ramonA320

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • ramonA320
      Lid sinds:
      7 March 2012

      Hallo,
      Op het forum hadden ze dus gelijk. Was de kop. Heb er nu een lpg geschikte op laten zetten en hij rijd weer perfect. Bedankt allemaal.

      gtjes ramon

      ramonA320
        Lid sinds:
        7 March 2012

        Hallo,
        Weer bij garage gezet voor verder onderzoek. Nu vinden ze ineens wel dat de klepspelling te weinig is bij de uitlaatkleppen. Spelling is 0.10 en moet tussen de 0.26-0.35 zitten. Flink verschil dus. Compressie was op 3 cilinders 10 en 1 cilinder 11. Volgens instelwaarden moet dit tussen de 10 en 11 liggen. Iemand had het over een lektest. Dit zou ik wel willen om uit te sluiten dat de zittingen uitgesleten zijn. Is dit makkelijk zelf te doen of wat zou dit aan arbeidtijd kosten? Kosten lopen wel en beetje uit de klauwen. Garage kan wel kleppen stellen maar dat kost 700 euro zonder zekerheid dat de klacht weg is. Hoe weet ik zeker dat het klepstellen zal helpen en niet dit geld over de balk gooi omdat zittingen kapot zijn?

        grtjes ramon

        ramonA320
          Lid sinds:
          7 March 2012

          Hallo,

          Auto valt nog steeds uit alleen valt nu na uitvallen ook stuurbekrachtiging (tijdens rijden) uit. Heb wel remdruk. Na uitschakelen contact en weer starten doet hij het weer. Accu ook gewisselt en spanningen vd regelaar gemeten .13.8v tijdens draaien en stabiel bij verschillende toerentallen.
          Is het toeval met die stuurbekrachtiging of is het aan het uitvallen te koppelen.

          grtjes ramon

          ramonA320
            Lid sinds:
            7 March 2012

            Wat ook opvallend is, is dat als je koud start en je zet de lampen aan de lichtsterke varieert als je bv gas geeft of stationair. Ook het beeldschrmpje binnen flikkert dan vaak. Misschien rare vraag maar een accu heeft ook vaak last van kou. Zou die misschien rare dingen veroorzaken als hij niet 100% is. Starten doet hij nog wel o.k.

            grtjes ramon

            ramonA320
              Lid sinds:
              7 March 2012

              Compressie is gemeten en was goed.

              ramonA320
                Lid sinds:
                7 March 2012

                Dat zou slecht nieuws zijn. Ik heb er nu 60000 km mee gereden en heb als extra bescherming een electrische flashlube in laten bouwen. LPG inbouwer vertelde dat dit de motor zou beschermen wat ook veel gebruikt wordt bij amerikaanse autos. Wat wel erg raar is aan de klacht is dat het alleen onder de 10 graden celcius gebeurt. Hoe is dat dan te verklaren? En wat was er dan kapot aan jouw cilinderkop toen ze besloten hem te wisselen? Had je ook de klacht alleen als het koud was en alleen de eerste 2 minuten na de koude start? Lijkt mij dat als de kop kapot is hij altijd kuren zou moeten vertonen. Zelf denk ik aan een input van een of andere temp. sensor maar daar is naar gekeken. Kan de sensor mischien wel werken maar dat hij zn meetrange verlegt. Dat bv de auto al heel snel een hogere incorrecte temp.input krijgt en dus zn brandstof gaat verminderen?

                grtjes ramon

                ps het is een z18xer

                ramonA320
                  Lid sinds:
                  7 March 2012

                  ind met lpg. heeft het met benzinerijden en op lpg. Ook als de zekering vd lpg eruit is. Het is een BRC installatie.

                  grtjes ramon

                  ramonA320
                    Lid sinds:
                    7 March 2012

                    Is allemaal schoongemaakt. auto is ook uitgelezen. geen foutmeldingen.

                    grtjes ramon

                    ramonA320
                      Lid sinds:
                      7 March 2012

                      Hoop het. Weet het niet meer. Dealer ook niet.

                      grtjes ramon

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)