Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je ook de verdeler van de 2.2 gemonteerd?
Jullie kunnen m wel uitlachen
Maar een cih heeft inderdaad Engelse draad op het oliefilter!
Je kan de ontsteking aanpassen door de ijzeren lipjes inwendig te verbuigen van je centrifugaal vervroeging hiermee verander je alleen de maximale vervroeging
Je kan dan ook nog andere veertjes monteren om de curve te veranderen
De vacuüm gebruik je alleen op deellast en als de motor stationair draait
Rij zelf met ontsteking die maar 22gr vervroegd en 12gr vooronsteking heeft stationair
En bij 3400rpm maximale vervroeging heeft
Hier zit geen vacuümpot meer opMaar dit is wel een motor met Webers en snelle nokkenas
Voor een redelijk standaard motor en die dagelijks gebruikt word zou ik dit niet doen
Het is gewoon een kwestie van experimenteren en kost niks alleen tijd
Er kan ook een nummer achter het nokkenas tandwiel staan.. Bij een kent nokkenas iig
Volgens mij staat er 2.80…. Verzendkosten
Beter een van een 264 of 265 bak nemen die zijn van ijzer…
Die gaan nooit meer stuk
Even bij edelschmiede kijken op ebay.deZou 10w60 gebruikten
Als je een motor hebt met vermogen en je gebruikt dat ook gebruikt
Ook wat vaker verversen omdat je olie nog al wat vervuild met Webers zeker met een paar 48’ers erop@mantaboy1976 wrote:
Ik heb ook nog een aantal foto’s gevonden van vroeger.
Foto’s van onder andere 25 jaar manta in Rosmalen
en verschillende jaren (weet niet meer welke jaren) van een
meeting in Westelbeers bij de bekende Vermeieren.
beige b commo coupe
Groetjes Mantaboy1976
zit ik door de foto’s te scrollen kom de auto van mn vader tegen op de achtergrond :D
heb 25 jaar manta nog ergens op videobandhebben ze bij de opeldealer.. bij omega 2.4 laten kijken staat wel in de computer!
heb je de gasklep schakelaar die op het inlaatspruitstuk overgezet van de 2.0?
anders loopt ie onderin nooit goed?
van een 2.0 is met 3 standen..
en van een 2.2 is met een schakelaar erin en 2 standen..
als je de klep sluit en je hoor “klik” dan heb je de verkeerde gasklep schakelaar en loopt ie onder de 2500/3000 helemaal petgroeten joe
De 3 draden(1 stekker) die van de ecu naar de ontsteking gaan hoef je alleen de groene te gebruiken voor signaal ecu
Het probleem was met de snelle nokkenas en de 2.2 onsteking dat deze electronisch vervroegd ,en deze dus automatisch steeds harder stationair gaat lopen tot 2500 tp. Nu heb ik een “gewone” 2.0s onsteking gebruikt en de toerental stabilisator eruit geknipt en de centrifugaal vervroeging aangepast (vervroegt nu max 12gr) en de onsteking in stationair op 18 gr voor gezet nu loopt ie gewoon normaal bij het stoplicht 1000tpm
het is trouwens een 2.0s met 2.2 kop geflowd 300gr kent spagetti en een 3.0 inlaat en 635 luchtweger
kan slotje op, heb het al gemaakt kadettje loopt weer super
compleet?of alleen de verdeler?
-
AuteurBerichten