Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha. Thankyou:D
Heb wat foto’s gekregen van een man uit engeland die een rover 3.9l v8 in zijn manta heeft liggen.
Volgens hem moet je alleen je stabilisatie-stang verlagen en je versnelling bak iets aanpassen.Ben zelf ook wel benieuwd hoe je uitkomt met je motorsteunen.
De stabilisaties stang:
De aangepaste tunnel:
[rquote=1852068&tid=141339&author=Asko]Als je niks aan het blok veranderd moet een gewone achteras wel voldoende zijn,
volgens mij hadden die blokken maar iets van 160 PK. Weet niet hoe dat met het koppel zit.Ik ben geen expert in V8 ombouwen maar zijn wel een paar hier op het forum die je daar ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.
Als je het een keer hebt gezien dan past het en zou ik er gewoon aan beginnen en kijken waar je tegenaan loopt.
Maar als je toch beslist een V8 in legt zou ik zelf voor iets moderners gaan. Al hoewel dit blok wel relatief licht is.[/rquote]Het voordeel van die oude rover blokken is dat ze idd redelijk licht zijn en ze zijn goed betaalbaar. Modernere blokken zijn vaak toch al een klap duurder.
Ik zal eens even met mr turbo contact opnemen.
Ik ga de plekken die het nodig hebben wel aanpakken. Maar ik ga niet heel de auto strak maken, NOG niet.
Heb de auto toch maar gekocht:D
Ga hem van de week ophalen.
Heb hem nog niet gekocht. En ik kan er in principe wel aan sleutelen alleen kan hij dan niet binnen blijven staan maar op de parkeerplaats van dat bedrijf (en dat hebben ze ook liever niet)
Me broer heeft daar zijn 2cv helemaal omgebouwd, dus het is opzich wel te doen.
Het motor blok is het probleem niet denk ik. Heb al vaker geholpen met andere auto’s en het is meestal wel in 1 dag te doen.
Maar voor de blik schade enz. Heb je natuurlijk veel meer tijd nodig.Nou het probleem is niet de tijd hebben om te sleutelen, maar de plek.
Hij moet rijdend blijven omdat ik alleen in de weekenden ergens kan sleutelen, maar dan moet hij zondag avond gewoon weer mee naar huis.Nee er licht een gastank en een subwoofer achterin. Haha
En de schade aan de voorkant is behoorlijk ernstig, hij heeft wel een nieuw voorscherm erbij.
Ik ben net naar de auto wezen kijken.
De onderkant van de auto is (zover we hebben kunnen zien) Keihard.
Hij heeft echter wel wat scheuren in de lak en wat roestplekjes.Waar het getik in de motor vandaan komt hebben we niet kunnen horen en na 1 minuut lopen stroomde de olie er alweer uit.
Dus dat wordt zoiezo een nieuw blok.Maarja omdat er toch voor het mooie een hoop gedaan moet worden aan de buitenkant, zit ik nu te twijfelen.
Aangezien dit me eerste auto word wil ik ook geen kapitalen kwijt zijn.Misschien dat ik hem de eerste paar jaar zo laat en zorg dat hij niet gaat rotten, enz. En daarna helemaal ga opknappen, omdat de kans dat je een paaltje raakt of andere schade maakt toch groter is als beginnend bestuurder.
Morgen ga ik kijken:P
Het duurt nog een tijdje voor dat ik mij rijbewijs heb. Dus heb nog even de tijd om eraan te sleutelen.
Heeft u misschien enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
-
AuteurBerichten