Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nja, lak is een beetje beschadigd, er lag een boel glas op de achterbank waar mijn 11 maanden oude dochtertje ook zit.
Daarbuiten een radio en usb stick kwijt. al mn gereedschap hebben ze laten liggen…. afijn, ik laat er een nieuw ruitje inzetten.Nou, er is vanmorgen/vanacht ingebroken in de Astra G…
Kleine ruitje van mijn portier linksachter is ingeslagen.
Een tweedehands deur is 100 euro en aan de andere kant van NL, Autotaalglas vraagt een enorme 175 euro voor het stukje glas.. en Carglass kan 7 mei ‘kijken’ naar de schade.Heeft iemand een goedkoper alternatief?
Ja, nou ik hoop dat onze astra’s (F en G) het nu wel wat langer uithouden :D
Klopt! en ik heb ermee leren leven :P
En wederom een subtiele kick omhoog. Gisteravond is mijn auto verkocht en de 20e ga ik een andere auto ophalen, namelijk een Astra G :)
Betreft de 1.6 16v club editie met 5 deuren in kleur donkerblauw.Foto’s volgen uiteraard.
Kuchekuche! wat een stof!
De Vectra is al een hele poos niet meer in mijn bezit, veel te veel problemen mee en veel te veel kosten aan gehad, helaas.
Nu mijn vriendin een rijbewijs heeft gehaald heb ik voor mezelf een golf gekocht en de Volvo die we hadden ingeruild voor een Astra F.
Dit betreft een 1.4i Season. Duzzzz… ben ik weer :DBedankt voor t meedenken luitjes, vec werd te duur voor me… ben baanloos :(
Groetjes
RickOke, want ik heb een automaat/tiptronic bak in de vec zitten. Dan is de easytronic dus niet juist.
@Nick-GSI wrote:
Easytronic is eigenlijk een handbak en geen vol automaat
Kan iemand dit bevestigen?
Toch vreemd dattie dan wel rijd. Al merk ik wel dattie niet zo snel schakeld. Alsk wegrijd dan duurt t effe voor hij naar zn 2 gaat.Grt
Bakolie is nieuw. Heb me eige ecu en aangegevem dat er een easytronic automaatbak aan hangt.
Dat is een kastje die je tussen de bedrading van je knipperlichten maakt. Die zorgt ervoor dat ze constant branden en knipperen als je ze gebruikt. Met een dimmer erop kun je de felheid instellen hoe fel ze branden bij constant. Dat moet vind ik minder fel dan als ze gebruikt worden. De naam US Module zegt al waar deze style vandaan komt. Google er maar eens naar.
US-module met dimmer erin voor de knippers in je koplampen. dan is het plaatje af :D maar da’s wederom weer een kwestie van smaak.
De Vectra leeft weer. ander blok deed wonderen. Bedankt voor het meedenken wie dat gedaan heeft.
Krukas eens goed gezet met Tijne. Nu blijkt dat beide de nokkenas EN de brandstofpomp niet op tijd stonden. Zal het het probleem zijn?? Hmmpf
Gedaan:
Gloeibougies vervangen
Lek in brandstof toevoer leiding gefixed
Retourleidinkjes vervangen
Verstuiverringen vervangen
LMM vervangen
Getest hoe hij start met warme lucht in inlaat
Getest hoe hij start met temp-sensor los
Compressietest wederom uitgevoerd (25bar op de cilinders 1 tot en met 3, cilinder 4 had 22bar)
Brandstofpomp gechecked. Deze doet het prima.Nu heeft Tijne hoogstwaarschijnlijk het euvel gevonden.
Eerder deze week is de distributieketting zo gezet dat hij op aanslag in het blok goed stond, dit was achteraf niet goed. Daarna de ketting op tijd gezet door middel van de markeringen op het blok etc. Dit bleek dus OOK niet goed te zijn.
Volgens de dealer staat de krukas mogelijk niet goed en moet deze anders gezet worden.Het rare is dat de auto prima draait als hij eenmaal gestart is. Dan loopt ie perfect, rijd ie perfect en klinkt ie perfect.
Alleen het starten is tot nu toe nog steeds een ramp!To be continued.
Slangen net allemaal nog eens nagekeken. Niks gevonden. Het gefluit komt niet bij de turbo vandaan maar meer bij het inlaat gedeelte bij de intercooler ergens… moeilijk te checken in me eentje :p
Paar dagen terug bij het wegrijden bij het stoplicht een enorme knal onder de motorkap en een enorme zwarte rookpluim achter de Vec vandaan. Sindsdien fluit hij enorm hard mis ik wat vermogen en als ik hoge toeren draai slaat mijn veccie in noodloop en is opnieuw starten vereist.. het houd niet op!!!
Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???
Vandaag nogmaals normaal geprobeerd te starten. Zonder succes… een hoop rook achter en de startmotor maakt over-uren….
Dan die stekker maar weer lostrekken, word er een beetje kriegel van :(Ik ook! en aangezien de auto toch nog wel wat walmt na t starten en zeker tijdens het proberen te starten verdenken Tijne en ik eigenlijk de verstuivers
Compressietest gisteren gedaan met Tijne evenals het vervangen van de retourleidinkies.
Compressie was OK.Startprobleem vooralsnog niet opgelost.
Echt niemand ideeën?
5 augustus 2013 om 13:59 In reactie op: Op zoek naar GTS diffuser/sier inzetstuk achterbumper #18163921Ja sorry, ik heb die bij Taner weggekocht…
Retourslangen waren OK toch, Martijn??
3 augustus 2013 om 13:38 In reactie op: Vectra C1 2.2 DTI GTS – Achterstallig onderhoud – BEN GERED #18164016Nieuwe topic staat al open ;)
3 augustus 2013 om 13:30 In reactie op: Vectra C1 2.2 DTI GTS – Achterstallig onderhoud – BEN GERED #18164014Nou,
Gisteren was het weer een flinke dag met een vreselijke hitte!
Wat hebben Martijn en ik gedaan:
– Brandstof aanvoer- en retour-leiding gerepareerd met speciale koppelingen
– Gloeibougie-relais vervangen
– Uitlaat vervangen voor L+R Systeem
– Een hoop geleerd :PHier een paar foto’s:
Ben eigenlijk de dag gisteren vroeg begonnen met vloeken. De Vectra wilde totaal niet starten en ik moest mijn vriendin naar haar werk brengen van R’dam naar Den Haag. Dit lukte dus niet. Ik heb toen Martijn een app gestuurd dat de Vec niet wilde starten, een paar minuutjes later vertelde hij mij dat hij onderweg was vanuit Moerdijk om me te komen helpen. Half 8 stond Martijn op de stoep om het probleem op te lossen. We hebben een hoop dingen geprobeerd. De brandstofleidingen waren blijkbaar alsnog niet luchtdicht dus de diesel liep langzaam aan terug de tank in en dit krijg je met geen mogelijkheid omhoog gepompt.
Uiteindelijk naar de sloop in Zeeland gegaan om te zoeken naar 2 brandstofleidingen die zouden passen, dit helaas zonder succes. Wel hebben we daar van de sloop uit een Vectra en uit een Saab 9-3 een voorgloei-relais geplukt. Deze werkt! dus het probleem met voorgloeien is opgelost. De brandstofleidingen zijn echter altijd nog niet luchtdicht.
We zijn langs een bedrijfje gegaan wat gereedschappen verkocht en hier hebben we 2 speciale koppelingen gekocht die volgens mij normaliter voor luchtslangen gebruikt word. Deze hebben we op de Vec gemonteerd. en daarna zijn we naar Slager gereden en een 5 meter lange kleine, dunne doorzichtige slang gekocht om de diesel omhoog te zuigen en de Vectra zo weer even aan de praat te krijgen. Dit is uiteindelijk na veel gedoe en een aantal volle monden met diesel gelukt.
Toen zijn we naar Moerdijk gereden en zijn we begonnen aan de Vectra te voorzien van een andere uitlaat. De L+R dempers die ik bij Taner gekocht heb zijn voorzien van wat grotere sierstukjes die dus ongeveer 15mm breder zijn als de pijp die eronder zat.
Na de uitlaat toch nog even gekeken naar de Vectra omdat deze nog niet lekker startte. De motor krijgt 100% wel brandstof, want hij rookt wel als we proberen te starten, maar toch doet deze het niet.
We hebben een tijdelijke oplossing gevonden die ik zometeen in een nieuw topic even wil bespreken met jullie allemaal. -
AuteurBerichten