Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een oud topic omhoog halen..
Mijn astra met z16xer motor blijft nu continu tikken, waar dat eerst alleen met koudstart was. Mag ik dan aannemen dat de nokkenas verstellers overleden zijn? De auto rijd nog wel.
Zijn er nog meer dingen die ik moet (laten) vervangen, behalve de verstellers zelf? (Dat zijn tandwisletjes toch?)
Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie!
Morgen vlieg ik terug naar huis, dan zal ik meteen even kijken of 1 van jou opties werkt (natuurlijk eerst de opties die ik zelf kan doen)
Ik hou je op de hoogte, en zal jouw kennis vast nog wel nodig hebben bij dit probleem :worsRinus, zie dat jij het een en ander over airco’s weet..
Mijn magneet koppeling zit vast, dus hij draait altijd.
weet jij hier toevallig een oplossing/ oorzaak voor?
Zal het bij mij ook voldoende kunnen zijn om de magneetspoel te vervangen?Ik heb dit probleem ook, maar die van mij koppelt juist niet meer terug. Hij blijft altijd “aan” zegmaar.. kan dit ook de koppeling zijn?
Ik ben voor dit probleem toch maar de garage geweest. Die zei dat er een nieuwe thermostaat in moest + temperatuursensors. Nu hen ik dat laten vervangen, om vervolgens mijn auto op te halen en te horen te krijgen dat de reden waarom de thermostaat “stuk” was, een vastzittend koppeling van de airco pomp is. Ik zie ten eerste het verband niet, en ten tweede vraag ik mij af of de thermostaat überhaupt wel stuk was. Blijkbaar is er een ander probleem..
iemand advies? Word zeer gewaardeerd !Alain, doet jouw auto ook nog steeds hetzelfde? Ik ben 2 weken op zee geweest, dus kon er even niet achteraan.. vroeg me af of bij jou het probleem al opgelost is?
Bij jou ook al geen foutcodes? :hmmz
Ik begin er aan te twijfelen of het inderdaad “zo hoort”, wat ik toch wel vreemd vind.
Opel adviseerde mij om een afspraak te maken zodat hun de boel kunnen onderzoeken. Ik hadden alleen geen tijd want ik zit inmiddels weer op zee.. ik moet zeggen dat gisteren geen problemen waren, waarschijnlijk omdat het een stuk koeler was buiten .. ik blijf het vreemd vinden, dat ie met warm weer kuren heeft..
Ik heb de astra uit laten lezen met een tech2, daar kwam niks uit..
Vanaf wanneer is het extreem? Want die van mij werd op een bepaald punt 105 graden.. en begon toen ook in te houden tussen de 2 en 3000 toeren.
Om de fan Door te lussen zie ik niet zo zitten, dan rijd ik liever met de airco aan zodat ie continu draait.
Maar het zou dus de sensor kunnen zijn, is het dan ook zo dat ie steeds heel kort aanspringt? Zit die sensor op een plek waar ik er gemakkelijk bij kan of moet ik van alles demonteren? En wat is de naam van deze sensor, zodat ik die eventueel kan bestellen?@b07 wrote:
meestal heb je een aparte fan voor je airco en, die zit ook op een ander relais dan de koelfan, al zie ik bij de goedkopels ook vaak 1 fan zitten :D
als ik de airco aanzet, gaat dezelfde fan draaien als die normaal de radiateur koelt..
best bijzonder dat we beide hetzelfde probleem hebben. Wil ook graag weten wat het nu precies is..
@wim v6,
Als ik de airco aan doe draait de fan wel continu.. Dus koelt ie een stuk beter. Het kan alleen niet zo zijn dat ik met warm weer de airco aan mòet hebben, of is dit normaal?
Zou het aan een kapotte temperatuursensor liggen? Ik heb begrepen dat ,de astra h in ieder geval, er 2 heeft, klopt dat?
Wil dit wel graag snel oplossen want een koel probleem met dit weer gaat geheid voor narigheid zorgen. Maar wil het liefst zelf zo veel mogelijk doen/onderzoeken, de garages rekenen vaak de hoofdprijs..
Bedankt voor het meedenken in ieder geval! :worsDie van mij doet dit ook op het moment. Alleen die van mij word veel te heet naar mijn idee, soms wel 105 graden. Het enige dat de koelvin doet is 1 aan 2 seconden aanspringen en vervolgens weer uit. En dat continu (bij stilstand althans). Mijn gedachte is , na een beetje rond te hebben gelezen, dat de thermostaat niet goed meer is. Wat voor astra rij je?
De waterpomp pompt je kvs rond toch? Dus dat zou ik kunnen controleren Door te kijken of de kvs terug het reservoir in stroomt?
Ik las ook iets over dat de radiateur verstopt kan zijn. . Iemand een idee hoe dat te controleren?Vandaag op de terugweg van mijn werk weer het vreemde geluid.. ook zag ik dat de motor bij het stoplicht zo’n 102(!) graden werd.. De ventilator deed het wel, maar steeds heel kort, ik weet niet of dat zo hoort? Ik heb echt het idee dat mijn auto veel te warm word. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
De foutcode uit een eerdere post ging volgens mij over iets met mijn cruise control, maar die werkt gewoon..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat betreft de oorzaak, of tips kan geven over hoe ik de oorzaak op kan sporen.
Mijn dank is groot :wors
Thanks voor de lijst.. kan mijn code helaas niet vinden hiertussen :wtf
Zojuist even de auto “uitgelezen” dmv de gas-rem methode. Er kwam 1 code naar voren: 056471, verder geen letter oid. Ook ging het gele (motorstoring lampje?) Knipperen. Iemand die weet wat deze code betekent? Of waar die heeeeele lange lijst met codes ook alweer staat, kan hem niet vinden :wors :shock:
Het geluid was trouwens weg bij een redelijk koude motor. Naar mijn gevoel lag het dus toch aan een (te) warme motor. Wil graag weten wat het nou precies was/is.. Alle hulp is welkom! :wors
Ik heb een hatchback uit 2008, weet alleen niet welke uitvoering.. maar die inklapbare spiegels vind ik wel een toffe gadget, dus hoop dat achteraf inbouwen niet te lastig (en te duur) is..
zijn elektrisch inklapbare spiegels eigenlijk een optie vanuit de fabriek? En is achteraf inbouwen lastig? Is wel iets wat ik in de toekomst wil realiseren denk ik king:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat de veren van eibach (30-30 verlaagd) erg goed zijn.
http://www.eibach-shop.com/astra-gtc/eibach/eibach-verlagingsveren-opel-astra-gtc-14-16-18-p-66207.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
even een vraagje tussendoor; op bovenstaande website staan alleen veren voor een h gtc, caravan en sw. Welke moet ik hebben voor mij hatchback?
Ik had laatst bij mijn onderhoudsbeurt 5w30 erin gegooid ( dit staat in mijn handleiding) maar volgens mijn onderhoudsboekje heeft ze vorige eigenaar ( zijn garage althans) er 15w40 in gehad. Nadat ik de olie ververst heb, vind ik mijn motor ook wat “rauwer” klinken.. kan ook tussen mijn oren zitten :D
@Haasje17 wrote:
De olie is recent ververst, heb je exact dezelfde olie erin zitten als voorheen?
kan het zijn dat je motor anders klinkt wanneer je er een andere soort olie in doet?
Shane,
Motorisch ben ik ren beetje een leek.. :hmmz
Hardwarematige aanpassingen, wat moet ik me daarbij voorstellen? Andere uitlaat etc? Verder ia het nou ook niet zo dat ik er een racemonster van wil maken. Maar wil toch een beetje meer pit, het dipje tussen de 1500 en 3000 toeren er een beetje uit. en lees vaak ook dat het je brandstofverbruik een beetje goed doet..
Bedankt voor je info! :thumbBen benieuwd!
Zit er zelf ook aan te denken voor mij H.. ben erachter gekomen dat ze bij mijn motor ongeveer 15 pk erbij kunnen krijgen. Vraag me dan af of je dat wel merkt..Verder geen problemen, behalve een beetje herrie..
En ik hen de auto pas 4 maanden, dus ieder jaar omleggen is een beetje te vroeg :thumb . Zat er wel aan te denken om dat binnenkort te doen, helpt dat een beetje? -
AuteurBerichten