Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gefeliciteerd!!!
Ik heb inmiddels een soort van mof gekocht. Het is eigenlijk een pijpje met een diameter van 45 mm en 48 mm. Het smalste gedeelte van dit pijpje wil ik in de demper laten gaan en het brede gedeelte over de voorpijp.
Nu moet ik het oude stukje pijp uit de demper krijgen (de breuk is namelijk direct voor de middendemper). Heeft iemand een idee hoe dit het beste kan. Ik heb al met een tang en WD40 geprobeerd maar het heeft nog geen resultaat gehad.Ik had de Manta aan een vriend geleend en denk dat hij wat hard over een drempel is gegaan.
Ik denk dat ik een mof er overheen zet. Hen je die ook met 2 verschillende diktes? Dan kan ik hem direct op de pijp en de demper zetten.In mijn geval moet er dus gewoon Manta of Manta S op komen te staan. (ligt eraan of ik naar het originele of huidige blok verwijs)
Wat zijn de afmetingen voor de tekst?
Mooie wagen!!
Ik heb inmiddels een 2.0 blokje thuis liggen. Nog 1 week wachten en dan wordt hij er in gelegd.
Toch bedankt!Ok, dat is mooi.
Zo spreek je elkaar nooit en zo op 2 forum’s, haha!Zit er nog verschil tussen het blok van de Manta en de rekord?
Ok, dat is mooi. Vandaag even achter dat blok aan gaan en zorgen dat hij er in komt. Is zonde om met dit weer niet te kunnen rijden!
Ik rij op LPG. Heeft dit nog invloed op het S blok aangezien hij eigenlijk 98 moet hebben?
Heeft iemand hier nog een blok liggen? Het zoeken wil niet echt opschieten. Er stond 1 op Marktplaats maar die is al verkocht.
Dan denk ik dat ik het ook een 2.0 gaat worden. Ik ben tevreden over de prestaties maar wist niet of een ander blok beter was in combinatie met LPG.
Ik rij trouwens automaat. Kan ik een blok van een schakelbak zo omhangen naar de automaat?
Mooie wagen!
Ik ben vandaag met de velg naar een automaterialenzaak gegaan. Bleek dat het probleem de moeren waren. Heb dus nieuwe moeren gekocht en ga morgen de velgen er onder draaien.
Zal wel even een foto plaatsen als ze er onder zitten (en mn avatar wijzigen)Ik heb de steek gecontroleerd en deze is bij de auto en de velgen 4/100.
De brock b1 lijkt naar mijn mening het meest er op.
Ik hoorde vandaag dat er 2 moeren zijn, met een bolle en met platte kant.
Ik heb nu een bolle moer. De stalen velgen hebben een rond oppervlak rondom de moer waardoor deze goed past. De lm velgen een vlakke kant rondom de moer. Volgens die man moesten er moeren met een vlakke kant op, deze hebben meer grip en zorgen dat hij blijft zitten.Het draadeind is lang genoeg. Ik heb ongeveer 3 cm over, dus meerdere slagen.
Ik zal de steek eens opmeten.Ik heb deze moeren ook gebruikt voor mn stalen velgen.
Mijn “schoonvader” vertelde net dat er voor aluminiumvelgen andere moeren nodig zijn dan voor stalen velgen.
Klopt dit?Hieronder nog foto’s van de moeren:
De schroefdraad is optisch in orde. Op de stalen velgen pakt de moer zonder problemen. Deze zitten er helaas ook weer onder….
Hoe kan ik controleren of de olie in de booster zit?
Met m’n c kadettje waren de blokken ook nat geworden. Ik had ze toen voorzichtig (!!) warm gestookt om ze te drogen. Werkte aardig moet ik zeggen!
Ik ben nog ff naar de garage geweest en de auto op de remmentestbank gezet. De rem rechts achter had maar 550 kg remvermogen. Alle andere 1440. Denk dus dat die cilinder lek is. Morgen ff trommel er af draaien
Dat achterste reservoir moet dus ook gevuld zijn?
Hoe is het dan verdeelt, voorste reservoir voor de voorremmen en het achterste voor de achterremmen?
Heb tot nu toe alleen maar auto’s gehad met 1 reservoir….
Bij deze de foto’s om het geheel wat duidelijker te maken.
De blauwe slang in de luchtfilter is naar mijn mening niet origineelAan de onderkant van de luchtfilter is deze slang maar zeer kort
Van de kleppendeksel loopt een slang (vastgebonden met blauw ijzerdraad) naar de blauwe slang in het luchtfilter.
Probleem:
Deze 2 slangen sluiten niet op elkaar aan.Mijn vragen zijn:
Waar dient deze voor?
Is het een probleem als deze niet aansluiten?
Kan ik dan toch rijden?
Verlies ik hier veel olie door?Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben soms nog wel eens onduidelijk in het stellen van mn vragen. :P
Kan het kwaad om met die selfmade versie te rijden?
Deze slang is onder het filterhuis gewoon open, de aansluiting vanuit de kleppendeksel is ook gewoon open, de huidige slangen passen namelijk niet.Het is de blauwe slang in het filterhuis op de eerste foto (eindigd boven de verdamper). Deze hoort op het gedeelte slang te zitten dat op de tweede foto staat. De slang loopt naar de kleppendeksel, achterste slang die de deksel in gaat, staat ook op foto 2 weergegeven.
Het is idd maar 1 slang maar die bestaat bij mij uit 3 losse in elkaar geklikte delen. Het 1e gedeelte, de bocht vanuit de luchtfilter, is nu niet origineel en sluit niet aan op de slang die naar de kleppendeksel gaat.
Anders maak ik morgen ff een nieuwe foto -
AuteurBerichten