Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
weet iemand een adresje (liefst belgie) waar ze bladveren rollen/plooien? kweet dat dit bij jeeps veel gedaan word om te verhogen dus ik veronderstel dat ze die ook platter kunnen maken ipv boller?
@wim-v6 wrote:
Mijn combo had maar een enkel blad op de bladveer.
Weet hoe ze het hebben gedaan bij de 775 uitvoering, of daar een blad bij zit of enkel een sterkere veer.
Mijn Combo had een laadvermogen van 550kg
De 775 mag 750 / 775kg laden.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
bij mij is het ook een enkel blad, wel zaten er nog blokken van 2-3cm onder de bladen, die heb ik dan ook weggelaten.
@sjoerdie wrote:
Ik zou gewoon de as op het veerpakket leggen.
Andere blad eren die passen zul je niet zomaar vinden.
Wat je ook kunt proberen is om 1 blad weg te halen, maar ik weet niet of ie dan te slap gaat worden.
En bladveren op jouw manier na laten zakken…..als je een beetje na had gedacht dan had je geweten dat dat niet werkt. ;)
Bladveren zakken in de loop der jaren door, en niet door effe 1.5ton in je bakkie te gooien.
ze zijn toch iets gezakt maar natuurlijk niet genoeg :mrgreen:
nu het waren vezelplaten die ik erin heb gegooid, ze moesten toch verplaatst worden dus toch eigenlijk niet voor niets geweest :-D
@Fearless wrote:
Zo dan! Dat is pas een project waar wat werk bij komt kijken! :thumbup
Goed bezig.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.je kunt de achteras OP de bladveren leggen. Scheelt weer wat qua hoogte.
danku :)
zou eerst eens willen zien als ik de bladveren niet kan verwisselen met andere die passen van een andere wagen dus.
en indien ik niks vind zal het idd dan op deze manier gebeuren :hmmz
zoals ik al vertelde is er nog niet echt veel aan gebeurd, maar om er al eens een beter zicht van te krijgen heb ik vandaag eens wat beter foto’s getrokken ;)
nog even een fototje van hoe hij was; (gekocht voor 200euro :mrgreen:
enuh, NIET LACHEN maar de 2 laatste foto’s waren een poging om de bladveren te laten doorzakken uit hoop dat hij lager zou komen, niet dus :mrgreen: :oops: zelfs welgeteld 1435kg in de bak hielp weinig :mrgreen: :twisted:
dus nog te doen;
*bak afwerken in alu of sederhout wat denken jullie?
*achterlichten een 10cm verlagen
*kofferdeksel plaatsen
*plumuurwerk
*spuiten
* verlagen, iemand?
dan denk ik eraan om de enkele pijp te veranderen voor 2 dubbele motodempers, kuipstoelen, klein stuurtje en that’s it!
wegens andere (dringende) werken aan men Mercedes G klasse is er aan de combo nog niet zo veel veranderd,
wel al enkele dingen kunnen doen zoals kofferklep dichtlassen, de andere bolle kant verder afwerken, en wat kleinigheden…
nadat de G klasse op orde is ga ik me er nog eens kunnen opgooien :thumbnu zat ik al te denken hoe ik hem kan verlagen, aan de voorkant zijn er wel kitjes voor, maar voor achter is er blijkbaar heel weinig te vinden :hmmz ik weet dat je de bladveren onder de as kan leggen maar dan moeten de steunen ook verplaatst worden naar onder, op zich is dat geen probleem maar doordat de steun van de schokdemper net op de plaatst zit waar de steun van de bladveren zou moeten komen is dat niet echt mogelijk :hmmz kan ook de steunen van de demper ook gaan verlassen maar dat lijkt mij een beetje te veel geprutst.
daarom zat ik te denken als er geen andere bladveren van een andere wagen op passen? waarschijnlijk wel maar iemand idee van welke?en owja de beloofde foto’s hou ik jullie nog wel te goed! :D
@wim-v6 wrote:
Mijn waarden van de lichter wegende en gestroomlijndere Corsa-b bij 1,25 a 1,3bar (roetstop 90graden ingedraait), met standaard uitlaat:
100pk, 180nm.
0-100 gemeten 9tellen
Top navi 198km/u.Ben benieuwd wat ie met de open uitlaat gaat doen.
Max druk ging wel gelijk naar 1,55bar door deze uitlaat.
Motortemp blijft tot 150km /u onder de 92graden.
Roetstop nog 90graden verder resulteerd in een max druk van 1,7bar, en een knap rookgordijn.Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
wim, de open uitlaat gaat je wel goed merken hoor :D had er zelf nietveel van verwacht maar toen ik de drukmeter zag steigen was ik verbaasd wat het opleverde, blijkbaar hield de originele uitlaat erg tegen.
@corsaagsi wrote:
Heel gaaf project! persoonlijk had ik de zijkant wat hoger afgeslepen, zodat de onderste lijn van de zijramen zeg maar door loopt. Maar misschien denk ik hier anders over als ie af is. Ik ga je volgen in ieder geval.
dat is de bedoeling :D er word nog een afwerking bovenop het geslepen gedeelte gemaakt van ongeveer 6-7cm in alu of ander materiaal zodat het niet lijkt alsof het er gewoon snel afgeslepen is :)
@axel wrote:
Hoe meet jij je tijden als ik mag vragen?
dat heb ik zelf niet gemeten, maar had al zowat tegen vanalles gesprint en merk dat ik telkens redelijk gelijk op ga met wagens
die rond de 7sec op de 100 zitten, dus met 7sec wil ik niet zeggen dat dit exact zoveel is maar allesinds in die buurt ;)
ben zeer tevreden met deze prestaties, enkel valt het me tegen dat hij op snelheid niet zo hard gaat,keer achter de 150 leg ik het wel meestal af tegen de wat “zwaardere” denk dat dit nu wel beter zal zijn aangezien hij nu een stukje minder luchtweerstad zal hebben :thumb maar topsnelheid zal hij allesinds er niet meer mee krijgen hij bolde maar 180 einde toeren… misschien maar beter :D@axel wrote:
Wat voor vermogen maakt hij bij 1.8 bar? Om in de 6,5 sec te komen heb je toch een dikke 200+ pk’s nodig.
daar heb je zeker geen 200pk’s voor nodig :D
ik weet nog dat ik met mijn saxo 16v met enkel andere lijn en intake 6-6.5 haalde en die had maar een 130pk (origineel 118)
daar ging ik een honda s2000 met voorbij, trekken dan wel… gewicht en versnellingsbak verhouding spelen een grote rol,200pk zal hij heelzeker niet hebben denk iets van een 130pk kan wat meer zijn maar kan ook minder zijn…(komt nog op de bank)
de korte versnellingsbak scheelt wel veel denk ik tov de “lange” op 1.8 bar deed hij een 8sec naar 100 in de combo 2.2bar met rechte lijn en intake een 7sec nu hopelijk wat minder :)klipjes volgen wel nog als hij “af” is.
thx mannen,
vandaag begonnen aan de andere bolle kant redelijke moeilijke bevalling (voor een beginneling dan toch :-P ) maar is uiteindelijk gegaan zoals
ik het wilde (foto’s volgen wel nog) de cabine is het moeilijkste van de zaak vooral de bolle kanten, zal blij zijn als ik aan de bak en achterlichten kan beginnen :thumbvandaag ook eens de oude cabine en resten gewogen om eens een idee te krijgen hoeveel kg er al af is, en kwam op 175kg daar moet dan nog de trekhaak bij en wat dingen zoals lightweight velgen,kuipstoelen enz..natuurlijk komt er dan wel nog een kilotje of 15-20max bij van de laadbak, maargoed, ik denk dat er in totaal toch een aardig kilotje er zal vanaf zijn good :twisted:
denk dat ik het dan maar gewoon op men kameraad vertrouw en het probeer…
vind het toch al niet slecht een 7.5 naar 100 met een 1.5td.
momenteel bezig met de ombouw naar pick-up komt goed,hoop met de mindere luchtweerstand en het gewicht er meschien nog een seconde van af te krijgen :D we zien wel foto’s van de ombouw en als laatste klipje volgen wel nog :thumb
niemand? :shock: of ben ik tegen mezelf aan het praten :wtf
update; gisteren cold air intake geplaatst en rechte lijn, heeft toch weer wat opgebracht van 1.8bar naar 2.1 :thumb dit nog steeds met de
originele turbo! gaat er echt goed vandoor nu ga gelijk op met een nieuwe golf GTD met 184pk, aleen merk je dat hij toch wel wat meer diesel mag hebben op hoge toeren, een kameraad gaf me de tip om de plunjer bij de slijpen en te polieren (heeft hij met zen golf ook gedaan) en scheelde een heel stukje volgens hem, ik zou dit willen proberen maar heb er toch men twijfels bij,hij vertelde me om het dunne gedeelte van de plunjer scherper te maken maar diend het dunne gedeelte wel voor meer brandstof? :hmmz
ik zou van men combo een pick-up willen maken om hem wat mooier te laten ogen en vooral voor het gewicht/luchtweerstand! zodat hij dus
sneller word, maar weet iemand als het “chassis” daar stevig genoeg voor is?gisteren nog eens de pomptiming op (het gevoel ) op punt gezet, scheelde weer iets in prestaties in vooral verbruik is minder geworden :thumb
nu nog kijken op welke manier ik de oliekoeler kan plaatsen, cold air intake fixen (direct vanaf turbo) zodat ie het maximale koude lucht krijgt
en eens zien achter een gsi uitlaat…rijd nu al redelijk goed met de aanpassingen vind ik, denk toch tegen de 105 heel meschien 110pk? na de koeler intake en uitlaat maar eens op de testbank zetten denk ik, en eens zien wat die al doet…
clipje hoe hij voor de moment rijd;
ps: voor de videogekken, je kan doorklikken op mijn profiel heb nog klipjes van iets snellers :p
http://www.youtube.com/watch?v=em2gRaQt-NI” onclick=”window.open(this.href);return false;
iemand die weet hoe ik een oliekoeler op de 1.5td kan plaatsen? bedoel hoe deze aan te sluiten want deze motor is er origineel niet voor verzien denk ik.. heb een oliekoeler van een cherokee 2.1td liggen die ik dus zou willen plaatsen.
mij kan het verbruik me niet zo echt schelen, als hij maar niet zuipt gelijk men 320 G klasse ben ik al content ;)
sjoerdie, als je hem trager wilt laten draaien kan je dit doen;
stuk waar de gashendel in ruststand tegen de pomp komt kan je loshalen en stukje wegslijpen (groene pijl)
niet op de rode cirkel letten foto komt van internet. met dit stukje weg draaid de mijne zelfs nog te traag nu (600toeren)sjoerdie, verbruik is idd echt niet min,
met men vorige tank heb ik nog geen 350km gereden maar dat kwam grotendeels door te testen, dus meeste part plankgas…
als je “normaal” rijd zal hij niet meer verbruiken of origineelwat vooral redelijk wat uitmaakt is de gashendel aanpassen,deel uitslijpen zodat hij trager kan draaien, dan kan je de pomp max open zetten!
vandaag nog eens gesprint tegen een 520d (model 2010-2013) lompe bak maar heeft toch 184pk en 8.1 naar 100 volgens boek
vanaf 1ste beginnen trekken tot een 140 bleef ik hem een halve auto voor, dus vind het toch niet slecht rijden voor een 1.5td in een combo :D heb wel een korte bak maar als ik terug zou willen kiezen toch meschien weer een lange want bij 170 is hij uitgeteld (einde toeren)
en had toch minimum een 180 verwacht :???: maja..is de originele uitlaat van de corsa gsi niet groter in diameter?
vandaag tellerbak met toerenteller geplaatst (in de combo) turbodrukmeter en nog wat gespeeld met de brandstoftoevoer,
pomp nog een stukje bij (denk totaal 2,-2,5toeren :angel ) en gashendel aangepast zodat hij traag stationair blijft draaien.
dit resulteert in 1.8bar turbodruk en een combo die er flink vandoor gaat :D
temperatuur enz blijft goed maar word wel tijd dat er aan de uitlaat iets gedaan word,
iemand idee welke uitlaat ik kan gebruiken voor de combo? van een andere opel met grotere diameter ofzo?uitlaat zal wel iets schelen kleine 5pk denk ik, maar ik zou toch meer willen :)
na eerst met de controller te hebben gereden heb ik de slang maar gewoon losgelaten, dus geeft nu volle druk
rijd heel goed nu maar je merkt dat de uitlaat veel tegen houd (cat nogtans verwijderd) je hoort hem nu erg blazen uit de uitlaat
zo erg zelfs dat ik de motor zo goed als niet meer hoor laat staan de turbo… uitlaat ga ik nog eens bekijken en eens zien voor een iets grotere diameter,nu zit dus de 1.5td aan het einde van zen kunnen qua turbo en dieseltoevoer, rijd goed maar wil meer king:
dus om er nog wat meer uit te halen ga kijken voor een 1.7 turbo en zou ik willen de brandstofpomp aanpassen,
ik weet dat je er een grotere plunjer kan inplaatsen maar iemand idee hoe en wat en van welke deze past?op engelse fora vind je er wel wat over alleen is met engels niet zo goed :roll:
het lijkt me toch het meest logische dat de onderste aangesloten is vanaf het turbohuis aangezien de onderste word geregeld met de afsluitpin, degene tegenover mekaar kan je makkelijk doorblazen (zelfs als is hij gesloten) en dat lijkt me niet de bedoeling :hmmz tevens als hij “open” staat kan er duidelijk meer lucht door de onderste dan degene tov mekaar dus meer druk op deze manier, althans bij mijn controller…
wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open “maar” tot 1.3 bar gaat?
nee, had de controller toen nog niet ;)
dus die ene laat ik dan gewoon open?
thx voor de info ;)
-
AuteurBerichten