Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha ja de velgen zijn wat apart, de 1 vind t dik en de ander verschrikkelijk, ik heb t gedaan om een beetje reacties uit te lokken, en dat lukt aardig haha en op straat kijken er ook zat om en denken van eeeuuuhh. Ik wilde gewoon een wat afstekend kleurtje dat lekker opvalt, en t is gewoon arden blue:). Miss van de zomer fluor oranje of roze:p. Ja achter zit een wrap op met carbon folie.
mijn coupe:
@frank de jonge wrote:
Zoals die laatste foto zo zit dat toch dan al als je ook met externe DV rijdt? Ik kan er zo niet echt wijs uit worden nog…….. Wat zou ik tov nu anders moeten doen?
Bij mij liep die eerst vanaf externe dv naar solenoid en die van het inlaat spruitstuk ook naar de solenoid, nu zit inlaat vacuum direct naar dv
@belgium turbo wrote:
is het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.
Juistem en vac box
@opeltje16Vsport wrote:
ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?
Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.
thanks voor de uitleg!Ja soms hoor je m wel is, de solenoid regelt de boost in de 1 ste en 2de versnelling als ik t goed zeg, zodat je in de 1ste en 2de niet gelijk volle boost krijgt en er dus “makkelijker” mee weg te rijden is als er een leek in de auto zit die niet vaak met hogere vermogens rijd.
natuurlijk kan dat :D, hier de schets (oe dv kan uiteraard ook gewoon naar externe dv.
En hier dan de foto’s hoe t er in t echie uit ziet:
zwarte vacuumslang (dunne slangetje) vanaf je inlaatspruitstuk (ziet er miss anders uit dan de originele want heb er 1 van EDS)
Dan T stukje plaatsen en aansluiten externe dv
En dan kan je m aan je benzine regelaar koppelen en klaar is kees, ik heb daartussen nog een t-stuk zitten voor mn turbodrukmeter (doorzichtige slang), als je evt nog een recircvalve hebt, gewoon t-stuk plaatsen en kun je daarheen ook nog een slang trekken. Ik heb deze afgesloten dus heb daar geen foto’s van
Foto’s van t geheel
Hierdoor doen dus de vacuumbox en solenoid niet meer mee waardoor t vacuumtraject aanzienlijk korter word en mijn auto veel directer en feller is geworden omdat ik een hoop gezeik had met die solenoid achterop. Hoop dat jullie hier genoeg aan hebben, gr Rick
Ik heb de mod vanavond uitgevoerd, dus vanaf spruitstuk naar fpr en dan externe dv, dus solenoid en vaccuumbox doen niet meer mee. De auto is veel soepeler en veel feller, ik vond m altijd nog een beetje sompig na mn motor ombouw maar t lijkt nu wel op een hele andere auto! Mn storing is er ook uit, dus geen vol boost meer als ik normaal optrek, echt een aanradertje dit!
@ belgium turbo: ja, mijn originele heb ik een spacer tussen geplaatst dus die doet t niet meer:)
Ik heb mijn oem dv afgesloten, vraag me af of t ook werkt als ik gasklep vacuum->t stuk FPR -> externe dv zo aansluit? Gr
Ok nou mooi! Wat kost dat kastje eigenlijk? Ik moet m ook nog halen:) Gr.
Misschien de bobine gallerij? Was bij mij ook zo of bougies
Haha t duurde al weer te lang;p
Zo,we (royv10 en ik) hebben bij de originele Dv een spacer erin gezet en hij houd zn druk nu beter vast en geeft ook 0,1 a 0,2 meer boost aan, dus waarschijnlijk zijn t nu wel meer als 301pk tjes maar dat zouden we eigenlijk een keer op de bank moeten bekijken
@Baas J. wrote:
ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )
lolwhut?
Dat is wel knap, een coupe origineel met LEH geleverd…
Ik heb dat ook soms, zit achterop je blok bij je vaccuumbox een elekstrisch vaccuum apperaatje en als daar een braampje in zit kan die blijven hangen zodat je dumpvalve niet opengaat, bij mij doet ie t soms, nog geen tijd gehad om te vervangen.
-
AuteurBerichten