Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan mag ik hopen dat ik ook geen problemen meer ga krijgen, heb dus de sachs versterkte drukgroep voor V6, turbo plaat ( 226mm 14tands) maar is hetzelfde als de v6.
Nu nog een v6 vliegwiel scoren en laten afdraaien denk ik.
Lees ook veel dat mensen vliegwielen van een 2.0 pakken zijn deze dunner dit ivm ruimte in de “bellhousing” dan een v6 vliegwiel ?
@ petrolhead die is binnenkort beschikbaar!
Ik ga denk ik voor het 2.5 v6 vliegwiel en het spul weer monteren allemaal.
Of iemand anders moet nog een beter idee hebben?Weet er nou niemand wat het probleem nu is dat sommige v6/f28 combi’s koppelingsplaten vreten?
Groetjes Ray
Pascal had jij een 2.5 of 3liter vliegwiel ?? Weet je of er onderlijg nog verschil in zit qua maten ?
Heb vandaag de Helix plaat eindelijk binnen ziet er toch wel wat sterker uit vind ik als een sachs plaat.
Heb alleen nog geen niieuwe vliegwielbouten en weet nog steeds niet wat te doen precies.Denk of een v6, 2, 5 of 3.0 vliegwiel gebruiken of een turbo vliegwiel pakken en het spul allemaal weer monteren.
1 augustus 2014 om 11:23 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241180Heey pascal heb dus pcies dezelfde set alleen al 2x om zeep geholpen ,de eerste plaat al na een paar km.
De set mag maar 350nm hebben , voor mij geen sachs meer .. koppeling slipte zeker niet maar dat hart van die platen heb ik gewn vertrouwen meer in.Hopelijk is de helix plaat mu ook zon beetje klaar nog niks over gehoord.
Nu weer een ander probleempje: wil dus nieuwe vliegwielboutem gebruikem en besteld bij de dealer.
Ik had zelf torxbouten met volledig draad erop en is een m10x1,25 10
8 kwaliteit.. 25mm lang ongeveer en wat krijg ik mee een rare zeskant bout met een lage kop van net 3mmen de bouten zijn 2 x zo lang..In de pc gekeken en er word korte torx afgebeeld.. krijg veel grotere bouten die miet passen. Dealer wou ze niet terugnemen in eerste instantie en wou tegen korting andere bouten bestellen a 18e voor 8stuks maar konden ook niet retour eventueel.. bellem naar russelheim voor de boutlemgte willen ze niet wat een kutservice van Gm zeg!
Na wat discussie me geld toch terug gekregen , maar op de gok nieuwe bouten bestellen willen ze niet.
Gister dus stad en land afgeweest voor 10
8 bouten, hier zijn ze nergens zomaar te krijgen..Welk soort bouten horen er nu in het vliegwiel van een x30xe? Ik heb er korte torx inzitten.
Nog iemand die wen webwinkel weet voor dit soort bouten? Zal het komen door het licjtee vliegwiel dat deze dunner is?Als de plaat er is kan ik nog niks zonder nieuwe bouten. De automaterialenzaak kan er niet aan komen.
Heb trouwens geen aanbouwdelen van een x25 erop gewoon de koppen van een x30 zover ik weet.
Groetjes ray
25 juli 2014 om 16:49 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241176Heb wel fotos maar heel lastig voor mij om up te loaden met een mobieltje…
@ carlo
Welk vliegwiel heb je nu dan op je 3.2?
Volgens Mtech mocht het vliegwiel van hun de lichtere versie voor een x25 niet op een C30xe..Heb totaal geen problemen met slippen gehad.
Ik heb nu via een autocrosszaak een Helix plaat uit engeland laten komen, word nog gemaakt nu. Die kan met hun drukgroep 425Nm aan .. ik gebruik me sachs drukgroep.Nu alleen nog het probleem vliegwiel…
Wat denken jullie als Mtech zegt van gebruik dat x25 vliegwiel niet op je c30..Xr1 heb dus een x25 vliegwiel op een 3.2… kan dat dan wel officieel goed gaan?
Moet ik nu weer opzoek naar een x30 vliegwiel?
Vond de motor net zo fijn op toeren komen met die 4,5 kg!Nja bak is nu netjes schoongeborsteld en morgen voorzien van een nieuwe lik paint:)
Nieuwe vliegwiel bouten al besteld bij de dealer.
Zal eens kijken of ik ergens fotos kan uploaden.
Groetjes Ray17 juli 2014 om 17:56 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241172Nog een aantal belletjes gepleegd vandaag maar denk dat de motor gewoon te veel koppel heeft voor de plaat (max 350Nm)
Ik hoop het , dan weet ik dat het niet aan het vliegwiel ligt.
Volgens Mtech is hun lichtgewicht vliegwiel voor X25 niet bedoeld voor de X30 motor.
ze willen graag wat fotos zien.Dacht dat alle aanbouwdelen hetzelfde waren x25 en x30?
Volgens Boonkamp kon het misschien aan de afstand van de bak liggen omdat er een tussenplaat tussenzit.
Zal nie weten waarom dit zou moeten uitmaken, koppeling zit toch op het vliegwiel ook al zit die bak 3 meter verder bij wijze van.Volgens een ander hoorde er in een x30 een 240mm plaat en ik heb een 226mm plaat, nja eeen turbo heb meer koppel en ook 226mm geloof ik. dus dit snapte ik ook al niet echt.
Iemand enig idee hoeveel koppel een gechipte c30xe heb en mij eigenlijk kan bevestigen dat de sachs plaat het koppel niet aankan ? en het dus allemaal daar aan ligt en niet aan wat mensen beweren.
15 juli 2014 om 18:23 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241171Neeuh die ligt half uitelkaar gebroken … rondom de veren helemaal uitgeslagen …
Nog steeds geen plaat gevonden..
Iemand die me met zekerheid kan vertellen of een oem plaat goed gaat met de versterkte drukgroep?
Dit als alternatief als ik geen sinterplaat kam vinden voor mindsr als 200e …
15 juli 2014 om 10:25 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241169Heb weleens de koppeling laten schieten, ach als je natte zolen hebt gebeurd het ook weleens.
maar echt mee getrapt is er ook niet mee gebeurd de auto was van erwin, geloof niet dat de beste man een zeer sportief rijstijl er aan over hield tijdens zijn gebruik.maargoed daarmee ben ik niet mee gered helaas.
iemand die nog alterantieven of prijzen weet van losse platen evt sinterplaten.
die prijsopgaaf die ik kreeg is absurd bijna 400voor een plaat alleen al.
dutchpower trading is aan het kijken maar heb er niet zo veel vertrouwen in prijstechnisch gezien.moet aan het eind van de week eiglk wel n plaat hebben!
Help:)
14 juli 2014 om 20:50 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241167Gisteren bak ontvet en schoongemaakt wil hem eiglk nog grijs of zilver spuiten van de week.
vandaag geprobeerd een koppelingsplaat te regelen.dat valt nog niet mee of je moet flink betalen, naar mijn idee te veel!
Heb contact met dutch power trading hier in de buurt en mijm sachs plaat moet bij hem los 394euro kosten :wtf had gelezen eegens dat hij nog goedkoop zou zijn met koppingssets.
Versterkte drukgroep kost 455,- belachelijke prijzen.lokale autoahops kunnen ook geem losse kopp.platen leveren zoals Luk of Valeo ..
denk dat ik morgen maar eens met sachs duitsland bellen.. weet het niet helemaal zeker maar geloof dat de ouwe eigenaar hem toendertijd voor 250′- compleet heb gekocht..
En andera maar een luk set kopen en alleen de plaat gebruiken met mijn eigen versterkte drukgroep die gelukkig nog goed is..
Heb vandaag pas de drukgroep losgehaald ivm gereedschap maar de hele plaat is naar de klote geslagen allemaal losse stukken die rondom de veren zijn geknapt.
fijne sportkoppelingen… slippen deed ie alsnog niet maar lijkt erop dat ze niet veel kunnen hebben in de zin van torsiekrachten weerstaan .. blijkbaar niet stevig genoeg uitgevoerd .. meer kan ik niet bedenken gezien mijn rijstijl. Mja heb de auto overgenomen met n rateltje af en toe.. , bleek dus al een losliggende veer van de plaat te zijn.
jammer maar helaas maar zoek nu naar een goed alternatief?
Een andere plaat niet orgamisch en evt zonder veren.. of een simpe oem plaat met de drukgroepiemand ervaring met black diamond koppelingen ?? Zijn er in drie soorten te krijgen .
13 juli 2014 om 01:08 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241166Bedankt voor de informatie allemaal!
Bem vandaag bezig geweest en toch besloten om alleen de bak er achter vandaan te halen, en is allemaal wel gelukt.
Subframe moet er natuurlijk alsnog onder vandaan ivm de ruimte om de bak weg te pakken.Eenmaal alles los keek ik tegen de “versterkte Sachs set aan..
Zag met de drukgroep er nog op dat een aantal tangentiaalveertjes wegwaren en loszaten.
Drukgroep zit er nu nog op maar de plaat is wat dat betreft overleden…GEEN IDEE hoe dit mogelijk kan en mag zijn na 8000km normaal koppelingsgebruik.
Baal flink want als ik kijk wat alleen al een losse plaat kost. Goeiemiddagg…Drukgroep is hopelijk okay maar weet niet wat te doen.
Een nieuwe plaat moet erin maar wat te doen? Een OEM plaat (LUK ofso) met me eigen versterkte drukgroep van Sachs? Mits dit los te krijgen is.iemand een idee wat een beetje betaalbaarder is dan een sachs plaat én het houd met een gechipte c30xe , en lichter vliegwiel vam matthijssen.
dacht dat het druklager half uit elkaar geklapt was maar geloof dat het hart van de plaat ook gebroken is.
Weet iemand ook nog een goede onderdelensite moet nog een paar uitlaatpakkingen , inlaatpakkingen en klepdekselpakkingen bestellen. Zijn geloof ik ook 2 soorten klepseksel en inlaatpakkingen? Ligt dat aan het type motor met dubbele gaskleppen? Zie vaak x30xe staan maar dan wel n motor afgebeeld met dubbele gaskleppen.. hoe zit dit dan? Me auto staat linksvoor ook n best stuk lager als rechtsvoor alle veren en schokdempers zijn 100procent en heb de rubbers van de schokbrekers voor boven al vervangen dit scheelde een cm maar nog niet genoeg helaas weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Heb ooit wat geraakt en sindsdien is naar mijn idee het rijgedrag flink veranderd en zeker de wagenhoogte.. kan het zijn dat het subframe krom is? de onderste draagarm is niks aan te zijn wel staat hij wel net iets anders tussen de draagarm rubbers dan de andere kant ook het rubbertje van het stabi stokje zit dichter tegen de draagarm aan. Schokdempers laten testen en zijn goed. Weet het ff niet meer heb vermoeden dat het subframe krom is.Morgen weer de bak fijn reinigen en wat vloeistoffen verversen, nu nog eemn plaat zien te regelen want de auto mag/kan niet te lang op de brug blijven…
Groetjes ray :thumb
1 juli 2014 om 18:14 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241163Dus blokkeergereedschap is niet perse nodig voor het wisselen van de riem.
ik wil ook gelijk de stappenmotor en de bougies vervangen dus de inlaat moet er ook af misschien weer een extra reden om de motor met bak te demonteren?Er hangt wel een f28 6 bak achter deze is geloof ik een stuk groter kan deze wel zo los van de motor gehaald worden?
Het lijkt mij het makkelijkst misschien ook nog wel het snelst om de motor en bak eruit te halen vanwege de ruimte.
Heeft er iemand ervaring meg het loshalen van het subframe en wat er bij komt kijken?Brug heb ik wel maar geen versnellingsbakkrik om hem op hoogte vast te houden.
Ook wil ik de vloeistoffen vervangen , mag er volsyntetische olie in als de motor mooi schoon is van binnen heb een vrij frisse motor met 149.000 op de klok. En de olie word bij stevig rijden makkelijk 120gr volgens de meter dan.
-
AuteurBerichten