Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
850 ipv 1000
Lmm was niet nodig. Het is nu verholpen door lambasonde, koeilvloeistofsensor en nog 1 of andere sensor. Bobine hebben ze uitgeprobeerd maar daar lag het niet aan. Hij rijdt tot nu toe weer goed.
Ik heb mijn auto terug gelukkig.
Ze zeiden dat die 3 storingen had. Ze hadden 1000 berekend en uiteindelijk heb ik 850 betaald. Oude uitlaat hadden ze niet meer liggen, want we hadden wel egzegd van zet die er maar terug onder. Dus heb nu nieuwe uitlaat, lamdasonde, en nieuwe sensoren.
Of ik echt genaaid ben weet ik niet, maar ik ga nooit meer terug daarheen.
Jullie in ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.Pfff bobine is het ook niet.
Ze gaan morgen luchtmassa meter proberen, pfff wat vele hier al zeiden.
Over de uitlaat zeggen ze dat die echt verrot is.
Wat ik het frapante vindt als ze me echt zouden willen naaien dan hadden ze ook nog kunnen zeggen dat mn bobine ook kapot is en dat hebben ze dus niet gedaan.
Heb mn vriend laten bellen en die heeft gezegd dat ze maar een oplossing moeten zoeken en die gaat het nu verder regelen. Pfff wat een gasten..Pfff bobine is het ook niet.
Ze gaan morgen luchtmassa meter proberen, pfff wat vele hier al zeiden.
Over de uitlaat zeggen ze dat die echt verrot is.
Heb mn vriend laten bellen en die heeft gezegd dat ze maar een oplossing moeten zoeken en die gaat het nu verder regelen. Pfff wat een gasten..Tis nu misschien wel opgelost alleen voor 300 meer als dat er op de offerte staat.
Ik heb nog niks gehoord vandaag, misschien hebben ze dit forum wel ontdekt :hmmz.Oke dus alles eronder laten zetten en dan helemaal niks betalen?
Maar krijgen we dan die auto wel mee? En ik kan hem pas zaterdag halen aangezien ik moet werken.Oke dus alleen de lamdasonde betalen en mn oude uitlaat eronder laten zetten en mn oude koelvloeistof sensor. Maar zullen ze me dan nu niet expres naaien door bijv mn uitlaat extra kapot te maken. en stel dat ze de oude onderdelen niet meer hebben liggen?
Hun zeggen dat er meerdere storingen zitten, dus storing lambdasonde, storing koelvloeistof sensor en misschien storing bobine.
Maarja ze hebben dus lamdasonde en koelvloeistof sensor vervangen en hij doet dus hetzelfde als voorheen dus storreren en inhouden.
Nu ben ik er wel achter dat ze gewoon niet weten wat het is en voor de makkelijkheid maar alles vervangen en hopen het op die manier op te lossen net zolang dat ze geen storing meer hebben,.
Maar kan een auto meerdere storingen hebben?Dus als ze op 960 komen en het is dan opgelost, wat ga ik dan betalen? De offerte was nl 720. Ik vraag me af of mn uitlaat uiteindelijk oorzaak was van dit probleem lijkt me niet namelijk.
Ik ga er sowieso ook niet meer alleen heen.Stel dat ik ze alle onderdelen laat terug plaatsen, hoe weet ik zeker dat ze dit op de juiste manier hebben gedaan of moet ik dit door een andere garage na laten kijken?
oke maar hoe bewijs ik dan dat de onderdelen die vervangen zijn eigenlijk niet vervangen hoeften te worden?
En het rare is ik heb eind december grote beurt en apk gedaan, als mn katalysator toen niet goed was was die toch ook niet door de keuring gekomen?Nee ik ga echt nooit meer hierheen pff wat heb ik een spijt.
Maar dan kan ik mn auto toch ook niet meekrijgen als ik niet betaal.origineel gepost door Nick-GSI
ze moeten het eerst oplossen, en dan stuk voor stuk de onderdelen die niet kapot waren terug plaatsen. Die zou ik dan ook niet betalen.alleen zeggen ze dat al die onderdelen storingen aangaven en dus vervangen moesten worden.
Het is de profile in Bennekom.
Maar wat doe ik nu? Mag ik verwachten dat ze hem gewoon voor 72o maken zoals in de offerte stond?
Alleen heb ik de offerte dus niet meer, want die moest ik dinsdag meenemen.
Maar ik heb hier wel de bedragen van de offertes geplaatst.origineel gepost door 2e-c14nz
Das minder leuk nieuws, breng hem idd gewoon langs de vod. Persoonlijk toch de beste ervaring mee.Hij staat nu nog bij de profile tyrecenter. Moet ik hem dan gaan ophalen en dan die 830 betalen, zonder dat het is gemaakt?
origineel gepost door robert_corsa
had maar gewoon de lmm vervangen, het schjnt een kwaal van de moteren te zijn. ik heb toe de zelfde symtonen als jij:puke
Mja, heb mijnes laten maken en had er geen spjt van. hij liep mooier dan ooit te voren.ik snap niet dat ze van alles ‘proberen’ breng je wagen eens bj een andere garage. een opel dealer bijvoorbeeld
maar je utlaat s in ieder geval goed.!!! als je wagen straks wel weer rijd s hij wel weer in goede staat. mits er nks mis is met de banden en remmen, de moter heb een ketting dus de kosten heb je ook niet.
succes ermee:thumbup
Nee met de remmen en banden is niks mis.
Maar kan dat zomaar een offerte maken en er dan 300 boven zitten?
En achteraf had ik mn uitlaat dus nog niet eens hoeven te vervangen.Pffff hier een update
Ik was het uiteindelijk zo zat en heb de auto weggebracht en heb maar meteen de duurtste offerte gedaan, dus lambdasonde vervangen en uitlaat.
Dit heeft dus niks geholpen, toen hebben ze koelvloeistof sensor vervangen, nog steeds storing.
Nu gaan ze dus een andere bobine proberen om te kijken of dat het is. Mocht dat het zijn dan ben ik tegen de 1000 euro kwijt. Wat een T #zooi. Had ik hem nu maar gewoon de deur uit gedaan.origineel gepost door Nick-GSI
dat betekend een prive bericht, als je er 1 hebt dan zie je dat rechts boven in de balk staanOke bedankt!
wat betekent dat u2u?
Oke dus ik moet gewoon eerst de lambdasonde vervangen?
Met de uitlaat wachten tot hij weer lek is of er onderuit valt.
Is het dan niet erg dat mn katalysator verstopt/vies is?Toendertijd was mn alfa verrot en moest ik snel een andere auto hebben. We gingen toen voor een zwarte corsa kijken, maar die was al weg.
Dus toen werd het deze.
Ik zie die onderdelen wel, maar niemand woont dicht in de buurt en ik zie het niet zitten om met deze auto nog een uur te gaan rijden.
En ik ken ook niemand die ze er voor mij onder kan zetten.
Pfff miscchien ben ik gewoon een zeikwijf hahaorigineel gepost door robert_corsa
het is niet goed voor je auto ik was 450 kwijt voor luchtmassa meter, stappen moter en montage. aan onderdelen ligt de prijs niet, die zijn overal even duur.Oke en als mn uitlaat dan dus ook nog gedaan moet worden zit ik sowieso al tegen de 700 ofzo.
Pfff en dat voor een auto die ik niet eens mooi vind.origineel gepost door robert_corsa
Ik reed exact de zelfde auto als jou, ook een 12 16v it 99, een sport cool uitvoering. Moter liep altijd perfect, soms bj het stoplicht viel hij idd weg, maar niet uit. Hadden ze de gasklep schoongmaakt, was er niks meer aan de hand.
maar…. toen sloeg het noodlot toe. ik reed in de stad, ineens brande het lampje en stoterde de wagen. behalfve als ik in hoge toeren reed. zo kon ik dus thuis komen. bij mijn monteur gebracht en bleek de luchtmassameter stuk te zjn, en de stappen moter.
Ook had hij ergens een schroef in ge draait. dat was in een onderdeel wat snel volloopt. Ik kan dat nog navragen. na reparatie liep dat blok weer perfect. einddemper en middendemper kan je makkelijk bij de sloop vnden, of op het forum. tigrafreak menno heeft er wel 1. want een middendemper van een tigra past ook op jou 1.2 16v. ik reed er later ook mee rond.
Dan allen laten monteren bij een kleine garage die betrouwbaar overkomt. hoeft niet gek veel te kosten. neem eens contact op met aad steur. die kan het voor een leuk prijsje maken voor je. als je zelf je uitlaat lijn regeld kost je je veel minder.voor de gene die de 1.2 16v niet geweldig vinden. ik reed gemiddeld met flink doortrappen en veel stadsverkeer 1.15. minder zuinig was hij niet. 1.18 is makkelijk haalbaar.
en tja, een sprintje trekken met een peugeot 107 met een 1,0 12v met 55pk moet je niet doen. win je niet. tot de 50 gaat het gelijk op, daarna trekt de peugeot je voorbij, totdat ik 140 reed, toen tufte in hem voorbij. peugeot houd op bij 150, ik kon 170. echte km.
het blokje geef alleen een rot geluid. verder is hij wel stil. ook op de snelweg.mijn g rijd gemiddeld 1.11. maximaal tot nu toe 1.14 laatst nog een uur 1.21 gereden (80km per uur)
top bedraagt 190. met een beetje gas over en 5500 toeren op de teller.soms mis ik de corsa b nog.:wors
succes
Bedankt voor je reacitie is luchtmassameter en stappen motor duur om te laten maken?
Denk dat ik van de week even naar mijn eigen garage ga en ga vragen wat het me daar gaat kosten.
Als ik te lang met dit probleem door rijd, kan mn auto dan erger kapot gaan?origineel gepost door Stender
Wat heeft de Profile uiteindelijk geboden?Ik kom daar altijd, goede monteurs met feeling voor oude auto’s. (tenminste, diegene die mij altijd helpen)
Heb 2 offertes van hun;
Offerte 1 pijpverbinder, rubber, achterdemper, lambdasonde, pakking, katalysator= 486 + btw= 578Offerte 2 pijpverbinder, rubber, borgveer, middendemper, uitlaatklem, achterdemper, lambdasonde, pakking, katalysator = 603 +btw= 718
-
AuteurBerichten