Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@lynx84 wrote:
stekkers heb ik liggen voor de carosseriezijde. moet je wel de bedrading uit halen. Hebben bij mij in de tuin gelegen omdat t naar de afval moest maar t plastic is gewoon goed. Aansluitingen weet ik niet omdat t in weer en wind gelegen heeft. Zit nog wel wat kabel aan. Mag je zo hebben. Stoelzijde heb ik ook nog wel zit alleen een stoffen stoel aan vast. Interieur mag voor mij weg voor 75 euro maar gezien je en signum hebt wordt dat lastig. Sloperij moet ze wel hebben. Hier sowieso. Vandeweek nog gezien
die stekken zou ik dan wel graag willen overnemen. Heb u gegevens van een sloperij die de andere stekker heeft?
@lynx84 wrote:
VWB je stoel: noteer welke kabel waar naartoe gaat en red wat je kan redden. De rest zou ik persoonlijk zo dicht mogelijk bij de stekker afknippen. ZO DICHT MOGELIJK! Stekker heeft wel wat speelruimte onder de stoel maar niet heel veel. Pinnetjes halen om opnieuw te bevestigen in de plastic plug en terug plaatsen. Hoop wel voor je dat je motortje niet doorgefikt is. Optie 2: Bij autosloperij de populier in Rotterdam staat een signum met 2 lederen voorstoelen elektrisch bedienbaar. Dingen zijn lelijk en zitting is opengesneden. Denk dus dat je dat voor weinig geld kan meenemen. Volgens mij kan je de stoel naar voren krijgen door de 2 kabeltjes die van motortje naar rails lopen los te trekken aan de motorzijde. Dan handmatig draaien. Wel eerst plastic kapje weghalen voor het motortje
bedankt voor de informatie. Ik ga proberen om eerst die stoel los te krijgen, en dan zien wat de mogelijkheden zijn. ik denk dat optie 2 eenvoudiger is, aangezien verschillende sloperijen die stekkers niet los verkopen en dat je dus de stoel erbij moet nemen.
@speaker wrote:
Op de sloop wel
Hier in Belgie hebben we er niet zoveel, diegene die ik tot nu toe heb gebeld hebben die niet liggen. Kan u me ene aanraden in Nederland?
@speaker wrote:
De kontra-stekker heb ik hier denk ik nog wel liggen ..
Dat zou wel handig zijn, voor welk bedrag mag ik die hebben?
mvg@speaker wrote:
Maar heb je dan een nieuwe kabelboom nodig? Of kan je zelf een andere stekker plaatsen?
Ik neem aan dat je e.e.a vervangt vanwege oxidatie..Is die stekker apart te verkrijgen, ik vind die precies niet.
@Helmer opelfan wrote:
Gaat alleen om de passagiers stoel? Die heeft geen memory.
Als de bestuurders stoel memory heeft. Zitten er knopjes bij de bediening.Het gaat om de passagiersstoel, en de bestuurdersstoel heeft geen speciale bedieningsknopjes. Als ik het goed begrijp moet ik er eerst voor zorgen dat ik die stoel er uit kan halen? Ik heb ondertussen zitten bellen naar sloperijen voor de beide stekkers, maar zonder succes. die van de stoel kan ik nog wel bij de dealer krijgen(240euro), maar de kabelboom zelf niet.
@Helmer opelfan wrote:
Als de stekker aan de stoel kant ook niet goed meer?
Er zit niks anders op dan die los halen en draden leggen tussen de plus en min rechtstreeks met de accu. Zodat de stoel naar voren kan.
Heef de stoel ook memory ?Beide stekkers zijn niet goed meer. Als er niks anders op zit, dan moet het maar.
Hoe zie ik of de stoel memory heeft?
Alvast bedanktIs het mogelijk om mij ook een link door te sturen voor de dvd90 2015?
Alvast bedankt@wim-v6 wrote:
Controleer ook eens of je oliepeil niet te hoog staat.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Oliepeil is in orde, was ook mijn eerste gedachte
@remutr wrote:
meen je dat echt dat een politie agent je daarvoor liet stoppen?
Oh nee mag niks zeggen over ….. in oude mercedes busjes die walmen
Wat verveling met een mens kan doen… ;)
@DennisD wrote:
Ja dit hoort bij het functioneren van de auto, het roetfilter moet ongeveer om de 1500km regenereren (alleen in zijn 6 en boven de xrpm) anders raakt deze verzadigt en heb je een probleem.
Ik heb er wel last van als ik in de stad rijd, en dat is wel lastig. Ben nog laatst aan de kant gezet door de politie.
@christiaan85 wrote:
Klinkt de auto ook anders? Gebeurd het ongeveer 1 x per 1000 a 1500 km? Ruikt het alsof er iets flink geroosterd wordt?
Zeker een roetfilter. Ik heb ook last van zo een ding. Niets bijzonders verder. Wel zonde van de brandstof.
De auto klinkt wel anders. Ik heb nu zo’n 12000km gereden, en het is al 3 keer voorgekomen. Steeds nadat ik zwaar heb opgetrokken
@DennisD wrote:
Waarchijnlijk is je auto het roetfilter aan het regenereren, is het echt rook of zijn het meer stof deeltjes? Let ook eens op je verbruik als de auto rookt, deze zou een stuk hoger moeten zijn.
Die van mij rookt ook en gelukkig maar ;) (roetfilter eruit gehaald en weggeschreven door kcp)
Op het verbruik heb ik nog niet echt gelet. Ik heb de auto nu ongeveer een half jaartje, en dit is al 3keer voorgekomen. Als ik het goed begrijp hoort dit bij het functioneren van de roetfilter?
@evertfisherman wrote:
je moet hem dan wel precies goed recht hebben en dan met de rubber hamer slaan.
bij mij hielp dat ook al niet meer want ik kon hem zo op en neer bewegen op de stang waarop de pookknop zit.
Vervolgens gekit met bison polymax, dit kwam ook weer los na enige tijd.
Daarna bison metaallijm gebruikt en nu zit hij muurvast. Wel had ik het 4 dagen laten drogen en vastgeklemd met een stuk hout tussen de pookknop en de dakhemelMetaallijm is misschien wel een goede oplossing, ik denk dat ik dat ga proberen :)
@GTS2.2DTI wrote:
Je bedoelt zekers de pook knop die loskomt, is een kwaaltje van de Vectra/Signum. Je kunt deze vastslaan met een rubber hamer, niet TE hard slaan. Meestal is het dan wel verholpen.
ja klopt, ik heb het over de pookknop(bovenste rond gedeelte van de versnellingspook)
@Famempeters wrote:
http://WWW.VOORDEELPARTS.NL (Kathy) Kantoor in Nederland en levert uit Duitsland met de prijs van daar , alles met 2 dagen na bestellen in huis komt wel vracht / verzend kosten op 8,50€ en of 13 € afhankelijk het gewicht . nooit geen problemen en je beslist zelf of je merk spul wilt of Bagger .
een voorbeeld Spidan homokineet voor een C Corsa Winparts indicatie 129,28 ex 8,50 vracht .
bij Voordeelparts orgineel Opel verpakking en Nr merk kop Spidan met hoes en vet en moer dus ook compleet let op 39€ per stuk ex vracht van 8,50€ dus zeg het maar ???????
en mocht het niet goed zijn of je hebt het verkeerde kan het retour dat is een must .
Bert
Dank je wel, ik zal het aanvraagformulier invullen voor een prijsaanvraag
@koenelsenaar wrote:
Bij een vaste onderdelensite van mij in duitsland zijn ze 117 euro.
Dat bedrijf verstuurd per dag 5000 pakketten en heeft een eigen formule 3 team enzo. Beslist geen rotzooi.
Van skf? Komen er nog kosten bij, zoals verzendkosten en dergelijke
@arjontje wrote:
Pas op bij eBay. Er wordt nu enorm veel nep spul verkocht. En voor 100 euro een skf lager gaan er bij mij toch alarm bellen rinkelen.
Ja dat is wel zo, maar de verkoper heeft precies wel heel goede reviews. Zie link voor de advertentie:http://www.benl.ebay.be/itm/ORIGINAL-SKF-RADNABE-RADLAGER-MIT-ABS-HINTEN-OPEL-SIGNUM-VKBA-3624-/261378149104?pt=DE_Autoteile&hash=item3cdb5a0af0&_uhb=1
@Helmer opelfan wrote:
Ja klopt €165 per stuk. Kosten elders zeker €300 van het merk SKF. Ik heb zelf precies 1 jaar geleden. Alle lagers vervangen voor en achter. Voor goedkope troep. Voorlagers kosten maar €70. Het is echt niet aan te raden. Ik heb vorige week nieuwe voorwiellagers besteld bij Mister-auto :thumb Heb ze inmiddels al vervangen. Heb er 1 jaar mee gereden (voorwiellagers) en heel veel speling :vertag
Het is een groot stuk veiligheid DUS NOOIT GOEDKOPE!!!1 aantekening. Bij Mister-auto hebben ze 3 bezorg opties. 3 is gratis bestelling is zeker een week onderweg (gaat via Belgie) 2 kosten 6.95 binnen 48 uur bezorgt. 1 is 9.95 dacht ik. En binnen 24 uur bezorgt.
Mijn tip bestel met optie 1 of 2 Als je ze snel wilt hebbenBedankt voor de info allemaal. Ik heb net gekeken bij misterauto, die voor de achterzijde zijn daar voor 200€ per lager. Op ebay vind je skf lagers wel voor 100€, bij verkopers met heel goede reviews. Ik denk dat ik ze daar ga bestellen.
@koenelsenaar wrote:
ja, gewoon skf lager halen. Of FAG of Optimal oid.
Merkloze lagers zijn geen aanrader, voor het prijsverschil tussen een merkloos lager en een SKF lager kan ik geen twee lagers vervangen qua arbeidsloon.
Waar kan ik die van skf het beste halen? Er zijn allerlei website met toch wel een enorm prijsverschil.
@Opeltje17 wrote:
Heb je de DVD90 al thuis liggen? zo ja is ie niet meer af te melden, hij moet worden afgemeld uit de auto waar die uitkomt. is ie dat niet kan jij hem niet aanmelden in jou auto dus is ie onbruikbaar.
Ah neen, ik heb die nog niet. Als ik het goed begrijp moet de eigenaar die in zijn auto afmelden. En dan moet ik verder niks doen?
Bedankt voor de hulp@Opeltje17 wrote:
Ja die kan je gewoon gebruiken mits afgemeld
En wat zijn de te volgen stappen voor het afmelden?
@jraaf wrote:
Lekker die manuele laten zitten.
Anders werkt je kachel/airco bediening niet meer.Groet jraaf
Die dvd90 kan ik toch nog wel gebruiken?
Ik heb een dvd90 op de kop kunnen tikken, maar het is wel een set met een climate unit. Kan ik die climate control gebruiken, er steekt nu een manuele in. Of is dat onbegonnen werk?
@GTS Vectra wrote:
Oké bedankt Dennis :thumb , dat wist ik ook niet.
Maar dat systeem wat jij hebt werkt dus wel goed.
Zal ik daar ook voor gaan kijken. :agentGroeten Jurgen ,
Alleen jammer dat ik geen aux ingang heb, of iets dergelijks. Of heb jij daar een oplossing voor?
-
AuteurBerichten