Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2012 om 00:18 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735999
Niets meer gehoord ???
11 januari 2012 om 23:49 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735997Nog niet nodig vond de garage, ik rij er vanaf Maandag 09-12-2012 weer in bak schakelt nu weer probleemloos.
Het verhaal van 49 Km fout melding was de het ingaand en uitgaand signaal waren met elkaar verwisseld.
Tot nu toe nog geen storing gehad, het enige wat nog niet goed is dat ik hem niet in de sportstand kan krijgen als hij in de D staat, wel als ik hem in de P stand zet, dit is voorheen altijd goed geweest.Maar Berry ik kan je nog altijd wel even bellen toch ?
7 januari 2012 om 13:08 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735995Ja hoor ik hem weer terug, schakelde van ouds, 49 Km, maar 500 meter van mijn huis weer fout melding AUTOMAAT BAK…… :swear
Ik heb hem nog niet door gemeten, straks maar even :hmmz .Riemer
6 januari 2012 om 19:17 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735994Ik heb vanmiddag naar de garage gebeld ze hebben inderdaad een aarde draad gevonden die stuk was, deze liep naar de ECU en de automaat bak computer.
Door defecte aarde draden kun je de gekste storingen krijgen.
Zo ik kan hem weer ophalen, en nou hoop ik eindelijk dat nu weer goed is, weer 4 weken zonder auto.Maar Willem bedankt voor de tip.
Riemer
4 januari 2012 om 19:11 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735992Ok Willem, ik zal het weer even doorgeven auto staat nog bij de garage, maar ik heb ook wel eens die stekkers van die kabelboom los gehad zou deze nu geen goed contact meer met elkaar hebben.
Of denk je dat het toch in de bedrading zit? :hmmz ik heb er wel probleemloos 3 maanden in gereden na dat ik de stekkers van die kabelboom los heb gehad, Ja alles kan om dat de fouten zo vaag zijn.Riemer
1 januari 2012 om 13:38 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735990Geen signaal toerental ingaand
Geen signaal gasklep
Geen signaal TC
Allemaal vage fout meldingen, ze hebben alle stekker verbinding na gelopen.Nee ze hebben nog niet de keuze schakelaar vervangen, wel een toerental sensor.
Nu heeft de auto weer een week bij de garage gestaan, waar ze weer zijn gaan testen en in hebben gereden meer dan 100Km zij hebben geen problemen mee gehad, zo ik kon hem weer op halen.
Nou ik ben er niet verder mee gekomen dan 14 Km, bij het weg rijden bij de garage kon ik gelijk merken hij schakelt niet, toertal naar 5000 toeren en daarna schakelde hij wel weer.
Maar na paar Km begon hij hij weer te klooien, :swear nog even getankt daarna even proberen flinke dot gas en ja hoor toerental om hoog 5000 a 7000 toeren en niet schakelen, lampje TC/ Lampje motor mangement en AUTOMAAT BAK fout.Dus maar weer om gekeerd terug naar de garage, bak schakelen met de hand 1-2-3-D dat werkt dan nog wel.
Ik denk dat het in het aansturen van de bak zit, :hmmz maar waar????, De ene dag niets aan de hand en de andere dag schakelt hij niet meer.Er schiet mij iets te binnen, Ik heb voor jaren terug een Senator gehad die gelijk soort probleem, maar hier was een stekker niet goed aangesloten van de keuze schakelaar, je kon wel eens gelijk hebben over deze fout, ik zal dit wel even melden.
Hij gaat Maandag (02-01-2012) weer met de Vectra naar de Opel dealer om hem daar weer uit te lezen (tech2).Riemer
27 december 2011 om 14:22 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735987Het lijkt dat de automaat nog niet goed is, de ene dag schakelt hij en de andere dag dus weer niet, staat al weer drie weken bij de garage.
Ze hebben de bak na gezien, volgens hun was de bak niet defect, maar het zit hem in de elektronica ( bedrading of zo )
Ook heb ik iemand anders gevraagd wat het kon zijn, hij zei dat dit het einde van de bak wel eens kon zijn, auto heeft zo’n 173000 Km gelopen.
Een andere bak plaatsen vond de garage nog niet nodig.Riemer
10 december 2011 om 15:56 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735986Nou dat is lastig ik woon in Friesland en denk dat te veel wordt.
Maar de fout is gevonden toerental sensor is defect, er zitten twee op de bak in en uitgang signaal.
Kleppen na gezien alles was goed.
Er komt a.s Maandag een nieuwe in, maar ze hebben ze nu eerst doorverbonden, ik kan weer rijden alles werkt weer ook de sportstand.
Ja natuurlijk moet er wel een nieuwe in i.v.m TC, ik ben blij het het niet iets groots is, bv bak stuk noem maar op daar gaat je zuur verdiende geld weer.Riemer
8 december 2011 om 18:44 In reactie op: Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat #17735984Na veel problemen met met ECU loopt, rijdt mijn Vectra weer als een speer, Maar van één op de andere dag werkt mijn automaat niet meer, hij schakelt niet meer, hij gaf een fout melding op mijn display: AUTOMAAT BAK….
Ik ben handmatig naar de garage gereden, dus 1 naar 2,3 en dan in de D.
Hij staat nu WEER bij de garage, hij heeft de de boel uitgelezen er in gereden en kreeg de fout toerental sensor
geen signaal, dit was wel een lopende motor, dit wordt vaak vergeten.
ik heb nog naar de olie gezien via de pijlstok van de automaatbak, zo ik kon zien de olie niet bruin of zwart maar gewoon rood.
Wat is het probleem NU WEER :swearRiemer
Ik heb nog een vraag waarom de EGR-klep afdoppen?
Ik heb wel zo’n plaatje liggen, maar wat is hier nu het voordeel van?
Riemer
De CV werkt wel met de sleutel, alle deuren gaan dicht en open maar dat had ik al verteld hierboven.
Maar CV werkt niet met de AB, het is zo ik heb andere transponders in mijn sleutels ik weet niet dat dit het probleem kan zijn.
Riemer
Mijn centrale portier vergrendeling werkt ook nog niet, motor vervangen van de deur RV (AD) deze deur gaat nu wel open en dicht met de sleutel maar met de AB werkt er niets.
Ik heb al geprobeerd om de boel te resetten, zo als hier onder wordt beschreven, maar werkt niet.
Ik denk dat het komt door het vervangen van mijn ECU + key en transponeer.
Maar voor het vervangen van mijn ECU werkte de boel ook als niet, ik dacht dat iets te maken had met mijn defecte deurmotor RV.Resetten centrale vergrendeling
Helaas wil de afstandsbediening van de centrale vergrendeling nog wel eens haperen. Vooral de Vectra B1 heeft hier vaak last van. Gelukkig kun je door hem zelf even te resetten, er weer voor zorgen dat ie werkt :
Open je auto, stap in, doe je deur weer dicht, en zet de sleutel in het contact.
Zet de sleutel op de contact stand, dat is de stand net voor het starten.
Je ziet dan de lampjes van je dashboard branden.
Druk vervolgens op de “sluiten” knop op je sleutel.
Als het goed is sluiten de deuren zich dan, en gaan ze gelijk weer open.
Nu is je systeem ge-reset.
Je kunt je contactsleutel er nu weer uit pakken, en uitstappen.
Als het goed is, werkt je afstands bediening nu weer.
Zo niet, dan is er iets mis met je sleutel, en zul je toch even naar de dealer moeten.Moet ik proberen, maar ik heb geen foutmeldingen, branden geen lampjes, na het starten van de auto.
Maar het was niet nodig geweest om deze ABS/TC te vervangen, mijn ECU was defect, zo heb ik de nieuwe ABS/TC er maar in laten zitten.Riemer
De ABS/TC is van Bosch en dit zijn de nummers die er op staan:
0 265 220 024
B 11 1135 870 4
90 469 702
762/ 12 / 1 / 3089En op de doos staat C20SEL/ X20XEV/ X25XE, maar dit is wel met de hand opgeschreven.
De nieuwe ABS/TC zit nu in mijn Vectra, en is bij de dealer in gelezen in het motormangement.Riemer
:jerry
Ok al de onderdelen van de ECU nog ontvangen in de auto geplaatst en de Vectra rijdt weer.
Het was een defecte ECU, nu moet nog de ABS/TC (gloednieuw ) worden gereset worden,
deze had ik ook vervangen was achteraf niet nodig geweest, dus mannen ik heb nog een ABS/TC unit liggen maar zal wel nooit meer voor komen maar wie weet.
Bedankt voor al jullie tipsRiemer
Ps. is zo’n ECU wel te repareren , ik heb hem nu weer compleet
Hallo Willem, hoe ziet de transponder en de lezer er uit?
Ik weet wel dat er achter het contactslot iets zit, maar zit in de kabelboom onder het dashboard ook nog iets.
Dus de vraag is gaat het om twee losse onderdelen ?
Ik heb de verkoper weer gemaild voor de rest van de onderdelen maar ik moet wel zeker weten dat het dan kompleet is.Riemer
Ok Willem bedankt voor de info, Ik heb meteen een mail naar de verkoper van de ECU gestuurd, voor hem is het ook allemaal nieuw.
Maar nog even over de krukassensor het komt toch niet tweemaal voor dat je een defecte sensor koopt, de vorige eigenaar heeft ook deze sensor vernieuwt maar zeker ben ik niet hier van ?????Riemer
De nieuwe ECU wil niet de startblokkade vrij geven monteur van Opel heeft informatie bij de fabriek opgevraagd maar kan er niet uit komen, zo hebben ze de oude ECU weer terug geplaatst.
Met deze ECU loopt de motor weer, maar na een tijd valt hij weer uit, de fout melding op TECH 2 is dat hij het signaal kwijt raakt van de krukas sensor, maar deze heb ik vernieuwd.
Ook heb ik gevraagd dat het de tempsensor kon zijn? maar volgens hen was dat niet zo, maar als je de schema’s na ziet is dit wel van belang, ook de gasregelklep sensor.Willem je vraag naar de foutcodes maar die krijg ik niet te horen ik weet ook niet waarom ik zal er nog eens naar vragen.
Wat moet ik met dit tweede ECU + chip’s of kan deze de container in ? heeft weer veel geld gekost.Zo heb ik dus nog een ABS/TC liggen en de ECU, als deze niet stuk zijn.
Riemer
Na dat ik hem bij de dealer heb laten na zien deze heeft alle storingen gereset daarna is het alleen maar minder geworden.
Heeft mij natuurlijk geen codes door gegeven.
Een nieuwe krukas sensor, nieuwe TC/ABS, nu heb ik er ook een nieuwe ECU in maar ja hoor weer niets geeft de start blokkade niet vrij, weer gemaild met de gene die mij de ECU heeft verkocht dat hij
de sleutel chips er niet bij heeft gedaan dus weer twee weken verder de chips ontvangen, zo de chips in de sleutels geplaatst en weer geprobeerd, ja dus weer niets start blokkade wordt niet vrij gegeven.
Zo nu kat er weer een monteur bij van Opel die er eens gaat na zien met zijn TECH 2 om eerst te zien wat er nu weer mis is.
Of de oude ECU er maar weer in daar kon ik hem nog opstarten met natuurlijk de zelfde fout.
Ook heb ik al de TC/ABS los gekoppeld maar geeft de zelfde fout motor gaat na 5min gaat het lampje aan van de TC deze regelt de motor in toeren omlaag tot hij uit valt.
Hierbij krijg ik een benzine lucht, volgens mij schakelt de ontsteking uit.
Maar ik wacht eerst die Opel monteur maar eens af.Riemer
Dat die auto al 8 weken bij de garage staat, en nog steeds niet willen blijven lopen, Nieuw ABS/TC unit geplaatst, waar door lampje van TC meteen ging branden, en de oude ABS/TC liep hij nog het was maar 5 min.
Auto was te starten en viel na 5 min uit.Sorry van de opmerking maar ik heb het gehad met die auto.
.
Ok zou de bobine door slaan? kan ik dit testen.
Ook even met met de knipper codes bezig geweest, code P0443 als ik goed heb geteld, ik heb maar één getest.
Ik weet wat een nieuwe bobine kost € 179,-Riemer
Als ik het goed begrijp regelt de TC ook het motor management.
Om te testen heb ik de stekker van de TC (ABS) losgekoppeld, en de auto gestart, natuurlijk fout melding ABS.
Maar weer na ongeveer de zelfde tijd motor begint te stotteren, motor management lampje gaat branden en de motor valt uit.
Kan het ook niets te maken met de bobine?, kabels zijn allemaal nieuw, ja het motor management regelt natuurlijk ook de bobine.
Het toch vreemd dat je de auto na tijd weer kan starten, ik het idee dat er iets warm wordt en uit valt.Riemer
Ja dus met de motor uit getest, maar langs komen wordt moeilijk, ik woon n.l in Leeuwarden.
Maar hoe lees ik de TC (ABS) uit?, kan ik deze los koppel zo dat deze even niet meer loopt met het testen.
En als dit mogelijk is waar kan ik de TC computer vinden.Ook als ik de auto start eerst geen fout meldingen op het dashboard, ze hebben bij de dealer de boel gereset.
Riemer
-
AuteurBerichten