Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
lmm icm met half defecte ecu was het probleem.
af23 staat er op bij mij
Graag zou ik hem willen hebben voor de benzine variant.
iemand een idee?
Toppie,zelfde als wat ik dus had.
Ja was ook een diesel zoals alle cdti’s.
Ook zelfde bouwjaar.
Als de motor koud was geen probleem,maar zodra hij warm werd sloeg hij af en moest ik halfuurtje minimaal wachten en kon dan ongeveer weer 5km rijden.
Op die manier heb ik hem bij de garage gekregen en die hebben de bdp sensor vervangen, prijskaartje met montage was 99euro ik was met 30min klaar.
Geloof dat de sensor bij de startmotor in de buurt zat.Ik heb exact het zelfde gehad met mijn oude astra h 17cdti uit 2004.
Bij mij was het de bdp sensor.
Deze vervangen en nooit meer problemen gehad.Nee die is goed schoon.
Sluit ook af kan er niet door heen zuigen of blazen aan 2 kanten.
Klinkt alsof hij vol open gaat staan als de motor draait en tikt niet.
Met opcom uitgelezen en geeft geen foutmeldingen.Ik zou hem ook graag willen hebben.
pb verstuurd@wim-v6 wrote:
Slang verkeerd terug gezet??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Nee Wim helaas,ik heb het na gekeken maar zit goed zover ik weet.
In ieder geval bedankt Wim
Heeft niet iemand een foto zodat ik kan zien of het goed zit of iemand die kijken wil of dit bij de zelfde motor ook zo is?Niemand??
top dank jullie wel voor de reacties
Thanks, kwam uit op 100amp 12v
@arjontje wrote:
Als je hier het chassis nummer invult. Kan je zien welke dynamo gemonteerd is.
Waar is hier?
ok dus als er 14 volt staat maakt het niet uit.
Bobine is bij aanschaf van de auto vervangen.
Heb deze ook uitgewisseld met een ander en er een week mee proefgereden maar helaas.
Dat is het dus ook niet.@littlebird wrote:
Je zal dan eerst de auto code moeten invoeren voordat je verder kunt. Veiligheid voor slles
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Helaas ook dat werkt niet.
Na de code te hebben ingevoerd kan ik er nog steeds niet bij,button blijft grijs.Oh ok ga ik dat nog even proberen,thanks alvast
Op-com er aan gehangen gisteren en geprobeerd via special functions een value reset te doen ,maar helaas heb ik geen toegang tot special functions.
De knop is er wel maar deze is niet klikbaar.
Mijn op-com is een china clone versie 1.59.Oja gecontroleerd op valse lucht met remmenreiniger (3volle bussen) bij draaiende motor en had nergens geen enkele reactie.
Egr vervangen omdat ik hier geen reactie op kreeg als ik de stekker lost trok en ook 150km zonder stekker ben wezen rijden ook op de snelweg en merkte er niks aan,kreeg ook geen foutmelding.
Ook de gasklephuis gedemonteerd en gereinigd en iets opgeboord inclusief nieuwe pakking,ook hierin geen verschil.@bart-gsi
p0170-11 fueltrim rich
p0100 lmm/maf
p0704 (cc) opgelost door schakelaar te vervangen.
en fueltrims waren shrt tussen de -9,4 en 12 tot 14
long was vast op 11,7 nu staat hij op 4,7 vast.
shrt blijft ook schommelen stationair tussen de zelfde waardes ongeveer,en gaat niet zoals op verschillende filmpjes op youtube en zo naar een vaste of schommelende waarde tussen de -2 en 2.
merkte dit omdat hij wel wat benzine luste.verder merk ik dat ik bij inhalen een soort van dip cq inhouden voel tussen de 2000 en 3000 toeren.
@bart-gsi wrote:
Opcom eraan en value reset… Hoef je geen zekering voor los te trekken maar voor een lmm wissel hoef je geen ecu te reseten.. De ecu is zelflerend bij vervanging van een onderdeel… Behalve bij een gaspedaal positie sensor.. ( fly by wire) dan moet je die inleren..
Ja geloof ik wel alleen is het dan wel raar dat hij van 740toeren stationair naar 860 stationair gaat lmm is met 2andere gewisseld en heb met de ene ongeveer 600km gerden zonder verschil,en de andere ongeveer 1000km zonder verschil.
Als ik de oude (defecte) die maar stationair 4,5kg meet en volgas 8,5 terugplaats loopt ie weer netjes.Thanks voor de tip morgen eens proberen.
Rij nu 2weken met met 2 verschillende luchtmassameters wel de zelfde type natuurlijk,en de p0170-11 blijft tot nu toe weg.
Vind alleen dat de auto een beetje dipje heeft als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen rij en die dan wil inhalen op de snelweg dan gaat het niet soepel in de toerengebied van 2200 tot plus minus 3000 toeren.
Ook heb ik bijvoorbeeld als ik afrem voor een rotonde en ik doortrek na de rotonde dat hij een keer hikt cq bokt dit is eenmalig en dan nergens meer last van.
Iemand idee waar dit aan kan liggen?Wat ik heb gedaan:
2verschillende lmm gereden heb er nu dus 3.
Gasklephuis schoongemaakt inclusief opboren carterontluchting en nieuwe pakking.
Tankontluchting apparaatje weet niet exact hoe deze heet maar klein rond ding met een stekker en 2 slangen waarvan er een naar de gasklephuis gaat deze deed erg sissen en nu sinds de nieuwe niet meer.
2slangen vervangen hier zaten droogte scheurtjes in.Waardes stationair:
lmm/maf 8tot 9kg per uur
lambda 1 schommelend tussen 0,59 en 750 mv closedloop
lambda 2 schommelend tussen 155 en 254mv closedloop
short fuel trim schommelen tussen -5,7 en +7
long feul trim staat beetje vast op +4,7Als iemand het weet Graag.
Net uitgelezen met op com.
De fault code is P0170-11 Fuel Trim Rich.
Meer geeft ie niet aan. -
AuteurBerichten