Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vorige week zaterdag dus weer een begin gemaakt aan de Vectra.
Na het natrekken van de kopbouten en het vervangen van de kleppendekselpakking wou ik hem met draaiende motor controleren op lekkage’s.
Maar hij had er geen zin in
Nu een uurtje zoeken de injectorgallerij maar een los gehaald en de injectors geprobeerd te reinigen.
Met als resultaat, starten en lopen…Lekkage’s zijn verholpen alleen ben ik in de korte tijd die ik nog over had niet meer aan de dingen toegekomen die ik eigenlijk van plan was.
Auto dus ook weer terug gebracht naar de garagebox en wachten tot een volgende keer.Na de zin en tijd weer gevonden te hebben zal ik komende zaterdag op het werk maar weer een begin maken aan de Vectra.
Nieuwe handremkabels, parkeerremschoenen, grotere hoofdremcilinder, r.v motor rubber, en kleppendekselpakking vervangen.
Ook nog even de intercooler vast zetten en nog wat kleine afwerkpuntjes.
Na dit gedaan te hebben zal ik hem een x over het terrein heen jakkeren om te kijken hoe het vooruit wil.Foto’s volgen…
thx :thumb
Nog andere steelies aangeschaft.
Dit omdat de steelies die er nu onder zitten verroest zijn.
Ook nog wat klein spul om de parkeerrem in orde te maken.
Nu ben ik zover om de remmen binnenkort compleet in orde te maken.
Dan nog even de kleppendekselpakking vervangen, intercooler vastzetten, voorbumper passend maken, en een complete uitlaatlijn hangen.
Dan kan ik er eindelijk de weg mee op om te proefrijden.
En als alles in orde is naar de RDW voor omkeuring en APK keuring.
Ben daar dan toch dus doen we gelijk alles in 1x.Die heb ik idd zien staan daar…
Jammer dat hij waarschijnlijk volgende week ofzo platgedrukt op de hoop ligt.
En een Vectra A2 2.0 16V Eco zonder abs lijkt mij idd ook erg zeldzaam.
Maar heb hem gelukkig op tijd ondekt.
Bij harry gaan de auto’s namelijk erg hard.goed bezig kerel!!! ga zo door king:
benieuwd naar het resultaat.eindelijk de goede hoofdremcilinder kunnen scoren.
@Trashmetal, ik was bij P.Damen geweest voor de Vectra 2.0 hoofdremcilinder.
ook al wist ik van te voren dat ik het niet alleen met deze hoofdremcilinder ging redden, heb ik hem toch meegenomen.
bij deze zitten namelijk de drukbegrenzers voor de achteras pal onder de hoofdremcilinder en bij mijn Vectra boven de achteras.
nu liep ik vandaag binnen bij Harry de Kok binnen en wat stond daar…
een Vectra A2 2.0 16V Ecotec zonder ABS en schijfremmen op de achteras.
eindelijk met de juiste hoofdremcilinder.
zonder drukbegrenzers op de hoofdremcilinder en met de juiste aansluitingen voor de remleidingwartels.
ook nog even een origineel-nieuw-in-de-verpakking-3-wegklep gekocht voor weinig.wat foto-tjes
Vectra A1 2.0 8V hoofdremcilinder (P.Damen) en Vectra A2 2.0 16V ECO hoofdremcilinder (H de Kok)
Deze ga ik gebruiken.
Dat is voor mijn Vectra de juist passende.de zin en tijd weer gevonden om er aan verder te gaan.
er zullen binnenkort weer wat updates volgen. king:Mantamarkie maakt conversiedraadboompjes met handleiding. Werkt heel makkelijk…
;)
Hahaha.
Die auto is onderhand al 6x van plek verandert.
Van schoonouders naar garagebox, van garagebox naar het werk, van het werk naar garagebox, en van garegebox naar mijn ouders thuis.
Dat is ook de reden dat hij 2x te koop heeft gestaan.http://www.youtube.com/watch?v=CjnB_K3E9fo” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is zonder aangesloten intercooler en alleen met downpipe.
update 22-04-2013
It’s Alive hahaha :)
Filmpje volgt later…niemand??
achteras van een Vectra 1.6i 1.7d 1.8i.
scheelt deze met een achteras van een 2.0 8V/16V of V6??
dan heb ik het over een gewone starre as (puur de as).
het gaat mij om de geleiders waar de handremkabels doorheen gaan links en rechts.
zit daar verscheel in??
omdat ik de mijne heb omgebouwd van trommelremmen naar schijfremmen.Ook dat.
Dat zit gewoon goed. Geen twijfel!!even een vraag over de hoofdremcilinder van een Astra F GSI/Calibra/Kadett
ik zoek een hoofdremcilinder van een Astra F GSI/Kadett GSI of Calibra.
maar de auto waar deze hoofdremcilinder van afgehaald wordt, mag geen ABS hebben.
dit omdat de hoofdremcilinder dan maar 2 aansluitingen heeft.
ik moet er 1 hebben met 4 aansluitingen.
en bestaan deze uberhaupt wel met schijfremmen rondom bij deze auto’s of hebben ze allemaal ABS???
mijn standaard hoofdremcilinder werkt niet zoals het hoort met de remmenswap die ik voor en achter gedaan heb aan de Vectra.
ik moet een te grote slag maken tot ik remdruk heb.
bekend probleem, en hoe op te lossen??
auto is met remontluchtingsapparaat ontlucht, dus er zal geen lucht meer in het remsysteem moeten zitten.vanavond toch maar even een uurtje of anderhalf vrij gemaakt om nog iets aan de Vectra te doen
ff gekeken hoe het met de andere voorbumper staat
voor de rest een nieuwe radiateurbalk binnen van een Calibra, deze ga ik monteren ivm de hoogte.
ideaal om m’n Saab radiateur dan wel kwijt te kunnen.originele radiateur balk
Calibra radiateur balk
hoogte verschil is goed te zien dacht ik zo
Omdat de advertentie op het forum al 600x bekeken is en er nog geen hond op gereageerd heeft (omdat het project waarschijnlijk niet af is) heb ik toch maar besloten om het project af te maken wanneer er weer tijd en zin is.
Het probleem met de ruimte is opgelost en de auto kan voorlopig gestald blijven staan.
Wanneer het project af is en ik alsnog besluit om het te verkopen zal het alleen niet meer voor deze prijs weg gaan.Toch maar een Vectra A 2000 voorbumper, en achterklep plaat gekocht.
Ook voorpoten met koni geel verstelbaar gereserveerd (deze moesten nog gedemonteerd worden door die jongen)Project is EVENTUEEL te koop wegen tijd en ruimte gebrek)
Zie verkoop topic.
Project HOEFT niet weg.Ik hobby al sinds ik me rijbewijs heb aan auto’s.
Heb echt een goeie (auto)tik van de molen gehad.Het is idd een leuk project, ook al gaat het op een slakkentempo.
Ik ben eerst bezig met wat nieuwe onderdelen te verzamelen voor m’n Skyline.
Want deze gaat in april/mei naar Sky-Engineering voor een remap.
Dus ik kan niet alles tegelijk :D
Woon tenslotte ook op mezelf en heb ook m’n andere vaste lasten i.p.v 3 auto’s.vandaag passende remleidingen achter gemonteerd (thx opelvin)
remmen ontlucht dus de remmerij werkt alvast.
auto staat binnen en zal proberen er in de avond uren aan te werken29 december 2012 om 15:25 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880979king: Echt dik!!!
Mooi werk kerel!!!Ik heb de stuurbekr. weg gehaald omdat ik anders m’n stuurbekrachtigingsleidingen moest aanpassen.
Omdat de pomp bij deze motor hoger gemonteerd zit.
Plus het scheelt weer een paar kg hahahah. -
AuteurBerichten