Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb de transponder uit de orginele sleutel gehaald en op mijn stuurkolom gelijmd. Werkt perfect en ik kan nu ook mijn nagemaakte sleutel gebruiken.
13 augustus 2013 om 15:24 In reactie op: [Astra G] Stotteren tijdens het rijden (opgelost?!) #18147436Ik had hetzelfde probleem. Na van alles vervangen te hebben heb ik mijn egr klep afgedopt. Probleem was direct verholpen.
@wim-v6 wrote:
handzenders kan je gewoon van de sloop menemen en inleren op je eigen CV unit.
Willem
Heb ik gedaan, werkt niet.
@raimond74 wrote:
@SlayrNeo wrote:
Handzender is zonder in te leren te programmeren, zoals turbo.d zegt. De chip(transponder voor startblokkering) is niet te herprogrammeren en moet nieuw gekocht worden.
Ben ik niet met je eens.
Ik heb hetzelfde gehad en heb een aantal Astra alsmede andere modellen met 2 knops sleutels sleutels geprobeerd in te lezen op mijn cv.
Het werkte niet.
Ik liep uiteindelijk tegen een complete set bestaande uit een cv module, 2 bijbehorende sleutels met contactslot en de startblokkering. Was goedkoper als een nieuwe sleutel bestellen.
Mijn transponder voor de startblokkering had ik niet nodig dus heb ik alleen de cv module en het contactslot vervangen.De transponder kun je van de ene sleutel overzetten op de andere.
@SlayrNeo wrote:
Handzender is zonder in te leren te programmeren, zoals turbo.d zegt. De chip(transponder voor startblokkering) is niet te herprogrammeren en moet nieuw gekocht worden.
Ben ik niet met je eens.
Ik heb hetzelfde gehad en heb een aantal Astra alsmede andere modellen met 2 knops sleutels sleutels geprobeerd in te lezen op mijn cv.
Het werkte niet.
Ik liep uiteindelijk tegen een complete set bestaande uit een cv module, 2 bijbehorende sleutels met contactslot en de startblokkering. Was goedkoper als een nieuwe sleutel bestellen.
Mijn transponder voor de startblokkering had ik niet nodig dus heb ik alleen de cv module en het contactslot vervangen.11 augustus 2013 om 11:23 In reactie op: Astra G Z18xe andere uitlaat Bescheiden maar sportief welke? #18165382Heb er zelf een remus onder hangen. Klinkt goed, ziet er leuk uit maar is niet overdreven aanwezig.
Ik had een paar weken geleden dezelfde vraag op dit forum en het antwoord uit eigen ervaring is nee, het werkt niet.
Ik heb het opgelost door een andere cv module te plaatsen waar de sleutels bijzaten die er bij hoorden.
Je zou ook via de dealer een nieuwe handzender kunnen bestellen en die laten inlezen.@Opeltje17 wrote:
@raimond74 wrote:
Astra x20xev sport 1999, 141000 km. 3e opel en ook m’n laatste.
Waarom de laatste??
Omdat ik met deze zo vreselijk veel problemen heb dat ik er na een jaar helemaal klaar mee ben. 3e keer binnen een jaar een lekkend uitlaatspruitstuk, contactslot wat gammel was ( vervangen ), cv die niet meer werkte ( cv module vervangen ) fuseekogel ruim, remklauw die vastzat ( vervangen ) gasklephuis, bobine, brandstoffilter, poreuze slangen en ga zo maar door. Mijn eerste opel vectra 1.6 szr 1996 was probleemloos maar niet vooruit te branden. Mijn 2e vectra 2,5 v6 liep als de brandweer maar had behoorlijke roestproblemen en deze heeft constant kleine problemen. Voor mij mooi weer een BMW.
Astra x20xev sport 1999, 141000 km. 3e opel en ook m’n laatste.
23 juli 2013 om 14:28 In reactie op: Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]] #18158080Mooi werk. Volgende keer maar naar de garage voor de bougies?
Heb het probleem opgelost.
Ik heb vanochtend op de gok mijn egr klep afgedopt en voila, hij loopt heerlijk rustig.
Het schokken is weg en ook het mm lampje blijft uit.
Toch wel lekker dat ik na een jaar het probleem heb opgelost.@Haasje17 wrote:
Denk dat een van de rpm sensors of de lamda de oorzaak is. Lamda zeker gezien het verbruik.
Zou je dit niet moeten zien als je hem laat uitlezen?
Gaf alleen de stappenmotor als storing aanGasklephuis en stappenmotor gereinigd, stappenmotor gaf bij uitlezen een storing aan ( liep soms 1500 rpm stationair), die is verdwenen na het reinigen van de stappenmotor en ook stationair loopt hij nu beter.
Gister de fuseekogel van de rechterdraagarm en de schokdempers achter vervangen. Vandaag krijg ik nog een nieuwe bobine en volgende week zijn de schokdempers voor aan de beurt.
Gelukkig heb ik beide kanten gecontroleerd omdat ik toch met de remmen bezig was.
Dit advies kan ik wat mee. Ik zal er volgende week eens een avondje voor inplannen.Gaat wel iets harder denk ik. 2 liter moet over de 200 lopen dus dat ga ik eens fijn uitproberen in de vakantie.
Zit vlak bij de Nurburgring dus als de kans zich aandoet gaat de Astra erop.Zie het vanzelf wel.
Zojuist mijn achteras laten lassen.
Een dikwandig stukje buis in het gat gezet waar de veer omheen valt en vast laten lassen.
Een van de nokken was weggerot waardoor de kans bestond dat de veer weg zou kunnen springen.
Dit kan nu dus niet meer.linker achterband laten repareren. Zat een spijker in.
Bedankt. Begin ondertussen een beetje moedeloos te worden van al die kleine mankementjes.
@wim-v6 wrote:
netjes, zo kan je weer heerlijk rijden, ook als de auto vol ligt.
Willem
Yep, heb alleen een volgend probleem ontdekt.
De rubbers aan de bovenzijde van de veren zijn niet al te best dus die ga ik van de week nog vervangen.
Niet zo’n spannende klus.
Volgend probleem is dat er aan de rechterkant een van de “noppen” op de as waar de veer aan de onderzijde op staat zo verrot dat deze spontaan is afgebroken. Er staat nu nog een randje van zo’n dikke centimeter waar de veer achter zit.
Ik denk dat ik maar een stukje dikwandig stalen buis neem, die in het gat druk en aan de onderkant laat vastlassen zodat de veer niet kan verschuiven.
Moet deze week nog maar even gebeuren aangezien ik over 2 weken met vakantie naar duitsland ga.Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag, De veren van een astra g station passen inderdaad op een hatchback.
Ze zijn inderdaad wat dikker en dus ook stugger waardoor de auto aan de achterkant hoger zou komen te staan.
Oplossing: Ik heb vanavond verlagingsveren ( 3 cm) van de astra G station gemonteerd.
Resultaat: de rijhoogte is hetzelfde gebleven maar de achterkant is stugger geworden waardoor de banden bij volle belasting hopelijk niet meer aanlopen.Job done.
Probleem opgelost
Ik heb via marktplaats een complete set kunnen scoren bestaande uit een cv module, een startonderbreker, 2 sleutels en een contactslot.
De cv module in mijn auto vervangen en de sleutels werkten direct op mijn cv zodat die weer op afstand werkt. Het contactslot vervangen zodat ik met die zelfde sleutels mijn auto ook kan starten. De startonderbreker heb ik niet vervangen omdat de orginele transponder al in mijn stuurkolom gelijmd zit. Ik heb wel de transponders uit de nieuwe sleutels gehaald om conflicten te voorkomen. Al met al heb ik dus nu weer 1 sleutel nodig om de astra te kunnen openen / sluiten en starten en dat was de opzet van mijn vraag.Om even terug te komen op mijn vraag, hier het antwoord.
Een andere ( vreemde ) astra sleutel synchroniseren op mijn eigen astra werkt dus niet.
Wellicht moet hij nog ingelezen worden bij bv de dealer maar ik denk niet dat dit werkt.@cor-gte wrote:
heb ook nog astra onderdelen liggen (ten boer)
zeg maar wat je nodig hebt.Belangrijkste zijn de remklauwen achter.
Of je moet nog een manier weten on de handrem weer gangbaar te krijgen en te houden. Het eerste lukt me wel, het 2e niet.
Stelmotor rechts heb ik ook stuk, apk komt eraan dus ook niet onbelangrijk.@EduardB wrote:
Ja, ik zie het en dat is natuurlijk heel positief! Ik kan helaas nu nog niets concreets zeggen over wanneer we daadwerkelijk de items gedemonteerd hebben.
Ik snap het, mochten de onderdelen die ik nodig heb nog in goede staat zijn wil ik er zeker een bod op doen.
Ik woon zelf in Ten Boer, kan dus zo even langswippen.
Hou me ( ons ) maar op de hoogte. -
AuteurBerichten