Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2015 om 16:37 In reactie op: Binnenverlichting Astra H niet uit na sleutel in contact. #18291129
@swebbie wrote:
Binnenverlichting zit zover ik weet via een dimautomaat, weet zo niet waar deze zit, maar die kan defect, Zekering al gechect? Sigaretten aansteker zelfde probleem, zekering? Zichtbare aanslag onderin de houder? Aansteker zelf gecorrodeerd? Of gebruik je em als 12v voor je assesoires? Kan zijn dat ie niet lekker werkt en je em onderin moet drukken, heb dit zelf ook. Heb de klem poten van de aansteker naar elkaar toe gebogen. Nu “pakt” ie wel goed.
Ga ermee aan de slag, alvast bedankt voor de tips. :thumbup
Waar de D-Corsa in valt is een nieuwe klasse ofwel Super2000. Deze auto’s rijden in het IRC kampioenschap.
Dit is een kampioenschap die onder het WRC valt. Hierin komen steeds meer constructeurs in voor zoals Fiat, Peugeot, Volkswagen. Dus volgend jaar de D Corsa en waarschijnlijk ook Skoda met de Fabia. De motor die in de Corsa ligt is er een die ze ook gebruiken in het Btcc en de versnellingsbak is van X-trac.Nee, dit was niet het laatste jaar. Volgend jaar nog 1 seizoen eraan. Dan hoop ik m’n eigen Corsa klaar te hebben om te gaan rijden. Ja we hebben nogal wat bekers (5) mee naar huis genomen.
Zal er eentje worden net als Theo van de Berg.
Je begint toch al met standaard 280 Pk. met deze auto.Nee we rijden Hellendoorn niet. We rijden het sprintkampioenschap vandaar. Normaal zou ik hem ook rijden met m’n neef met de rode Xsara maar die staat te koop. Hij is een Nissan 350Z aan het bouwen en daar wil ie volgend jaar mee starten.
Wederom een goed resultaat in Amsterdam ondanks de regen. We zijn 20e algemeen geworden en 2e in onze klasse.
Klopt de Corsa kreeg men niet op tijd af om voor de wedstrijd nog een beetje fatsoenlijk met de auto te gaan testen. De auto zal wel vanaf 1 oktober gehomologeerd worden voor de rally. In de tussentijd schijnen ze in Duitsland ergens te gaan testen met de auto.
Het bouwen van de Corsa D S2000 word gedaan door een prive tuner (MSD). Om tot een wedstrijd toegelaten mogen worden is een homologatie (goedkeuring) nodig dit word dan gedaan door Opel.
Hier een onboard filmpje van mezelf in Belgie. Wel geen Opel maar toch leuk vond ik om te plaatsen.
Kijk voor foto’s op deze site:
http://rallybuzz.stagetimes.com/msd-opel-corsa-s2000-not-run-rally-germany-2008/
Zoals het er nu naar uitziet start er in het WK van Duitsland de nieuwe Opel Corsa D S2000.
Zo nu eens een sprint zonder problemen op een enkel foutje op Kp Borchwerf goede tijden en 6e algemeen geworden.
Dus eerst vakantie en dan naar de Amsterdam sprint toe.De Corsa is er weer klaar voor alleen zal ik niet navigeren dit zal Eric Stevens van GT-Autoparts doen.
Dat is zeker een goed resultaat. Neemt natuurlijk niet weg dat er ook een goede bestuurder aan het wiel zit natuurlijk he!!! Als ze mij een Clio Super 1600 geven rijdt ik er echt niet zulke tijden mee als Jan de Winkel.
Wederom een technisch probleem op
kp1 helaas. We kwamen niet boven de 5000 toeren uit en daardoor snelheid verlies. Zijn na de finish gestopt om motorschade te verkomen. We denken aan een brandstof toevoer probleem.
In de Exotic Green rally (Etten-Leur) navigeer ik bij de rode Xsara. Peter word dan genavigeert door Erik Stevens van GT-Autoparts.Maar ja het is ook uitzonderlijk voor Nederland dat er 110 deelnemers aan een sprint/rally meedoen. In Belgie is dit zeer gebruikelijk wat aantal deelnemers betreft.
Maar daar kost een sprint aan inschrijving ook maar de helft dan dat van Nederland.:DJa, de ophanging is weer helemaal in orde.
We hebben een redelijk goed startnr. (29) gekregen als je ziet dat er 110 deelnemers meedoen.Hier een linkje waar je alles erover kunt vinden.
http://www.vechtdalrally.nlBinnen korte tijd komt er een vernieuwde site van ons.
Volgende week gaan we weer van start met de Corsa in Hardenberg. Peter heeft de afgelopen week de achteras aan de Corsa aangepast d.m.v. nieuwe (AP-)remklauwen .
Nu maar hopen dat we wederom punten kunnen scoren voor het kampioenschap. Binnenkort komt er een nieuwe site van ons rallyteam.Ja Peter gaat altijd bij Frans “winkelen” maar ook bij Harry Hockley motorsport in Engeland. Dus dat word als het goed is maandag al gedaan. We hebben 2 maanden om het te herstellen. In de tussentijd waarschijnlijk de ELE navigeren als de motor van de Xsara weer hersteld is. Die is gisteren ook geploft. Van de 4 auto’s uit de familie is er maar 1 gefinished dus voor ons was Hulst niet zo’n goede rally dit jaar.
Ja klopt op de eerste proef brak het fusee in 2 stukken.
Dus dit keer zat het gelukkig een keer mee voor jullie. Proficiat king:. We hebben redelijk wat schade ja, fusee (deze is van een Astra Kitcar volgens mij rijden jullie ook met aluminium fuseestukken?) aandrijfas, draagarm en een schrap resultaat voor het kampioenschap:( en ook omdat ik in de Exotic green bij de rode Xsara ga navigeren moeten we de rest van de wedstrijden finishen. Deze wedstrijd ligt namelijk in m’n achtertuin en rij deze al 10 jaar.Ja Eric ken ik ook die zorgt altijd voor het nodige materiaal voor ons voor de rally. Eric en Peter kennen elkaar al best lang.
Ja, dat klopt die wagen staat in Veldhoven. Peter woont daar.
Rijdt Timo niet in de Colt Cup dan zaterdag, deze wedstrijd telt daar toch ook voor mee of bedoel je dat de Astra in orde gemaakt moet worden?
Dan rijden we in Hulst. Dus kan dan niet komen kijken helaas.
Heb weleens onboard beelden van m’n zwager daar gezien, dat zijn echt leuke proeven om te rijden. Laatst in Hannut gereden en daar heb ik veel bijgeleerd.We staan nu 2e algemeen in het sprintkampioenschap.
Toch nog wat schade aan de Corsa van Almere.
Hij is op de richtbank geweest, de neus stond 7 mm. krom, daarbij kapotte radiateur en “maar” 1 band. Als je van Eep hoorde dat ze in hun team 15 lekke banden hadden. -
AuteurBerichten