Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
voor Krimpen aan den IJssel kan de Opcom van mij gebruikt worden. Wel zelf uitvinden waar de servicestekker zit.
Rob
kijk eens naar het peil van je remvloeistof, staat dit erg laag dan heb je mogelijk lucht in de koppelingscilinder. Dit is eenvoudig te ontluchten en kijk ook hoe hoog of laag de koppeling
begint.Uit hoeveel letters en of cijfers bestaat een securitycode? In mijn onderhoudsboekje staat vooraan bij belangrijke autodata 4 tot 5 korte rijtjes nummers. Mogelijk is hiervan een security nummer?
Bedankt voor de tips ik ga dit toepassen.
Ik heb de motor met versnellingsbak compleet uitgebouwd. Deze heb ik naar boven eruit getakeld.
Je kunt de bedrading en stekkers aan de achterzijde van de motor goed loshalen als hij nog in de takel hangt
maar er nog niet helemaal uit is. Dit geldt ook voor wat kleine vacuumslangetjes, massakabel (onder aan de achterzijde
van de motor) en startmotor kabel.
Bedrading is ook totaal te verwijderen en later voor een deel op de nieuw te plaatsen motor aan te sluiten.inmiddels is de ECU getracht uit te lezen maar die geeft geen respons meer.
Ik had nog een andere ECU liggen met een niet bij mijn auto behorende immo en die
was wel volledig uit te lezen.
De conclusie zou een defecte ECU moeten zijn.
Kan de ECU worden vervangen voor mijn Opel? Wat kost een ECU met programmeren van
de sleutel erbij?Ik heb inmiddels een paar weken met met Astra gereden tot op heden perfect. Gisteravond kreeg ik een mankement, had geen gaspedaal meer, de motor bleef nog wel stationair draaien en had nog wel vermogen om me van de snelweg af te halen. Het servicelampje brandde maar het gaspedaal reageerde niet. Toen ik de motor af had gezet dacht ik die start niet meer. Tot mijn verwondering startte de motor weer maar het servicelampje bleef branden. Na 10 km hield hij ermee op, het verschijnsel is dat hij start, loopt 4 tot 8 seconden en slaat dan weer af. Heb even de accupool los gehaald met het idee te resetten maar dat hielp niet.In die paar seconden heeft de motor gewoon vermogen maar slaat af, net of de startonderbreker wordt geactiveerd.
Wie kan me wat tips geven?
Alvast bedankt voor het meedenken.De astra motor is vervangen door een jonger type en minder km. Oude elektronica overgezet en het werkt en start weer perfect.
Ik heb nog een vraag die hopelijk iemand voor mij wil beantwoorden, Na het verwijderen van motor en versnellingsbak liep er een heleboel bakolie uit. Nu wil ik de bak weer voorzien van nieuwe olie maar heb nog even geen idee waar het vulgat zit en tot hoever je moet vullen. Zit er ergens een meetgat of een peil indicatie? kan iemand mij hierbij helpen? Er zal best wel documentatie hierover zijn dacht ik zo? Bedankt voor alle tips.Groet,
Robgaan we van de week maar eens doen. Heb nog nooit een Opel met deze motor vervangen maar bedankt voor de kleine aanwijzingen.
-
AuteurBerichten