Bedankt voor jullie reactie!
Ik denk dat ik het eens even met een nieuwe bobine moet gaan proberen.
Misschien nog wat meer achtergrondinformatie:
De motor begon op een ochtend vanuit het niets op 3 cilinders te lopen.
Bij nadere inspectie bleek de rechter bougie te zijn losgetrild.
Het puntje was er uit geknapt, daarom moeten vervangen.
Ik had op dat moment enkel een bougie liggen die we gebruikt hebben bij het carbid schieten.
Deze er in gedaan en het probleem was opgelost. Totdat ik de volgende morgen na +-30 min rijden de snelweg op draaide.
Bij het accelereren kakte hij weer in en liep op 3 cilinders.
Thuis gekomen weer een andere bougie opgescharreld om het hier mee te proberen.
Tot overmaat van ramp de bougie waarschijnlijk net te hard aangetrokken waardoor de kop scheurde…
Een andere kop opgescharreld en laten reviseren. Nokkenassen overgezet, nieuwe rubbertjes, pakkingen etc.
Kop teruggeplaatst op de motor. Nieuwe olie, filtertjes, hele rambam.
Bij demontage bleek er een klein haarscheurtje in het uitlaatspruitstuk te zitten.
Geprobeerd te verwarmen en te lassen, maar dit mocht niet baten. Bij montage zat er zo veel spanning op waardoor de las knapte.
Misschien is het scheurtje nu iets groter, maar misschien ook niet. Teruggeplaatst bij gebrek aan beter.
Alles teruggebouwd en de motor weer laten draaien (nieuwe bougies).
Aanvankelijk geen problemen, het euvel leek opgelost.
Totdat de problemen begonnen, zoals hierboven beschreven.
Hij heeft daarbij een tijdje heel slecht stationair gelopen (plofte af en toe, sloeg cilinder over denk ik?).
Na inspectie van de bougies bleken 2 van de 3 massa elektroden kortsluiting te maken met het stiftje (nota bene de rechter bougie, stom toeval?!).
Waarschijnlijk is dit transportschade geweest, ook deze bougie weer vervangen.
Heel verhaal, maar misschien verduidelijkt dit het één en ander met betrekking tot de huidige problemen.