17910677
    roberadus
      Lid sinds:
      18 September 2011

      Had met mijn eerste v6 ook last van versleten kleprubbers….en dat al bij 155000 km.. Later kocht ik een een jongere v6 met 110000 km op de klok waar nu 192000 km op staat maar nog steeds verbruikt die machine geen enkele druppel olie… rij dus van beurt naar beurt zonder ook maar een druppel olie erbij te hoeven gooien. Heb wel bij het vernieuwen van de distributie de krukas keeringen voor en achter vervangen….fijn klusje trouwens.

      Groet….Rob…..

      In reactie op: Vraagje v6 #17910675
      roberadus
        Lid sinds:
        18 September 2011

        Ik weet niet hoeveel km die v6 gedraaid heeft maar een beetje witte rook bij de start is helemaal niets ernstigs…oudere motoren hebben nou eenmaal wat slijtage kwaaltjes.
        s’morgens bij de start verbrand de motor ook condenswater….dus daarover absoluut geen paniek.
        Wat eerder al is gezegd…hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten en als je twijfelt aan of je koppakking eruit ligt dan heel simpel je olie vuldop eraf draaien en kijken of er geen witte drap aan zit…noemen ze ook wel slagroom. Als dat het geval is dan ben je aan de beurt.

        Succes groet Rob….

        roberadus
          Lid sinds:
          18 September 2011

          Ben ik met je eens…maar elecktronica is nooit mijn sterkste kant geweest. Ach ik rij weer….vandaag ff olie ververst…alle filtertjes verniewd…winterbanden gemonteerd dus kan de winter weer meemaken. Volgend jaar rond mei kijken voor een 3.2 v6 vectra station automaat….vindt dat een hele barre auto en in aanschaf vrij betaalbaar.

          roberadus
            Lid sinds:
            18 September 2011

            Klopt…maar er zit toch niks anders op dan hem te demonteren en op te sturen naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in het reviseren van deze modules.
            Bij mij betreft het een Kelsey hayes stuurpomp…maar al was het anders…je hangt er gewoon aan. Kosten voor het reviseren zijn €200,- en je bent een week je auto kwijt.
            Maar goed…tis niet anders. Hij is het meer dan waard want het blijft superdik rijden zo’n 2.5 V6.

            roberadus
              Lid sinds:
              18 September 2011

              :hmmz Ok….lijkt dus vrij simpel op te lossen. Ik zal een kijken hoe of wat maar het is zeker het proberen waard.
              Het is geloof ik niet zo’n grote ingreep…….toch??? Met de stuurmodule bedoel je het onderdeel wat onder de zwart gekleurde relaisdoos zit ofwel naast
              de hoofdremcylinder??? Stuurmodule zit aan elkaar d.m.v. tork.

              Rob…

              roberadus
                Lid sinds:
                18 September 2011

                @Jack-omegax3.0xe wrote:

                Wat is het nummer en de code op de unit. Heb er nog een liggen met de code FD. zal straks even het nummer opzoeken.

                Gr Jack

                Hallo Jack….bij Opel gaven ze het volgende mee: ABS Unit: 1237441 code: WO 7254. nieuw prijs: €897,- ex.
                Reparatie ook mogelijk kosten incl in en uitbouwen €371,40-….en 1 week de auto kwijt omdat de unit word opgestuurd.

                Alvast bedankt en gr Rob….!

                roberadus
                  Lid sinds:
                  18 September 2011

                  @Jack-omegax3.0xe wrote:

                  Laat je abs computer maar eens uitlezen.

                  Gr Jack

                  ABS Computer uitgelezen vandaag en ja je had gelijk. Gaat weer heleboel centjes kosten….maar goed ik weet weer waar ik aan toe ben.

                  Nogmaals dank….

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)