Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat ook kan zijn is dat de temparatuurmeter niet goed werkt. dat de motor helemaal niet te warm word maar dat de meter het verkeerd aan geeft.
misschien wat corrosie op de stekker of zo iets.
zou kunnen .Raymond
(edit) ik lees nu net dat je de sensor hebt vervangen . raakt hij ook aan de kook dan?
30 juni 2012 om 19:40 In reactie op: Vectra B v6 1997 probleem met nieuw schokbrekers/veren #18042436Hoofdveer voor
d=12.50mm lo=315mm do1=141mm
Handbak -ac -ch.t7999999 95.00 95 Zj SachsHoofdveer voor
d=12.50mm lo=316mm do1=142mm
+/-ac ch.v10000 01/x1000001- 96.00 96 SachsHoofdveer voor
d=12.75mm lo=322mm do1=144mm
+ac ch.v1000001- -ch.w7999999 sachsdit is wat ik zo snel kan vinden van een 2.5 v6 station hoofdveren voor van het merk sachs misschien heb je hier wat aan.
een v6 heeft inderdaad andere veren dan een 4 cilinder.
ik denk dat jij de middelste moet hebben dan.
Raymond
30 juni 2012 om 18:55 In reactie op: Vectra B v6 1997 probleem met nieuw schokbrekers/veren #18042434De velgen zijn van een B1 CDX ik weet niet of de cdxen ook lager zijn. als ik even naar buiten kijk dan heb ik een cm of 4 a5 tussen de band en de wiel kast.
Raymond
thanks scheelt weer zoeken.
Raymond
WAT!!! hoor ik nu Geen garantie….. :shock: ……hehe ..maar ik heb toch een CDX….ik heb rechten!!!
effe serieus.
de roest zit onder het kentekenplaat als je er van achter tegen aan kijkt. er zijn wel meer plekjes die beginnen . ik moet aan het werk om dat te repareren.
ik denk dat ik een imi bumper koop en laat spuiten want ik ken een mannetje die vroeger spuiter is geweest die dat wel effe voor mij doet.
hij weet het alleen nog niet…… :Dwant dan komt het op €80,- plus wat lak… zal eens zoeken waar ik de kleur code kan vinden…
Raymond
@greg wrote:
@RaydeRay wrote:
Hee zo’n één heb ik ook (zwitserse herder) alleen die van mij is tien maanden oud ..
ik heb een bagagenet grijs, maar ik vond het niet zo raar staan hij kleur mee met de dakbekleding. heb toen eens een keer op
marktplaats gekocht.Raymond
Een fotootje zou wel leuk zijn :kewlpics Ons ventje is nu 11 weken!
was even afwezig.
maar hier wat fototjes
maar ik had genoeg aan een bagage net .
bij mijn weten zijn die herders honden niet echt van die wilde honden en er doorheen lijkt me ook niet want er zit staaldraad in.
de onderste foto is het witte er wat van af want ze zit onder het zandRaymond
Hee zo’n één heb ik ook (zwitserse herder) alleen die van mij is tien maanden oud ..
ik heb een bagagenet grijs, maar ik vond het niet zo raar staan hij kleur mee met de dakbekleding. heb toen eens een keer op
marktplaats gekocht.Raymond
@wim-v6 wrote:
@RaydeRay wrote:
zwaar of topic…maar goed.
ik zit effe goed te kijken ik heb niet helemaal de zelfde radio lijkt er wel veel op delco nog wat heb ik … maar niet belangrijk…
jij heb toch een cdx dat heb ik ook alleen die van mijn is van “97 maar die hebben toch een automatische airco? en die knoppen werken allemaal?
(stoel verwarming/TC/knopje met een sleutel er op was da?)ben niet nieuwschierig hoor maar ik mag graag alles weten… ;)
Raymond
Ik heb een CDX met handbediende Airco (godzijdank!!!!!), dit ivm deze van voor 02-1997 is, toen was ECC nog niet leverbaar op de Vectra-B
Knoppen stoelverwarming hebben een ander doel als stoelverwarming..
het TMS knopje doet niks, is alleen voor engelandTC knopje werkt inderdaad, Traction control is niet uitvoerings afhankelijk maar motor afhankeleijk
TC zit op de volgende motoren:
– X20XEV
– Z22SE (zonder TC knop, en dus niet uitschakelbaar)
– X25XE
– Y26SE (zonder TC knop, en dus niet uitschakelbaar)knoppen op een rij van links naar rechts:
– Stoelverwarming links
– Fabrieks alarm (standaard op alle B1 CDX-en op de rest een optie)
– Achterruitverwarmng
– Alarmknipperlicht
– Binnenlucht circulatie
– Airconditioning / Eco knop (handbediend / ECC)
– stoelverwarming rechts
– Traction Control
– Traffic Message Service (alleen voor engeland)Willem
waar ging deze topic ook alweer over?……
maar inderdaad die ecc bij mijn in de auto werkt niet helemaal fijn.
als ik een lange rit maak op een warme dag dan word het toch op den duur weer warm bij mij in de auto
en al druk ik de ecc op “LO” dan merk je dat ie steen koude lucht in de auto wil pompen maar er gaat een klep niet open ofzo
je hoor de vent. blazen maar er komt niks uit.en als ik in de auto stap werkt het allemaal prima.
ik heb hem al gereset d.m.v. twee knoppen tegelijk in te drukken (je hoort de motortje draaien) en het haar al van dat blauwe uhh…..tempsensor afgehaald
achter het paneel. helpt allemaal niks.
ik heb de neiging om die klep vast te spijkeren op de “open” stand.Raymond
zwaar of topic…maar goed.
ik zit effe goed te kijken ik heb niet helemaal de zelfde radio lijkt er wel veel op delco nog wat heb ik … maar niet belangrijk…
jij heb toch een cdx dat heb ik ook alleen die van mijn is van “97 maar die hebben toch een automatische airco? en die knoppen werken allemaal?
(stoel verwarming/TC/knopje met een sleutel er op was da?)ben niet nieuwschierig hoor maar ik mag graag alles weten… ;)
Raymond
@wim-v6 wrote:
@RaydeRay wrote:
Een dikke vette Radio cassette deck in een I500.
hehe VET! ;)Raymond
Dat is wel gewoon de originele radio voor deze auto..
Ik ben moderner met mijn 1996 Vectra-B met (origineel OPEL CDR500) CD-Speler, ik had ook een originele Casette radio erin de CCR600, echter ontbrak de wisselaar / heeft er nooit ingezeten
Willem
Oh ik geloof best dat dat de originele radio is maar het is nu 2011….
ik heb trouwens de zelfde radio die jij heb alleen ik moet er altijd een cd in laten zitten anders gaat ie spontaan aan , na een uurtje of 5 ofzo.
de ochtend na dat ik heb gekocht had dacht ik nog “tering wie heeft die radio zo hard aan staan om 7 uur in de ochtend”….JA IK!!! :shock:Raymond
Een dikke vette Radio cassette deck in een I500.
hehe VET! ;)Raymond
vindt het toch raar, als je verstuivers test doe je dat toch onderdruk. kijk je of hij goed kraakt en dat het nevelbeeld goed is of de openingdruk goed is.
als hij in het retour systeemlekt zou hij toch naar biuten moeten lekken als hij draait?
zijn de gloeibougies nog goed . komt er uberhoud spanning op de gloeiers te staan.oh dit zag ik http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/475369625-verstuivers-voor-opel-y22dtr-2-2dti-gereviseerd.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
voor de vraagsteller.
Raymond
oh ik las het inderdaad verkeerd.
maar de vraag blijft?
hoe werkt dat vacuumtrekken van de verstuivers/injectoren. :hmmz
op druk afpersen ken ik wel.
Raymond
hoe werkt vacuum trekken van de cilinders :hmmz
Raymond
24 augustus 2011 om 07:41 In reactie op: Wie kan m’n X20xev uitlezen? Uitval autosnelweg! Limburg #17890637@Vogelz wrote:
Ja ging flipperen en toen helemaal omlaag en viel uit. Is me laatst ook al eens gebeurd bij lage snelheid maar op de autosnelweg is dit toch minder moet ik zeggen.
Kosten voor een nokkenassensor?? Makkelijk te vervangen?@RaydeRay wrote:
Ik gok de nokkenas sensor. :hmmz
ging de toerenteller flippen vlak voor dat ie uitviel ? dat was namelijk bij mij het geval.
Raymond
Is wel zelf te doen als je een beetje handig bent . maar uitlezen is wel wat je het eerste moet doen. ik heb het met de paperclip methode
gedaan (zoek maar op in dit forum)ik weet niet of jouw auto daar geschikt voor is. ik had hem vervangen en toen trok ie weer als een leeuw
voor een 1.8 ecotech…….115 PK man!!…..hehe ;) .Raymond
23 augustus 2011 om 18:06 In reactie op: Wie kan m’n X20xev uitlezen? Uitval autosnelweg! Limburg #17890632Ik gok de nokkenas sensor. :hmmz
ging de toerenteller flippen vlak voor dat ie uitviel ? dat was namelijk bij mij het geval.
Raymond
misschien het contactslot zelf?
even verbinding maken de +pool en het startdraad en als hij normaal start is het niet de startmotor en ook niet de verbinding
naar de startmotor maar de aansturen van af het contactslot.Raymond
zal na de vakantie een op zoek gaan.
bedankt
Raymond
hmmm…de keuze is dus erg beperkt.
Raymond
hebben alleen cdx’en cruisecontrol standaard? vectra B 1 dan he.
dan kan ik wat gerichter zoeken bij sloperijen enzoRaymond
een wiellager vervangen rechtsachter ( :vertag Auw) draagarm bus linksachter onder (die moest nog ,wat een rust in de auto.. :sleeping )
gaatje gelast in de uitlaat (prrrrrrr……..no more :thumbup ) aanhanger stekker steun weer aan de trekhaak gelast (had het lasapparaat toch al staan)
olie ververst (de rest van de beurt doe ik na de vakantie) en als laatste de auto even getuned (gewassen ;) was nodig)
dat heb ik vandaag gedaanRaymond
vectra 1.8 16V CDX ’97
kiek an weer wat geleerd… :thumbup
je heb gelijk ,moeders krap 60 rijd nooit met aanhanger heeft auto van 1300 kilo mag 1600 kilo trekken rijdt met zware aanhanger op de snelweg : MAG DAT? : JA! :shock:
veilig?…uuhhhh..? :hmmzRaymond
@1985 wrote:
Hey mensen,
Misschien niet de juiste plek, maar het gaat om een Vectra GTS en een te trekken caravan.
Wie o wie kan mij hierbij helpen? Ik heb geen E achter B en kom geloof ik net 7 kilo te kort. Iemand tips/tricks hier over? :D
De regels:
Rijbewijs B met aanhangwagen
Met een rijbewijs B mag u een personenauto of bestelauto met aanhangwagen besturen. De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan 750 kilo.In bepaalde gevallen mag u, met alleen rijbewijs B, een aanhangwagen trekken die zwaarder is dan 750 kilo. U moet dan voldoen aan 2 voorwaarden:
De lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen.
De totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo. Er wordt daarbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dat, plus het gewicht van de maximaal beladen auto, mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo.GTS is op kenteken 1293 kilo ledig gewicht, de caravan maximaal toelaatbaar gewicht 1300 kilo (Ledig 1050 kilo) En bij elkaar komen we bij lange na niet aan de 3500 kilo.
Ik heb op privé terrein (camping in Frankrijk) een paar seizoenen met een Mitsubishi Pajero 4×4 caravans op een rots/etage camping gereden en zonder E achter B caravans van de stalling in de omgeving naar de camping gereden en tegenwoordig rij ik geregeld met aanhangers tot max 750 kilo (achter de GTS en dit mag qua gewicht, regels en verzekering) Alles zal ik niet weten, maar in mijn beleving wel voldoende om veilig met 90 een lange afstand te rijden.
Hebben jullie mede vectra rijders tips, tricks of ervaringen mee? E achter B halen is natuurlijk ten alle tijden beter en daar ben ik mij volledig van bewust (Alleen de tijd ontbreekt mij nu om een dag hier voor uit te kunnen trekken)
Wie o wie wil zijn ervaring/kennis (dus liever geen mening!!!) hier over ventileren over wat het beste te doen met de wettelijke 7 kilotjes?
Ik snap het niet helemaal…
op het kenteken staat toch wat de auto geremd mag trekken dat zal toch meer zijn als die 1050kilo.
stel dat is 1400 kg geremd (ik weet niet wat een GTS mag trekken) dan mag de caravan er achter want die is 1050 kilo je mag alleen niet tot 1300 kilo laden want dan ga je
over het gewicht van de auto heen. dus dat word dus max 1293 kilo.ik kan het mis hebben , ik heb BE dus ik knoop alles er achter…. ;)
Raymond
ik geloof dat als je pas de deur weer dicht is dat je dan niet meer de ramen kan bedienen met de knopjes
nog wel als je de deur alleen open doet (dacht ik)
Ik dacht dat er ook modules te koop zijn dat als je de auto met de ab dicht doet dat alle electrische ook dicht gaan.
persoonlijk vind ik dat niet handig, ik laat het raam nog wel eens op een kier staan.Raymond
Klopt ,
alleen dan met de sleutel in de deur en dan op slot vasthouden
dan gaan alle electrische ramen dichtRaymond
Vectra ’97 CDX (4 electrische ramen…) ;)
-
AuteurBerichten