Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de info
Het lijkt dus een echte rally , chassisnummer begint met 32 alleen de kleur is op kenteken bruin.
Nooit geweten dat een rally in bruin geleverd is !Op jou foto’s ziet hij er zeker veel beter uit
Veel plezier er mee !! ( misschien moet ik de mijne ook maar eens onder het stof vandaan halen en aan het werk gaan ?? )
Als je een spanning zoeker heb kan je deze op het toerenteller draad je ( of het schroefje van de dynamo ) prikken en nu moet je die flauw zien knipperen.
Als je wat gas geeft zal deze sneller knipperen en wat sterker branden.Als dit klopt is de dynamo uitgang voor je toerenteller goed.
Succes
De uitleesstekker is een 16pins variant.
Om uit te kunnen lezen met de Paperclip methode, moet wel Pin 6 in de stekker aanwezig zijn, dit is niet bij allen motortypen het geval:
niet uit te lezen met de paperclip methode:
– X16XEL-II (sommige wel, en sommige niet, controleer of pin 6 aanwezig is)
– Z16XE
– X18XE1 (sommige wel, en Sommige niet, controleer of pin 6 aanwezig is)
– Z18XE
– Z22SE
– Y26SE
– X17DT (TC4EE1)
– X20DTL
– X20DTH Y20DTH
– Y22DTR>> Uitleesstekker Tech-II
>> uitlezen via paperclip methode:
– Verbind pin 5 en 6 met elkaar (makkelijkst met metalen paperclip)
– Zet Contact aan
– Motorlampje: gaat knipperen in bepaalde volgorde
– nu kan je de code uitlezen met onderstaande omschrijving:>> Hoe code ontcijferen 2x voorbeeld:
> de 0 word als 10x knipperen aangeduid.
> Foutcodes voor de Tech-II modellen zijn altijd 4 cijferig
> Code p0335 krukaspositiesesor, kan worden weergegeven, ook als er niks mis mee is, dit komt omdat daar geen meetwaarde van is waargenomen omdat de motor uit staat.> Code p1405:
– 1x knipperen
– langere pauze
– 4x knipperen
– langere pauze
– 10x knipperen
– 5x knipperen
– Nog langere tussenpauze
– Deze code word 3x herhaald alvorens de volgende foutcode word weergegeven> Code p0335:
– 10x knipperen
– langere pauze
– 3x knipperen
– langere pauze
– 3xknipperen
– langere pauze
– 5x knipperen
– nog langere pauze
– Deze code word 3x herhaald alvorens de volgende foutcode word weergegevenEven van geleend van willem op het forum
Succes
Richard
Hoi, mijn nummer is 14046084, 2.0XEJ volgens mij is dit een motor uit een vectra-a bj 1988 zit nu in een opel corsa-a wordt alleen voor het circuit gebruikt
Groeten,
RichardDie witte vind ik prachtig !!
had vroeger een bruine 2.0 GT/E bj ’81 heb die toen laten spuiten in blauw ( toen van de net uit gekomen omega diamond )groeten Richard
Niemand die iets weet ? op marktplaats is al maanden niets op te vinden
groeten Richard
Dag Johan,
Dat klopt wat je zegt , als de krukassensor stuk is ziet de motorcomputer ( ecu ) niet dat de motor ronddraaid en zal dus ook niet het brandstofpomp relais en ontsteking aansturen.richard
dag Johan,
Als de computer geen krukas signaal ziet zal de brandstofpomp ook niet aangestuurd worden dus ik denk dat het krukas signaal het probleem is.
Ook kan het zijn dat je een spannings probleem of massa probleem heb toch niet ergens een massadraadje vergeten ?
Volgens mij zitten er op de cilinderkop twee massadraden.Succes
dat zijn nog eens dikke velgen :D
ja zeker, dit is in engeland verkrijgbaar zal eens in de stapel boekjes zoeken voor je voor wat info heb wel de beschrijving gevonden ( beetje slechte copy maar het origineel zal ik ook wel vinden).
ik kom hier nog op terug
richard
maak ik de foto’s zichbaar ben ik al te laat ja eerst kijken dan doen !! :swear maar goed
De spoiler komt van internet geen idee wat voor auto hij op hoort de steunen heb ik laten maken.
De veerpoten zijn inderdaad van intrax’s ook de camberplaten komen daar vandaan
En Max dit is niet de oude auto van Jan ( jan rijd niet meer met de corsa V6 maar heeft nu een astra F turbo gebouwd gaat als de brandweer !! )
groeten,Richard
Dat is 100% zeker een ketting.
youri, u2u
Richard
Jongens , hier een link waar je in nederland je spullen kan bestellen je moet alleen niet veel haast hebben want snel is hij niet.
Ik heb zelf hier 2 maanden geleden 2 verbrede voorschermen opgehaald
Ze zijn superlicht pas vorm is redelijk.
Als je het voor de race wilt gebruiken is dit goed ,als je voor de mooiste corsa ga verder zoeken zou ik zeggen .http://www.rickvandenbosch.nl/opel.html
groeten,
richard
31 maart 2010 om 20:53 In reactie op: Iemand misschien ervaring met de remblokken van EBC? #17650007Ja, ik heb deze in mijn corsa voor op het circuit (de red stuff ) remmen helemaal super ! alleen vind ik wel dat je redelijk wat pedaal druk moet geven voor een goede vertraging.
heb ook ferodo’s en andere gebruikt maar deze vind ik het beste en gaan lang mee.
richard
oly , bedankt voor de link ik heb het zo gemaakt alleen heb ik het bovenste tunnel deel laten zitten heb dus tweemaal een sleuf gemaakt.
richard
ja, voor de motorsteun bedoel ik
De buizen zijn 42 mm en het eindstuk heeft een diameter van 63 mm
Richardik heb zelf net een spruitstuk binnen gekregen van peters autosport mooi spruitstuk moet alleen nog afgelast worden.
Kan je zelf nog makkelijk wat aanpassen leuke prijs ook 225 incl.
linkje :http://www.petersautosport.nl/catalog/product_info.php?cPath=27_45_119&products_id=746richard: thumbup
Het is geen goed idee om dit zelf te doen, je kan de riem wel vervangen maar er zitten drie spanrollen op, niet alleen om de riem te spannen maar ook om de afstand tussen de nokkenassen van de beide koppen af te stellen.
Dus als je het zelf doe zonder speciaal gereedschap loopt de motor wel goed maar mis je toch de fijn afstelling.
Ik heb zelf al diversen gedaan ( met special gereedschap) aan die prijs is nog wel wat te doen lijkt mij!!:hmmzhier nog even een berichtje: voor de apk keuring mogen er spoorverbreders op zitten als de wielen maar niet buiten de schermen uitkomen en tuv keuring is in nederland helemaal niet belangrijk.
Richard:vertag
-
AuteurBerichten