Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na lang zoeken heb ik eindelijk gevonden waar de lekkage vandaan komt. Het is een waterkanaal die vanuit achterzijde blok richting de binnenkachel loopt. aan de kant van kachel zit een witte kunstoffe aansluiting en de slang is zo een 3 cm doorsnede.
iemand idee wat originele benaming van de slang is?
Alvast bedankt
ja ik had gefilmd en dat is heel gedoe om er een duidelijke afbeelding van te krijgen.. ik ga morgen proberen foto ervan te maken
oliefilter zit bij mij helemaal voorop
achter het blok zit een grote groene torxbout dit is tot nu toe het verste punt waar ik zie waar het vandaan komt.. iemand een idee waar deze voor is?
vanuit onder de auto is het niet te zien.. heb eronder gelegen en het komt in ieder geval van redelijk hoog.
Voor zover ik nu kan zien komt het redelijk hoog vanuit de achterkant van het blok. Ik kan er jammer genoeg heel slecht bij en kan niet precies zien waar het vandaan komt. Zijn er handige tips?Wat zijn eventueel de kosten voor een pakking van inlaatspruitstuk te laten vervangen richtprijs?
@bart-gsi wrote:
Waterpomp zit op je distributieriem of multiriem.. Is niet bij iedere opel het zelfde.. Bij mij zit die op de multiriem x25xe dus moet iemand een bevestiging op geven op welke riem precies die zit… Als je lekt achter je blok zit dan zou het kunnen zijn dat de pakking van je inlaatspruitstuk ( Als dat bij de nieuwe modellen opel klopt) lek zijn als in je inlaatspruitstuk je thermometer zit tenzij deze op een andere plek zit.. Ik ben oudere opel motoren gewend van 1994 tot 2000 ( opel vectra) hopelijk komen er nog meer mensen die meer kennis over jouw model auto hebben.. Iktast in het duister met nieuwe autos en heb laatst mmijn leer momentje gehad over te hard roepen…
Persoonlijk lijkt me de lekkage hoger te zitten gezien waar de druppels vandaan komen maar ga zeker nog eens goed kijken.
Thanks alvast.
Ga ik vrijdag doen omdat ik dan pas een degelijke krik ter beschikking heb.
Het lijkt in ieder geval vanuit achter de motorblok te komen voor zover ik het nu kan zien.
gisteren bijgevuld en niveau was vanochtend hetzelfde.. Toen auto laten lopen en zodra hij warm was ging hij weer lekker.
Als ik gas geef komt er ook water (kvs??) uit de uitlaat.. hoe meer gas hoe meer water. maar geen witte rook.
Ook is er niks geks te zien aan de koelvloeistof in reservoir of olie.Ik neem aan dat waterpomp bij de riem zit en niet achter het blok?
thanks alvast voor eventuele ideeen
Opel Astra H 1.3 CDTI 20069 juli 2014 om 14:33 In reactie op: Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan #18242158probleem is dat ik dit niet zelf kan en ga doen..
dus na garage de bak eraf en kijken wat het kan zijn en dan ben je al verplicht om hem gelijk te maken anders heb je die kosten al voor niks aan je broek hangen :S
9 juli 2014 om 14:26 In reactie op: Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan #18242156ik kan de pook ook als ik koppeling niet in trap en als motor uit staat naar voren en achteren bewegen.
voel helemaal geen weerstand en hoor ook niks in de bak
9 juli 2014 om 13:39 In reactie op: Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan #18242155Is dat een vermoeden of waarschijnlijk?
Hik is helemaal gelukt.. piston terug gedraaid met waterpomptang en gereedschapsklem .
Nick-gsi thanks het was inderdaad E18 torx.
Ja ik bedoelde een dop met inwendige torx ;)
Weet je toevallig welke maat?
Waar kan ik dat het beste mee doen?
Kan iemand mij vertellen welke maat inwendige torx ik hebben moet???
Muchos gracias
Ja ik dacht al zoiets maar kon eigenlijk de uitwendige torx nog niet.. Beetje vreemd dat ze dat niet gewoon allemaal hetzelfde maken.. maja !
Ben ik me alleen aan het afvragen hoe ik er achter kom welke maat ik dan hebben moet. ( behalve hele set kopen en alle maten passen ).Betreffende de zuiger.. Dus deze moet totaal niet met tegendruk terug geduwd worden?
@Astra-H wrote:
Morgen gaat de H naar de APK. Eens kijken wat de keurmeester voor onze Astra in petto heeft. Wel gaan de schijven en blokken voor vervangen worden. Ik hoop dat het meevalt.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Ben wel benieuwd wat ze daar voor vragen dan.. hen ze toevallig zelf vervangen vorige week en viel reuze mee
Maybe je vliegwiel? Weet ff niet hoe je geluid precies klinkt
Ik zou in de buurt van de versnellingsbak gaan zoeken
Ik neem aan dat simpele dingen zoals connectors en zekeringen ook nagekeken zijn?
Schijfremmen en blokken aan de voorkant vervangen..
Was makkelijker dan verwacht gelukkig.
Ok thnx :thumb
Weet je de kosten nog?
Klopt maar die mondstuk is zo breed nog. 30 cm.. had liever een smallere gehad
@pixels66 wrote:
Zie hier de verschillen van de luchtfilter box met en zonder de restricties..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
Net gedaan en moet zeggen dat ik wel wat merk.. thnx for the tip
Iemand tips over welke apc ik het beste kan gebruiken (prijs/kwaliteit).
Of is de gewone allesreiniger ook goed? Iemand ervaring hiermee?Thnx alvast
@Rob Astra J wrote:
@raystarzzz wrote:
hoe worden de stoelen gereinigd als je het profesioneel laat reinigen? iets met stoom app. ofso?
Ook met een extractor
Grtz rob
en waar zijn deze te huren/ te kopen?
ik neem aan dat dit specifiek auto gerelateerde app. zijn of voor interieuren in het algemeen?
-
AuteurBerichten