Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En dan weer over de snelweg met mijn geschorste vectra rijden?
Oké het ging goed, kan nog wel steeds een brief van de RDW ontvangen
dat de vectra is gefotografeerd op de snelweg!
De gevolgen daarvan omdat hij afgemeld is?
Heb maar wat info gewonnen bij de RDW en IK had echt goed de lul geweest!Het door jullie uitgekozen keurings station zou niets uit moeten maken of er
is een speciale regeling voor jullie getroffen mbt de eisen?
Ik ben 3 keurings stations af nadat de vectra weer terug was en alle 3 hetzelfde resultaat.ABS werkt niet!
Over het aanbod van keuren weet ik dat ook heel zeker, dat je na 2 weken aanbood om mij wel te willen helpen
maar dan moest ik nog wel ff geduld hebben. Niets over op jouw kosten keuren gehad.Het is erg makkelijk om hier alles op mij af te schuiven, waarschijnlijk gelooft men jou wel en mij niet.
Boeit niet, ik kreeg mijn auto terug terwijl die niet klaar was en ipv de zaken tav de afkeurpunten aan te
pakken, heb ik 4 nieuwe schijven en remblokken + een set nieuwe bougiekabels op jullie advies genomen.Of dit nu wel of niet netjes is om op het forum te plaatsen, is voor mij nu echt niet belangrijk.
Ik heb jullie een aantal X moeten benaderen over de afkeur van de vectra en na 2 weken kreeg ik
te horen dat jullie de kans niet krijgen. 2 weken om alleen een antwoord te krijgen!Ga je mij dingen verwijten? en dat plaatsen? krijg je dit!
heb ik nog ineens gehad over de manier van communiceren toen ik ineens de vectra kon en moest
ophalen nadat deze door jullie als apk ready was verklaard. Hij stond in de weg!!!En beste forumleden, ik heb eigenlijk geen zin meer in dit gezeik, kost mij teveel energie en raak
telkens weer opgefokt.Het is denk ik beter om mezelf uit te loggen en dat ook te blijven, ik heb wel een olifantenhuid (volgens de
verpleegster die mij ff flink doorboorde) en zeker een olifantengeheugen!Ik ben de lul en de anderen zitten in een slachtoffer rol!
:wtf
Hoi Willem,
Nog ff reageren op jouw berichtje en dan zonder te quoten.
Heb ‘t nog nagekeken en ik weet het ook voor 100% zeker, dat jij mij niet hebt aangeboden de vectra op jouw
kosten te laten keuren.
Dat kan ook niet, omdat ik daar nooit akkoord mee had gegaan en gewoon omdat de keuring voor mijn rekening
zou zijn.
Ik heb ook niets gezegd over de uitgevoerde reparaties, want die zijn naar tevredenheid gedaan.Ik twijfel ook niet aan jouw eerlijkheid, dat was tenslotte de reden waarom ik jou heb benaderd.
Ik heb mezelf zeker niet tegen jou gekeerd, was en ben nog steeds wel teleurgesteld, maar
dat is ook niet zo gek. Ik was niet zo blij met de opmerking van jouw sleutelpartner, daar reageerde ik
eigenlijk op.De vectra heeft mij idd best wat geld gekost incl. de keuringen en parkeerplek, het zou voor mij
van de zotte zijn als ik de vectra nu zonder apk weg zou doen!
Hij is ook nog steeds niet aangemeld.Ik wil het hier ook verder bij laten.
Raymond
@RISL wrote:
In ieder geval goed dat je je reactie hierboven verwijderd hebt. Was niet zo netjes inderdaad. Maar goed, zoiets is menselijk :)
Volgens mij was ik nog aardig beleeft, geen scheld woorden gebruikt en eigenlijk alleen maar een antwoord op 1 van de berichten hier boven!
De “calibra” (haakjes vanwege het feit dat het niet echt een calibra meer is) ziet er op de foto, vind ik, wel vet uit.
Het is ook de mooiste kant van de “calibra”, vanaf de voorkant ziet hij er, vind ik, niet vet uit.
De achterste schermen moeten breder, ronder en slanker lopen. Voorschermen moeten ook nog aangepast worden,
heb ik nog niets mee gedaan.Ik heb de deuren ook verhoogt en daar ben ik dus een beetje over aan’t twijfelen of ik dat wel moet laten.
Wanneer ik hier mee verder kan gaan, durf ik niet te zeggen. Ik hoop alleen niet dat ik de “calibra” al die tijd voor
de kat z’n k….. heb gehouden!Het is beslist geen vete en wat er wel is maakt verder niet uit.
Mijn excuus voor de ongepaste (persoonlijk gerichte) reacties en het gebruik maken van -offtopic berichten op dit forum!
Een kat in het nauw maakt rare sprongen is voor mij hier misschien van toepassing?
Deze vorm van communiceren is hier zeker niet gewenst en nogmaals sorry!(mijn onderschrift is bedoeld als een serieuze vraag)
Raymond
RISL en drakos bedankt voor het compliment mbt mijn “calibra”.
Ik heb er een paar jaar geleden best hard en veel aan kunnen werken en
de verbouwing staat nu al ruim 3,5 jaar stil!
Eigenlijk door gebrek aan sleutel ruimte en nu is dat opgelost.
Nu het andere nog op zien te lossen en dan hoop ik de “calibra” echt
af te kunnen bouwen.
In 3.5 jaar veranderen, bij mij iig, toch enigszins de ideeën mbt de vormgeving.
Gelukkig kan ik nog alle kanten op en zitten de vorderingen van de auto ook pas op 15 %
van het totaal.Ik zit in Wateringen en daarvoor in Den Haag met de “calibra”.
Het direct plaatsen van de foto ging niet, vandaar een link. Probeer het nu alsnog te plaatsen.
Kleur en strepen zijn puur als bescherming tegen de weersinvloeden.
Zijkant achter komen nog kleine raampjes, loopt nu een potloodlijn.
Wielkasten worden nog 8 cm groter, dus weg gezaagd en ook breder.
De bedoeling is een omega achteras om er een achterwiel aangedreven auto van te maken.
Achterruit blijft zo of ik maak een grote schuine ruit vanaf het dak naar de achterkant van de auto.Raymond
verwijderd
Als de vectra apk goed gekeurd is, kan ik ‘m te koop zetten en heb ik er misschien
m’n kosten van de reparaties er uit.
Nu kost ‘t mij alleen geld (geschorst op een gehuurde parkeerplek) en raak de auto niet kwijt, ja voor €250,-!Alle gegevens m.b.t. een voertuig zie RDW toch?
Gegevens uit het apk rapport afkomstig van de apk keuring zie RDW toch?Ik kocht een B vectra met apk goedkeuring, met alleen vermeld dat de binnenste
stuurkogel(s) een aandachtspunt is/zijn. Gegevens apk zie RDW.Jaar in gereden en dus weer de verplichte apk keuring.
Apk keurings station/bovag garage gegevens B vectra zie RDW, dus
binnenste stuurkogel(s) vorig jaar aangegeven als aandachtspunt,
dus dit jaar vervangen!Apk keuringsbedrijf 1: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + A
Apk keuringsbedrijf 2: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + A
Apk keuringsbedrijf 3: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + AGarage 1(doet geen apk keuring): stabi rubb is geen afkeur en speling bin. str.kogel niet meetbaar.
Garage 2(doet geen apk keuring): stabi rubb is geen afkeur en spelling bin. str.kogel niet meetbaar.Met dit gegeven is er m.i. geen sprake meer van wel of niet afkeur, wel of geen spelling meetbaar enz.
Een apk keurmeester heeft een notitie geplaats m.b.t. de conditie van de stuurkogel(s) en
dan is het blijkbaar heel gewoon dat deze bij de volgende apk vervangen moet(en) zijn of worden.
Het maakt dan niet uit of je met de betreffende auto 20.000 km of 2.500 km hebt gereden.kan weg
verwijderd
verwijderd
verwijderd
Benzinepomp draait weer netjes, op lopen tikken
vind ik geen goede oplossing en er gebeurde ook niets.
Ik had het gevoel alsof de pomp door deze een paar tikken te
geven er alleen maar slechter van werd.Spanning op gezet en begon bij 9 volt oplopend naar 14 volt.
Drukschakelaar tussen gezet en een geruime tijd korte stroom
pulsen gegeven.
Ruim een uur bezig geweest met om de 5 minuten een afkoelpauze
voor de pomp.
Toen de pomp weer begon te draaien deze op een losse brommertank
aangesloten en deze 1/4 gevuld met wasbenzine. Ongeveer 1/2 uur
laten draaien en zowel links als rechtsom.Pomp had ik overigens onder de auto vandaan gehaald.
Calibra starte weer in 1X, geweldig!
Foto van calibra nieuwe stek vlak na aankomst
http://imageshack.us/photo/my-images/193/caliishome.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vandaag eindelijk naar de benzinepomp kunnen kijken.
Beetje laat, maar kwam een geheel onverwachts ZH opname tussendoor.Als een jong bejaarde (gewoon slechte mobiliteit) de calibra opgekrikt, stekkers van de pomp gehaald
en de accu op de pomp aangesloten (gezekerd met 10 Ampere).
Maakt een klik geluid, alsof er iets binnenin blijft hangen of vast zit.
Hij draait iig niet!Iemand een suggestie wat ik hiermee verder kan doen?
Is de pomp nog “levensvatbaar” of is het einde oefening?De calibra wordt as dinsdag gehaald en naar de andere plek gebracht,
dat allemaal voor €40,- :jerry
Hij hoeft niet te kunnen rijden, alleen rollen en stuurbaar.
Maar ik wil ‘m wel kunnen laten rijden.Alvast bedankt voor de persoon die reageert!
RaymondHey ben er weer druk mee!
Op 1 of andere manier kan ik met m’n mobiel hier niet inloggen
en dat is jammer, want ik gebruik m’n pc nog zelden.Spul in de tank gegooid, nieuwe accu gehaald :shock: wat zijn die :fy1 duur!
GarageKrik en steunen gehaald, banden opgepompt met een fietspomp :swearHeb nog ff zitten rommelen met de bedrading van het alarm en ik weet het niet.
Als ik ‘m op alarm zet en ik beweeg de draadboom, hoor ik de relais ratelen en het
ledje geeft aan dat er dan weer wel en dan weer geen schakeling is.
Zou het ook kunnen dat er iets niet in orde is mbt de bedrading van het alarm?Zou ik de pomp ook gewoon op een schakelaar aan kunnen sluiten en de spanning dan via het
contactslot laten lopen?
Heb nog niet aan de bedrading van de pomp gezeten en ook nog niet onder de auto naar de pomp gekeken.
Ik moet mezelf daar langzaam op voorbereiden, laatste jaar erg veel fysieke beperkingen gekregen en
dan veranderd er gewoon veel.
Moet nu veel laten doen en dat kost mij teveel aan euries en stress.Vectra ook laten doen, €1400,- en is nog niet apk goedgekeurd.
Binnenste stuurkogel moet nog, stabi rubbers voor en achter, achterdemper lekt
en het flexstuk bij de voorpijp is gescheurd bij de rand. Maakt nu een :swear herrie na 2 x
rijden van de apk en terug, is 100 meter ineens gescheurd.
Niet door roest ofzo, weet ‘t verder ook niet hoe of wat, kan alleen maar raden.
Vectra is dus ook geschorst en op de plek waar de vectra staat, moet de calibra komen!Ik heb de calibra nu te lang speciaal in een garagebox staan om ‘m nu weg te doen en
gelukkig vindt mijn vrouw dat ook!
Ik ben weer lekker of topic aan’t lullen geloof ik, als iemand een tip heeft betreffende het alarm, hoor ik het graag!Heb nog bij Biesheuvel gekeken voor een benzinepomp en een 3 bar pomp is er vanaf €80,-
Op marktplaats 2 reacties gekregen en 1 daarvan is ook een nieuwe pomp voor €118,-incl. bezorgkosten.Raymond
@kaneelschep wrote:
Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?
Ik weet zeker dat de pomp niet draait, auto is binnenin geheel kaal en dan hoor je de pomp heeel goed!
Er gewoon 12 volt op zetten was m’n volgende stap, maar wil niets slopen en zeker weten of dat geen kwaad
kan.
Nu jij het ook voorsteld, zal ik dat als volgende stap uitvoeren + reinigen.
Ik kan eventueel ook tijdelijk een kleine brandstoftank gebruiken om de auto te starten,
voor het geval dat er een hoop troep in de calibratank zit.@InjectTheVenom wrote:
Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.
De pomp eraf halen dus en reinigen met een middeltje/remmenreiniger!
[rquote=1847584&tid=140935&author=M~V]destijds dat ik in de garage werkte heb ik nog nooit een koplamp of achterlicht gecontroleerd op een keurmerk, waarschijnlijk dat de rdw dat doet geen idee of de politie.
zijn die lampen voor in de calibra dan of staat dat project nog steeds op een laag pitje??[/rquote]
staat nog steeds op een laag pitje? heb ‘t gas maar uitgezet.
als het lukt om m’n garagebox voor een goede prijs te verkopen, kan ik een kleine bedrijfsunit unit kopen en dan een 2 koloms brug gaan proberen aan te schaffen of zelfs een 1 koloms brug.Als het weer eens mee gaat zitten, ben namelijk per 1 april voor het eerst in mijn leven werkeloos en dat vind ik echt goed kut/klote ed.:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:swear:swear:swear:swear
Ik heb nog geen zicht op een andere baan, dus kan moeilijk worden.Raymond
[rquote=1847406&tid=140935&author=arjontje][rquote=1847402&tid=140935&author=RAYMOND.design]Als ik een koplamp ombouw tot een achterlicht, is dat toegestaan?
Dus alles aanpassen zodat de lamp de functie van een optimaal werkend achterlicht heeft.
Wordt er bij de keuring dan alleen naar het E-keurmerk gekeken?[/rquote]keuring bij apk bedoel je?
Daar word niet naar keurmerk gekeken.[/rquote]
Is dat zo dan?
Alleen als er een ander achterlicht in zit dan een standaard achterlicht toch wel?:hmmz
Ik lees overal dat als je geen keurmerk hebt, de auto niet door de APK komt
Wie kijkt er volgens jou wel naar het keurmerk?:hmmzAls ik een koplamp ombouw tot een achterlicht, is dat toegestaan?
Dus alles aanpassen zodat de lamp de functie van een optimaal werkend achterlicht heeft.
Wordt er bij de keuring dan alleen naar het E-keurmerk gekeken?[rquote=1817518&tid=137632&author=wim-v6]Zet even de dingen op een rij:
Chip = meer verbruik
Open Filter = Meer verbruik
Lekker doorkarren = meer verbruik
niet lekker lopende motor = meer verbruiktel dat eens bij elkaar op: = Veel meer verbruik!!
Je zegt zelf al dat ie niet lekker doorrijd, laat er eens iemand mee rijden die er kaas van gegeten heeft.
heb hier Bij de Weg nog wel een V6 LMM liggen om te testen.
Willem[/rquote]
Hé Willem, dit laatste berichtje van jou heb ik helemaal nog niet gelezen.
Ik dacht dat een andere chip bij de v6 ook brandstof zou besparen.
Heb nu het “nieuwe rijden” toegepast en dat scheelt enorm.
Het enige nadeel is dat het slaapverwekkend is, bij mij dus echt letterlijk.
Ik ben van 300 km op 60 liter, naar 325 km op 42 liter gegaan en dat is wel een forse besparing dacht ik zo.
Toeren in de vec is leuk, maar vind ‘t wel saai.
Word tijd dat ik de calibra eens van stal haal en deze is gaat afronden. Ik weet zeker dat deze sneller en veel voordeliger met de brandstof is. kofferbak is best groot.
De vec blijft!Ik wil die lmm van jou wel eens proberen, zou overigens nog steeds een X bij je langs komen.
Gaat nu ff niet ivm geen geldige apeka.Raymond
ramen openen van een afstand is standaard bij elke auto!:P:P:P:P
[rquote=1846527&tid=140069&author=wim-v6]@ Raymond:
Oliellekkage afkeur, dan mag ie wel flink lekken!!!!
normaal keuren ze dat niet zomaar af.
Willem[/rquote]
Een olievlek op de grond na en dag van de grote van de bodem van een bierflesje (maat zeker bij iedereen bekent).
En dat 2 tot 3 X per week, heb nog geen olie hoeven bij te vullen.Ik weet ‘t ook niet hoor, maar de eisen van de apk veranderen toch ook elk jaar weer.
http://www.adhdcreations.nl :o:P:o:P
Wat een info ineens en had niet gedacht achter met rood en voor met wit te mogen knipperen.
Maar wat is dan weer wit? Gloeilamp, halogeen, led, is er allemaal in het wit, maar de kleur komt echt niet met elkaar overeen.
Zelfde met dimlicht van de peugeot, goed gekeurd en dan ineens afkeur omdat het te blauw licht geeft?
Ik dacht dat het blue vision halogeen was.Er zitten nu van die bolletjes in die oranje zijn gekleurd en dat bladderd er idd van af, maar verkleurd ook.
Voor mijn gevoel is het nu een amber kleur, dat is geen oranje.
Die paar bolletjes maakt mij niet uit, ga er denk meteen rode in plaatsen, ja alleen achter, weet het.
Het kleppendeksel lekt het meeste olie en dat loopt langs het motorblok netjes naar beneden. Ik ruik het nu ook binnen in de auto.
Is eigenlijk van de laatste weken dat ik het ruik.Ben nu bezig met het maken van 4 stuks 3-poot steunen om de vec op te kunnen zetten. Ze kunnen de vec +/- 65 cm hoog houden.
Zo’n goedkope ligkar gekocht, kan ik er lekker onder liggen.
Als die andere unit gebouwd is, wil ik er een 2 kolomsbrug in zetten. Die unit wordt dan eigendom en ook weer iets langer. Als het van mezelf is, verander ik er veel meer aan en komt een xtra investering over het algemeen wel naar je toe. Dat is bij de unit die we nu huren niet het geval,Jammer he dat je alleen het geluid hebt van een Impreza!
Mijn vrouw heeft het nog nagevraagd bij een collega, haar man is politie agent.
€180,- boete krijg je als er een gat in de uitlaat zit, heeft te
maken met het milieu en daar zijn de boetes vrij hoog voor.
Volgens die 2 pubers die mij aanhielden zat er waarschijnlijk
wel een lek in de uitlaat.Ik ben afgelopen week voor de Apk keuring geweest en de vec is natuurlijk afgekeurd.
Dat wist ik, alleen niet op de punten waarop hij is afgekeurd.-kleppendeksel lekt olie
-krukas keerring lekt
-stuurkogel Links heeft teveel speling
-rubbers stabilisatorstang voor en achter versleten
-lampjes van richtingaanwijzer te wit
-voorbanden zijn net aan
-rechter achterwiel draait te stroefUitlaat is helemaal dicht, niets geen gat of gaatje.
Vec moest voor 15 januari worden goed gekeurd en dat is niet gelukt, staat nu dus in mijn unit.
Wist niet dat je er dan niet meer in mag rijden, heb nog niet eerder een auto gehad die werd afgekeurd voor de apk.
Ik dacht altijd dat je dan nog 2 weken had om de auto alsnog goed te laten keuren, zeker 25 jaar geleden dat dat nog kon?
Meestal ging het om een lullig dingetje dat zo verholpen kon worden.Krukas keerring laat ik doen en dan maar meteen ook de dis-riem. Moet uitgelijnd worden door de nieuwe stuurkogel, vervang ze gelijk maar aan beide kanten en zet nu ook echt de verlagingsset eronder. Moet toch uitgelijnd worden en kan dat gelijk in 1X.
Raymond
-
AuteurBerichten