Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@tijgetje57 wrote:
het lek zit aan de onderzijde van de turbo, daar lekt het uit. Zo te horen heb jij hetzelfde als dat ik had.
Bij mij stonk het zo erg dat ik er misselijk van werd, later werd het nog erger. Toen kwam er blauwe rook onder de motorkap vandaan en begon het nog harder te stinken. Toen toch maar nieuwe turbo gekocht.
Het rare is dat er uitwendig en inwendig (slang naar intercooler e.d.) geen olie te vinden is, ook geen rook uit de uitlaat of onder de motorkap!
Klepseals zijn ook in 2009 vervangen (heb ik nagevraagd bij de dealer waar de Zafira in onderhoud is geweest en er is sindsdien zo’n 20.000 km mee gereden).@XpLoD wrote:
Wat je trouwens ook nog kan controleren is je olie cooler, deze ging bij mij op een gegeven moment lekken en de slangen moesten vervangen worden.
Je oliecooler vind je bij je inlaatspruitstuk. kijk maar eens of de leidingen vochtig zijn door de olie.Dit kan ook je stank verklaren en hoog olieverbruik.
Er moet inderdaad ergens een lek zitten, en dat moet volgens mij wel uitwendig zijn want de auto rookt niet uit de uitlaat?
Maar het mooiste is dat nu na maanden gestonken te hebben de geur nu ineens weg is :wtf… (Voorlopig dan :D )
Die zit er al in ;) Het olieverbruik vind ik ook niet het ergste, meer de stank..
@Esox Lucius wrote:
Gezien het verbruik van 1 liter op de 1500km is dit nog niet echt veel, maar hoe dan ook het moet ergens blijven.
Of inwendig of uitwendig, het uitwendige is natuurlijk wel goed terug te vinden als je 1 liter olie uitwendig verliest.
Maar gezien de 175000 km zou ik toch ook eens aan de klepseals denken, 1 liter olieverbruik op de 1500 km zal je niet direct gaan zien als een straat die blauw staat, maar laat er maar eens iemand achter je gaan rijden terwijl dat je langdurig in de file staat/rijdt.
Het is zoals al in meerdere topics is aangegeven het meest voor de hand liggende, als je zeker weet dat de carterventilatie en turbo goed zijn.
Ik heb het bij mezelf ook gehad, seals waren hard en zaten zelfs gewoon los.
Ik had ook in het interieur een verbrande olie lucht.Gr Esox
Hi Esox,
Volgens de verkoper waren die in 2009 nog vervangen maar ik zal de garage waar het gebeurd zou moeten zijn eens kontakten om dat te controleren. Er waren/ zijn nog wel meer verborgen gebreken.
Maar hoe kan dan die verbrande lucht in het interieur terecht komen?
Groet,
RenzoNou het raadsel word alleen maar groter !
Ze hebben er in de garage naar gekeken en er is geen uitwendige lek, geen lek van en naar de turbo in welke slang dan ook, de Zafira rookt niet zoals je hier wel eens lees dat heel de straat blauw ziet, de auto rookt in het geheel niet.
Alleen het olieverbruik en de stank zijn toch wel een teken dat er veel olie verbruikt word en dat dat ook ergens naar toe gaat :hmmz alleen rara waar toch dan naartoe :D
Maar wat ik ook niet begrijp is hoe dat toch een lek ergens inwendig in het blok of aanhangende onderdelen (als de turbo) stank kunnen veroorzaken dat via de luchtroosters naar binnen komt, dan moet er toch ook rookvorming onder de motorkap zijn dat zich naar binnen in de auto terecht komt?@XpLoD wrote:
Het is of je turbo lekt in de uitlaat kant (Seals) of je olie retour leiding lekt (Onderkant van je turbo).
Als je 10 minuten lang stationar draait begint die dan te roken?Roken langs de uitlaat of aan de buitenkant van de turbo? De Zafira rookt eigenlijk niet bijzonder via de uitlaat en als ik stilsta bij bijvoorbeeld de verkeerslichten komt er geen rook onder de motorkap vandaan o.i.d.
Het lijkt zelfs alleen rijdend te komen opzetten zijn en ik ruik de stank dan als ik even stilsta met draaiende motor :hmmz
Nu hoor kan goedkoper, zie mijn topic in het marktplaats deel
Als het mijn turbo is zal ik even moeten sparen en deze dan bij je bestellen :thumb
Thanks! :thumb
@Corsa_GSi wrote:
Als je goed zoekt, dan vind je de turbo’s wel voordeliger :thumb
p.s.
Waar is een vervangende turbo nu het goedkoopst??
Bedankt voor de snelle antwoorden :thumbup
Het lijkt ook wel dat het alleen maar stinkt als ik begin te rijden maar dan komt er misschien ook wat meer druk op de seals van de turbo? Overigens geen olie in de slang naar de intercooler :hmmz
Echt roken is me nog nooit opgevallen alleen een heel klein beetje zo bij de turbo dus dan zou het toch de boosdoener kunnen zijn en dan ook het olie verbruik verklaart veel…Maar ik kan niets terugvinden over vervangen van de LET en dan mag ik toch niet klagen dat deze 175.000 km is meegegaan :D
Thanks,
Ik zal eens kijken waar ik het slangetje kan vinden ! ;)
@Dgout wrote:
Er komen bacterien op de droger en dat gaat op een gegeven moment stinken.
Je kunt eigenlijkk het beste als je bijna thuis bent (5 min) de airco uitzetten zodat de droger droog word geblazen en er geen condens op blijft want dit gaat op een gegeven moment een broeiplek worden.
Maar je kan er ook af en toe een busje in spuiten ben je er ook vanaf ;)Sorry voor de late reply maar kan iemand laten zien waar ik dat busje in moet spuiten en waar ik zo een busje kan krijgen? :D
Ik heb ook het idee dat het de airco is want misschien raar gezegd maar het heeft dezelfde geur als een kapotte koelkast ofzo. Echt zo’n misselijk makende lucht. Ik zal de airco eens laten nakijken dan en misschien ook even laten kijken naar de carterontluchting want dat kan het olieverbruik misschien verklaren?
:thumb
Dat is de slang waart nu bij deze foto de grote rode dop op zit ??
-
AuteurBerichten