Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou we hadden drie opties
Opel, Volvo, vw.
Afgelopen jaren hebben we Frans gereden… na ja veel geld uitgegeven. :swear
We wouden nu een goede degelijke auto. En de Volvo dealer kwam leuk over de brug voor de inruil op de Mégane. Dus het is een v40 geworden.
Ik wil iedereen bedanken voor de informatie de ze hebben gegeven!
Groet,
Ludger
Nou ik heb hem op de brug gehad. Er waren verschillende dingen mis. Voor mij wordt het dus geen opel. Inmiddels ben ik over stag gegaan voor een Zweed.
Hallo allemaal, zojuist ff contact gehad met Opel dealer. Zei zeggen dat de db riem om 120d km moet vervangen worden.
Ik kan dus nog ff vooruit ermee.
Ja dat had ik dus ook al inderdaad in gedachten dat zij het stuur maar oplossen.
Al met al worden wij steeds serieuzer in de Opel.
Zodra ik een aankoopkeuring uitgevoerd heb zal ik dat melden. Ik hou jullie op de hoogte.
De auto heeft een volledige onderhoud historie erbij. Altijd in onderhoud geweest bij siton.
Ik zal binnen kort een aankoop keurig laten uitvoeren. Ik hou jullie op de hoogte.
Edit: nog een kleine vraag:
Hoe kan het dat de olie van het sturen bijgevuld moet worden?(als dit het probleem is) Dit is een gesloten systeem lijkt mij? Er zou dus ergens een lek moeten zitten, zou mijn verstand zeggen.
@Juffer1 wrote:
Wij hebben 3 jaar geleden de overstap gemaakt van een Astra G (X16XEL) naar een Astra H Cosmo (Z16XEP).
Qua verbruik maken ze elkaar niet zoveel ondanks dat de Astra H 100 kilo zwaarder is. Wel moest ik de eerste weken erg wennen omdat ik bij de Astra G meer gevoel had bij het rijden dan de Astra H.
De Astra H daarin tegen is weer een stuk stiller en veel comfortabeler met een paar leuke opties.Ik weet niet voor welke type 1.6 je bent wezen kijken maar als het de 1.6 twinport is moet je goed opletten dat deze niet ratelt.
Ook is roest bij de veerpoten een veel voorkomende kwaal. Dit zie je onder de plastic doppen onder de motorkap waar de schokbrekers vast zitten.
In 95% is het oppervlakkige roest maar er zijn ook al gevallen (met name in Duitsland) bekend waarbij de complete schokbreker door de motorkap kwam zetten.
Ook achter de plastic wielkuipen aan de voorzijde wil een hoop vuil blijven zitten waar roest begint te vormen.Wat betreft het stotteren. Zou inderdaad kunnen komen omdat de auto een tijd heeft stil gestaan. Wanneer het vaker voorkomt zou het ook de bobine brug kunnen zijn, ook iets wat vaak voorkomt bij de twinport motoren. Voordeel is dat het geen hele dure reparatie is (100 euro) en goed zelf te doen is (minder als 5 minuten).
Voor de stuurbekrachtiging is inderdaad wel een reservoir aanwezig. Zou kunnen zijn dat de vloeistof niet voldoende is bijgevuld of aan vervanging toe is.
Veel succes met je keuze !
Gr. Arjan
Hoi Arjan,
Dank voor je reactie. Hier kunnen we wat mee.
De motor waarbij we zijn wezen kijken is er een met het type nummer z16xep. Is dit dan zo’n twinport motor?
Dat er zo’n stuur olie potje in zit, betekend het dan dat er geen elektrische stuurbekrachtiging in zit?
Wat betreft de roest zal ik nog goed zoeken.
Als je verhaal zo begrijp is er nog geen reden van zwarte lijst ;)
Groet,
Ludger
-
AuteurBerichten