Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ben vandaag bij de garage geweest compressie was goed, kreeg toen een tip om een andere bovenste inlaat erop te schroeven, ben naar de sloop geweest en een bovenste deel kunnen scoren, hij loopt weer perfect rustig stationair! heb ze naast mekaar gehouden en tot mijn verbazing was hij krom waardoor cilinder 2 niet goed afsloot denk dat ie keer gevallen is ofzo.
maar het rijd weer!
bedankt iedereen voor de reacties! topic mag wat mij betreft dicht.
Groeten rickert.
zal ik doen, hopen dat et ergens daar zit want valt echt niet vansoenlijk mee te rijden zo.
fijne avond!
gr rick
ik zal morgen vroeg de bobine even wisselen heb toevallig nog een reserve liggen en heb nog een setje bougies dus zal die van de 2de cilinder even wisselen trek ook de inlaat er weer ff af, weet iemand met hoeveel nm je die bouten moet vast draaien met de moment sleutel?
groeten rick
olie verbruikt hij haast niet ook al heeft ie 215.000 gelopen ongeveer 7/10 duizend de liter dus zeker geen olieboot (geen blauwe wolken uit de uitlaat), die slang tussen de inlaat en het gasklephuis scheuren die vaak ?daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
hierbij et beloofte filmpje: https://youtu.be/6Nl7onnd2rk
heb de bougies eruit gedraait, en het lijkt erop dat cilinder 2 vanaf de distributie kant het probleem is pik zwart, ik ga morgen een compressie test laten doen ben er bang voor dat ik motorschade heb of last van een klevende uitlaat klep bougie vonkt gewoon dus lijkt iets met de compressie of ergens een lek bij de inlaat heb hem vandaag ook laten uitlezen met de opcom maar komt niks uit.
iemand nog ideen waar ik verder nog naar zou moeten kijken?
Hier mijn b gsi’tje van 97.
Met 16 inch lenso’s en originele verlaging wil hem eigelijk nog wel wat lager maargoed.
Fotos zijn beetje van bagger kwaliteit gemaakt met een iphone 4 :/
@robert_corsa wrote:
Blok zal wel lekker zweten.
dat doen al die blokjes
even goed warm rijden en een bus remmenreiniger pakken en je hele blok schoonspuitenIk heb blok helemaal schoon gemaakt en ondertussen de olie vuldop vervangen en een carter ontluchtings slang vervangen zat een scheur in, ik ruik nu niks als het motortje goed warm is, ik kijk het ff aan komende dagen.
Groetjes rick
@BlackDevil wrote:
De rubberafdichting van de olievuldop wil met de tijd wel eens slijten, wat ervoor zorgt dat er olie naar buiten spuit of dampen waarneembaar zijn. Kun je controleren door te kijken of de dop speling heeft. Anders even een andere halen. Zijn zo duur niet.
Bedankt voor de reactie dat zou idd nog wel eens kunnen die dop kun je er ook heel gemakkelijk vanaf draaien en erop draaien.
Ik ga gelijk even kijken vanavond als ik thuis ben of ik speling op de dop kan vinden.
Groeten Rick
-
AuteurBerichten