Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het is wel origineel,en het is zeker niet iets voor een geluidsinstallatie.dat weet ik wel zeker.
fhotobuchet ? nog nooit van gehoord,ik zoek het even uit.bedankt voor je reactie@kadettje73 wrote:
misschien is het toplager die in het vliegwiel zit wel versleten en dan gaat je priesas doorzakken met als gevolg dat hij slecht gaat schakelen.
groot kans dat dat de reden is,die ga ik maar eens keer vervangen.ik heb er vertrouwen in dat ik dat wel kan maar misschien wil iemand nog een korte beschrijving geven,punten die belangerijk zijn die ik moet weten.heb ik ook een speciale gereedschap nodig?
alvast bedankt.@kadettje73 wrote:
misschien is het toplager die in het vliegwiel zit wel versleten en dan gaat je priesas doorzakken met als gevolg dat hij slecht gaat schakelen.
oke, maar hoe kun je zoiets controleren en eventueel vervangen?
@giuliettaevo wrote:
De schakelpook zelf is een kogelgewricht dat ook smering nodig heeft, wellicht is dat verdwenen? En van de onderkant van de schakelpook loopt een schakelstang naar de bak toe, misschien zit daar iets te strak oid?
Cardanas en differentieel hebben eigenlijk geen invloed op het schakelen.
oke, de cardanas en differentieel kan ik dus uitsluiten.
schakelstang en kogelgewricht ga ik iets beter bekijken en insmeren met vet.@giuliettaevo wrote:
Als er te weinig olie inzit wil hij ook wle eens slecht gaan schakelen. Veel te dikke olie helpt ook niet met soepeler schakelen.
Verder kan er natuurlijk iets met het schakelmechaniek aan de hand zijn, te strak aangedraaid bv?
Maar schakelt hij altijd zwaar of gaat het soepeler of juist zwaarder als je een eind gereden hebt en alles warm is geworden? Schakelt de bak ook zwaar als de motor niet loopt en je stil staat?
Getrag bakken( ga er van uit dat er een getrag onder zit bij een diesel?) zijn normaal gesproken erg degelijk, ik zou dan ook beginnen bij het schakelmechaniek. ;)
De cardanas heeft weinig met het schakelen te maken.
ik probeer even zo duidelijk mogelijk uitleggen wat er aan de hand is.
dit probleem is niet nieuw,het begon eigenlijk ongeveer 2 jaar terug maar ik had er niet veel last van,het viel wel mee.maar vindt dat het steeds erger wordt.
als de motor niet draait schakelt het meestal wel soepel,maar soms ook niet .
dan is het stroef en gaat het moeizaam heen en weer.als je het een paar keer heen en weer hebt gehaalt,dan gaat het wel weer soepel en blijft het ook soepel.als ik de motor start en wil gaan schakelen dan gaat het vaak moeilijk maar enkel ook soepel.
maar tijdens het rijden heb ik er weinig last van.dus zolang de auto rolt schakelt het een stuk beter.
hoe sneller ik rijdt hoe soepeler hij schakelt,hoe langzamer ik rijdt hoe stroever het schakelt.ik heb zelf het idee dat het ligt aan het aandrijf mechaniek(tandwielen) achter de auto maar weet niet hoe ik dat kan controleren.of misschien speling aan de kruiskoppelingen van de cardan as,is dat mogelijk?
nogmaals,de bak kraakt niet,zit genoeg olie in en trekt gewoon normaal op zoals altijd.
warm of koud maakt niet uit.wat bedoelt u met met te strak aan gedraaide schakel mechaniek?
alvast bedankt.
@GS2.6 wrote:
Bij mij is het i.i.g. vervangen. En wil het zwaar schakelen door slechte olie, dan moet de olie zo slecht zijn, dat maak je nooit mee..
wat is een i.i.g. kunt u dat even uitleggen,waar zit het.
heb ik nog niet echt kunnen uitzoeken maar ik vermoed ongeveer 1 op 10.
misschien is het ook wel normaal omdat het een 2300 diesel is.
er zit sinds vorig jaar wel een andere gereviseerde dieselpomp op dus dat kan het niet zijn denk ik.@Fryslan Dennis wrote:
als de motor warm is druk er steeds een beetje olie bij het boutje langs eruit.
Heb al verschillende dekseltjes er op gehad.
tevens ook nieuwe pakking er tussen.
dit holpt niet.
toen nog een andere db huis er op gezet.
en nog drupt het nog een beetje olie bij het boutje langs.
Iemand toevallig een idee om dit te verhelpen?zoiets heb ik ook een keer gehad,
het kan zijn dat je carterpakking niet meer goed is,daar kan het ook weg komen.
of je oliefilter sluit niet goed af .
even kijken kan geen kwaad.ik heb mijn startmotor helemaal uitelkaar gehaald.de koolborstels zaten onder de kopervet,niet zo n beetje ook. borstels konden niet eens vrij heen en weer bewegen.ik dacht is dit normaal.heb toen het reviesie bedrijf in winsum gebeld en gevraagd.die zeiden dat het vetvrij en schoon moest zijn.dus heb ik de binnenkant van mijn startmotor met remmenreiniger helemaal schoongemaakt. alles weer inelkaar gezet en gemonteerd.het is ongelooflijk hoe hij nu ronddraait en snel start.volgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.
@Dr. Maximum wrote:
ik had toevallig juist even deze gevonden, je zal het al wel weten marja kan geen kwaad :
bedankt voor de fotos,nou is het me duidelijk wat voor grote bout dat is,vroeg ik mij al een tijdje af.
@Boskje wrote:
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.
@jethro wrote:
Wel de firma Midlock had deze wel in het verleden, nummer van het setje OP-D-2.
De set bestaat uit twee delen, de ene heeft een halve maan met 4 tandjes en de andere is een steeksleutelmodel.
Met de ene draai je de zaak los en met de andere stel je op de goede maat.
Die voelermaat heb je wel nodig.
Heb nog wel een set liggen.je had gelijk,ik heb een setje bij hun besteld en de kleppen zijn al gesteld.het setje kostte 53 euro. bedankt voor je info.
@opelgteetje wrote:
denk niet dat je die elf liter er in krijgt omdat er altijd water in het onderblok blijft staan
zou je alleen lukken als je de motor compleet uit elkaar zou hebben gehadvolgens mij heb je gelijk,vandaag van nog twee personen gehoord dat er ook wel een paar liter in de kachel radiator en in het onderblok blijft zitten.dus dat probleem is opgelost.
ik heb vandaag een een kapotte massa kabel tussen body en motorblok ontdekt,nu werkt mijn temperatuur meter ook weer goed.
hartstikke bedankt voor alle reakties.
@prayer wrote:
er blijft ook altijd flink wat in het blok zitten he…
je krijg hem niet helemaal leeg door enkel de radiatorslangen los te trekken ofzo.met 7L erin loopt ie echt niet stuk.
gewoon een stuk gaan rijden tot ie op temp komt zodat je zeker weet dat de thermostaat open is.
dan ontluchten, evt even de voorkant opkrikken zodat de radiatordop echt het hoogste punt is.
en idd de kachel op warm zetten. blok gewoon constant laten lopen.volgens mij heb je gelijk ,de rest van het koelvloeistof zal wel in het blok achtergebleven zijn.ga ik ook even naar kijken.
groetjes.@kami wrote:
Volgens mijn vraagbaak (type E2 bj. 82-87) 11,6 liter bij een automaat, en 11,7 liter bij een handgeschakelde bak.
Weet niet of dit ook voor jouw E1 geldt.Mvg. Paul
bedankt,ik dacht als het in jou boekje staat ,staat het ook in die van mij.dus ben ik weer gaan lezen.ik heb het kunnen vinden,er gaat ruim 11 liter in.
heb ik al twee keer gedaan maar had niet geholpen,ik weet nu hoeveel liter koelvloeistof er in mijn radiator gaat.ruim 11 liter.ik heb het vandaag in mijn vraagbaak gelezen,kon het eerst niet vinden.nou is mijn eerste zorg om er 11 liter vloeistof in te kunnen krijgen.dan ga ik alles weer opnieuw loshalen en schoonmaken.
@hans-rekord-e wrote:
probeer eens om je kachel helemaal op warm te zetten ,en dan motor laten draaien tot dat thermostaat ook open gaat ?
elf liter lijkt me wel veel trouwens maar zou kunnenik heb het gedaan zoals jij het beschrijft maar het hielp niet,ik wou vandaag mijn termostaat eruit halen en dan even proberen,dan kan ik dat uitsluiten, maar het regent natuurlijk weer,wat een pech.
het zal niet veel schelen denk ik,dat het ongeveer 11 liter was had ik al eerder een keer gehoord van iemand.
waarom krijg ik dan niet meer dan 7 liter in mijn radiator.ontluchten heb ik ook gedaan. is ook de originele radiator.@mallemalle wrote:
Versleten waterpomp wellicht
hoe kan ik zien in wat voor conditie mijn waterpomp verkeert.
er circuleert wel water in mijn water reservoir.het gaat er in en via een andere slang gaat het er weer uit.dus ik neem aan dat mijn pomp het wel doet.@deziggy wrote:
koelcircuit eens helemaal spoelen en dan nog eens zien.
bij normale bedrijfstemperatuur staat het wijzertje verticaal en niet juist boven het blauw, temperatuurstijging na het stilleggen is volkomen normaal
heb gister een middeltje(speciaal koelsysteem reiniger) in mijn koelsysteem gedaan en na een kwartier weer leeg laten lopen ,zo moest het volgens de beschrijving.
niks raars eruitgekomen .zal dus wel schoon geweest zijn.
radiator blijft aan de linker kant koud.heeft niet geholpen dus.
er kwam ongeveer 7 liter water uit,ik dacht dat er altijd 11 liter water in ging.daarover staat ook niks in mijn vraagbaak.ik heb gewoon de onderste water slang los gehaald en leeg laten lopen.het is toch niet zo dat je de motor moet laten draaien,eventjes dan.
hoeveel liter water gaat er in een radiator van een opel rekord 2.3 diesel motor?
wat is de beste manier om het te legen en te vullen ?
is het nodig om te ontluchten en hoe doe je dat?als het me lukt ga ik vandaag mijn radiator en waterslangen eens goed bekijken en schoonmaken.maar hoe kun je er achterkomen dat je waterkanalen niet dichtzitten ? hoe kun je het beste je radiator schoonmaken,zijn daar ook middeltjes voor.
@m400 wrote:
Nou, dat ombouwen naar 9volt lukt ook nu nog wel. Kan je verzekeren dat hij veeeeel beter start.
oke, maar hoe bouw je zon ding om ?
beste mensen het probleem van mijn dynamo is al opgelost.het is ongelooflijk maar waar.ik had van iemand het advies gekregen om de dynamo schoon te maken en opnieuw te proberen.dus ik heb de dynamo uit elkaar gehaald en eerst met remmen reiniger schoon gemaakt en schoon geblazen.alles weer in elkaar gezet .en het was allemaal weer goed,het lampje brandde niet meer.wat was ik opgelucht.ik ben er wel een week mee bezig geweest.nogmaals bedankt voor jullie reacties.
@bitter cd wrote:
Had ik bij mijn Opel Gt ook, contactslot ingebrand.
Is te controleren door het spanningsverlies daarover te meten.
Als het dit is goedkoop op te lossen door met contactslot een relais aan te sturen i.p.v alle stroom door contactslot zelf.ik ben niet heel erg goed in electronica maar heb je misschien tijd om het iets gedetailleerder te beschrijven.wat voor een relais is dat en waar moet je die plaatsen?
-
AuteurBerichten