Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer even een update, Het probleem van de blauwe rook bleef dus ik heb het blok er maar weer uit gehaald om goed na te kijken..,
Het oude V6 blok wat in de donor zat heb ik ondertussen even na gekeken en daar was weinig mis mee :) even wat kleine dingen gedaan, blok opgebouwt en het loopt weer als een zonnetje na een heel dom foutje :),. Bougie kabels verkeerd op Cil 4/6 :o, ik ging bij 2 4 6 de fout in,. Dat is dus op de bobine 2 6 4 :) Maargoed weer wat geleerd..
Wel merk ik dat het blok wat inhoud tussen de 4000/5000 rpm.. Dit zal zoals wim-v6 zei ook wel een vacuum probleem zijn.. ik kan alleen Nergens vinden hoe ik nou precies de vaccuum aan moet sluiten ?
, Ik heb wel een duits werkplaatshandboek.. hier kom ik een heel eind wat betreft het vacuum systeem op de inlaat, maar verder kom ik niet, Heeft iemand misschien een duidelijke tekening ? of een goede beschrijvingHier even wat foto’s van de vectra tot nu toe :
Auto staat nu in de eerste laag primer, Zo zie ik alle putjes/deukjes en andere plekken die je over het hoofd zal zien als de auto niet egaal is.
Tot nu toe gedaan aan de buitenkant :
Wielkassen achter verbreed,
Wielkassen voor verbreed,
Sideskirts gemaakt,
Omega lampen passend gemaakt,
Booskijkers opgelast,
Zeischermen aangepast (airvents),
Auto verlaagt met Irmscher veering/schokbrekers,
Sierlijsten dicht gelast en weg gewerkt,
Voorbumper aangepastAls iemand enig idee heeft wat het inhouden kan zijn bij 4/5000 rpm, Dan hoor ik het graag
Dat was het tot zover even, In het weekend zal ik weer bezig. Updates volgen :)Vast even een kleine update en wat foto’s
Met het vliegwiel en de koppeling is alles goed gekomen. De bak zit er weer achter en de koppeling doet het goed :)
Blok weer op het subframe :
En inbouwen maar :)
Motor ingebouwt, Starte snel maar niet zonder problemen.. Kleine test rit gemaakt:
Stationair heel wisselvallig lopen, varieert tussen de 500/1500 rpm (wankelen)
Heel erg hoog benzine verbruik
Blauwe rook.. (oorzaak gevonden, Inlaat overstroomt met olie..)
heel veel vermogen verliesIk heb de kans nog niet gehad om de auto uit te lezen, dit ga ik morgen doen. Hoop dat er dan meer duidelijkheid is over het benzine verbruik en het vermogen verlies.
De inlaat die volstroomt met olie lijkt me iets met de carter ventilatie, heeft iemand hier ervaring mee ?
In ieder geval.. ik laat morgen de auto uitlezen en dan post ik de uitkomst,
Mv Gr richard
@remutr wrote:
Denk dat we weinig updates kunnen verwachten.
Hij zou met rond de paasdagen al 2 deur strips opsturen netjes € 25,00 betaald maar nog nooit een strip gezien. Mailen of bellen helpt ook niet dit forum lid reageert helemaal nergens meer op.
Ik heb je een PM gestuurt over hoe en wat.. Ik ben idd een tijd weg geweest maar ben nu weer aanwezig op het forum, en ook weer bezig met de vectra..
Het motorblok zit er inmiddels in, en heb net de eerste testrit achter de rug..Hier en daar wel wat problemen.
Maar daar doe ik morgen een update over,Mv Gr Richard
Dit moet om tebouwen zijn ja, onderblokken zijn 100% gelijk.., De start motor valt ook perfect in de startkrans..
Denk dat alles goed zit :), krijg alleen de koppeling niet ontlucht..
Ik heb alles maar gewoon in elkaar gebouwt,. Van alle dealers die ik op heb gebeld kan niemand me helpen, van alle beun garage’s die ik weet, kan niemand me helpen.. ik snap er niks van, dit moet toch algemeen bekend wezen bij opel dealers lijkt me ??
Maargoed het zit weer in elkaar, de bak sloot mooi aan.. dus ga er van uit dat het goed zit nu :)
Morgen alles weer aansluiten..
Ik zat alleen na de koppeling te kijken (hydrolisch) . Hoe breng ik deze op druk ? Met een vacciuum op de nippel bij de bak ?
ik heb nog nooit een hydrolische koppeling gehad.. vandaar dat ik het eerst maar even vraag voor ik bezig ga :)mv gr richard
@Richard88 wrote:
Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mmMaar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
Niemand die dit weet ??
gr richard
@arjontje wrote:
De regel is als volgt. Je loopt vanaf de spiegel 6 meter naar achter. En dan 1 meter van de auto af. Nu moet je de verlichting goed zien.
Die tuning spiegels zijn ook niet goed. Deze mogen dus ook niet als zij knipperlicht gebruikt worden.
Kijk maar eens goed naar de spiegels van vw en Mercedes. Daar loopt de verlichting helemaal door tot de achter kant van de spiegel armatuur.Oke.. bedankt voor de info, mocht ik al knippers inbouwen dan hou ik daar rekening mee
Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mmMaar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
@arjontje wrote:
Als je knippers in de spiegels maakt. En je wilt het volgens de regels doen dan moet het ook aan de achterkant van de auto zichtbaar zijn.
? lijkt me onlogisch.. heb zat spiegels door mn handen gehad met knipperlichten. en die waren nooit van de achterkant zichtbaar :
en het lijkt me behoorlijk gevaarlijk en irritant is snachts als jij in je spiegels kijkt met knipperlicht aan dan..
ik zal het even uitzoeken dan hoe het precies zit
@-BlendjuH- wrote:
:hmmz Spiegels vervangen voor andere :hmmz
Dat breekt wel de hele lijn van de vectra …
T is wat je zelf mooi vind natuurlijk maar ik zou de spiegels
laten zitten …
Dat is juist het mooie van de vec dat die lijn zo mooi door loopt king:Verder kom je er wel …
Blijf het volgen :jerrykan ook de orginele nog verbouwen.. knipperlichten er bij in,maar eerst de rest maar even afmaken.. haha :p
Bedankt voor de reacties :)
Het knipperlicht is idd niet verplicht op het zijscherm.. Misschien dat ik nog wel andere spiegels neem met de knippers er in..
Het zijscherm past net nu met het tankje er achter.. de happers vallen ook niet heel ver na binnen.(moest wel de ophanging van het tankje een klein beetje veranderen)
En ja er komt nog wel wat gaas achter.. ben er nog niet over uit hoe en wat precies
Verder een kleine tegenslag.. ik heb de koppelingsplaat+Drukgroep binnen.. kom ik er achter dat het vliegwiel wat ik bij het blok heb gekregen niet past :(, De doorlaat van het vliegwiel is te krap.. Ook valt me op dat de flensplaat waar het vliegwiel op komt bij het oude vectra blok anders is,Weet iemand of ik zonder problemen een vliegwiel van een omega kan gebruiken met de bak van een vectra ?
mv gr richard
Dankje.. Zeker een grote klus, maar het schiet aardig op inmiddels :)
Even een update:
Het Subframe = klaar,. Alleen nog wachten op de nieuwe koppeling en dan kan het blok+bak er op :angel
Voor :
Na:
Verder n update van de deuren/zijscherm:
Zijstrippen even dicht lassen
Andere deur :
En het Zijscherm even wat verbouwt :) :
Dit leek me wel wat
Dat was het even voor vandaag,. Deze week kan ik de hele week met de vectra bezig :D dus updates volgen z.s.m
gr richard
Update :
Blokje verder opgebouwt :
De auto word toch blauw/zwart ipv groen/zwart.. dus het onderblok maar even blauw gemaakt
,Verder het subframe nog onder de auto vandaan gehaald en schoon gemaakt, Morgen stralen en opnieuw spuiten(gewoon zwart weer)
@remutr wrote:
dat ziet er goed uit!
Dat spuiten van de Vectra gaat je zeker goed af, dit word als hij klaar is een hele mooie Vectra. ( zit nog even te dubben of ik een kijkje komt nemen bij je project om de stripjes dan gelijk mee te nemen of dat de tnt man/vrouw de kilometers mag maken)
Als ik me pa zo gek krijg nemen we de Omega namelijk mee rijd een stuk luxer en lekkerder dan mijn Vectra.
Dankje,. Langs komen om een kijkje te nemen mag altijd :), opsturen vind ik ook geen probleem.. ik hou het zoizo even voor je achteruit
Zooo de oude motor is er uit :)
:angel
Eerste delen in de primer gespoten :)
Voor:
Na:
@Seth wrote:
Ben je spuiter van beroep? Ziet er lekker prof uit :thumb
Dankje. ik heb een aantal jaren in de schade herstel gewerkt.. en ben opgegroeit met een vader die altijd alles zelf deed.. dus vandaar :p, Heb het gespoten met 2componenten epoxy primer van Kristal.. een goede ondergrond is het halve werk :p
@ Seth,,. Het is idd wel wat omslachtig..:p maarja daar hou ik wel van :) ik denk dat het wel mooi gaat staan.. zoniet dan haal ik alsnog vectra lampen.
—
Weer een stukje verder.. De deurposten van binnen geschuurd, roest weg gehaald en vast in de primer gespoten
het dak ook meteen maar even mee genomenVoor:
Na :
En Morgen de oude motor er uit.. dan kan de motor ruimte ook voorbewerkt worden :)
Fijn weekend iedereen. gr richard
@Seth wrote:
Leuk bezig zo :thumb Dat lijken wel Omega B koplampen of vergis ik me nu ZO hard…? :hmmz
Klopt ja, Scherp opgemerkt ;). Ik zag dezen op de sloop liggen voor bijna niks. en dacht voor dat geld kan ik ze altijd mee nemen :)..
Aangezien ik toch het plaatwerk verbouw moeten deze lampen wel passend te maken zijn, Zoniet dan verkoop ik deze maar weer en dan koop ik n paar andere lampendankje :), ik doe mn best.. haha
–
Zat net even door mn kleuren waaier te bladeren.. denk dat dit wel een mooie kleuren combi is voor de vectra :)
Zou eigenlijk voor zwart met groene tinten gaan.. maar dit is ook wel mooi, Blijft lastig kleur kiezen :angel
Weer even een update,
Het motorblok is er jammer genoeg nog niet uit, kon geen goede motorlift krijgen,. Dus dat word volgende week..
Verder wel genoeg tijd gehad om de auto te strippen en compleet te schuren:
Ook even andere voorlampen er bij. Nog even passend maken, en de binnenste kap die nu chroom is denk ik zwart spuiten:
en een mooi setje irmscher schokbrekers / veren :)
Kleppendeksels even gepolijst :
:kewlpics
En straks het oude blok er helemaal uit halen.. Updates volgen :)
@wim-v6 wrote:
Klepdekselpakkingen zijn ook niet uitwisselbaar tussen aluminium en Kunstof.
Mocht je nieuwe hebben op de Kunstoffen kan je deze niet op de ALU’s gebruiken, en andersom.
Willem
Bedankt voor de tip. Maar ik heb nieuwe voor de aluminium deksels en voor de kunststof deksels, dus moet goed komen :)
Oke dan ga ik zoizo maar voor de aluminium deksels.. was er al mee bezig geweest, alles even goed schuren en dan polijsten :)
1 kleppendeksel geschuurt. Pokke werk.. maar het is het waard :)
Inlaat ook maar even mee gepakt..
Morgen het oude blok er helemaal uit halen en de boel klaar maken voor de nieuwe :angel
Updates volgen
gr richard
Even een klein beginnetje gemaakt :)
Met het uitzicht op het nieuwe blokje. X25XE met 3 liter nokken assen :angel
Ik ben er nog niet uit welke inlaat en kleppendeksels ik wil gebruiken. Ik heb het nieuwe blok gekregen met de inlaat van een Omega, de inlaat van de vectra is nogal anders.. heeft iemand ervaring met het ombouwen van een inlaat van een omega in een vectra ? het is namelijk nogal krap onder de kap met een v6 ben ik achter gekomen :)
Deze kleppendeksels zitten er dus nu al op.. en die vind ik persoonlijk ook mooier als de ronde deksels die nu op het oude blok zitten van de donor vectra…
Meer updates volgen :)
-
AuteurBerichten