Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 september 2014 om 16:56 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252412
Ga zo ff zoeken naar de factuur
23 september 2014 om 16:32 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252410Brackets zal ik vanavond of morgenavond even nakijken, heb de factuur nog ergens liggen.
Centreerring; Heb destijds mijn orginele schijven en de 308’s afgegooid bij de lokale machinefabriek en hierbij gezegd; D’n dieje moet op de naaf en boutgaten van die andere passen. Werkte perfect haha :)
Sevenum 2012, mijn foto, Twan zijn C :)
Gemaakt vanaf het dak van een Blitz van Big Opels, terwijl ik al enkele pilsjes genuttigd had en op het dakrek moest blijven balanceren, niet het meest verstandige wat ik ooit gedaan heb.
Heb er nog meer foto’s van, waar het gehele terrein en veel deelnemers te zien zijn. Bij intresse kan ik deze voor de fun wel eens plaatsen (wellicht zie je jezelf).
16 september 2014 om 17:50 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252406Ik heb toen 200 euro betaald voor klauwen, schijven en zadels (waarvan ik de zadels niet gebruikt heb), kwamen van een D opc met 15.000 km gelopen af.
Autosloperij stegenga in friesland heeft vaak wel wat staan. Niet echt om de hoek maar wel nette prijzen.16 september 2014 om 17:47 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252405Zadels van een D opc passen niet hè ;)
Die heb je van een meriva opc nodig. Ik heb hier ergens een project topic gestart ooit, werd nooit op gereageerd oid dus ben ermee gestopt. Op ons eigen forum kun je hem teruglezen :)
Hij moet ongeveer 0.5 pk per kg gaan draaien.Kom maar een keer langs hoor, altijd gezellig
13 september 2014 om 09:16 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252390Hoeft trouwens niet perse een corsa d opc klauw te zijn, meriva opc mag ook. Heb je meteen de juiste brackets :)
13 september 2014 om 09:13 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252389Betreffende een motor, z20let z20leh x20xev past allemaal zonder zagen. Gewoon andere steunen.
Anders moet je maar een keer bij me in de loods komen kijken.
Ben bezig met een x20xev/z20let/z20leh/c20let combinatie blok in de c te leggen, samen met een gtx3582 turbo13 september 2014 om 09:09 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252388308 mm, corsa D opc klauwen, meriva opc brackets. En de schijven van de D opc even omboren + ringen laten draaien.
Voor een paar honder euro ben je klaar, met onderstaand resultaat, op mijn C (Ja, ik kan je beloven het remt als een malle!!) :D
Tevens even een gsi achteras eronder hangen als je die nog niet hebt, dan ben je helemaal het heertje :)
Beter rubberen bussen over je schokbreker stang als vanalles tussen je veren proppen.
Springt altijd kapot ;)Of een setje 3d projector koplampen kopen en xenon erin.
Een bak met licht zonder iemand te verblinden :)@Corsa_GSi wrote:
Die Helix gaat het koppel wat je gaat maken met die turbo nooit trekken, zelfs de standaard Sachs Performance houdt dat niet.
Daarnaast mis ik nog de dragslicks in je lijstje anders sta je alleen maar te roken.
Ook zou ik voor een vrij programmeerbaar systeem gaan ipv een gewone ecu chippen.
Hoeveel pk / koppel denk je wel niet te gaan drukken?
Bedankt voor de tips, met de huidige ontwikkelingen in het chippen is vrij programmeerbaar niet noodzakelijk, klasen gaat hem chippen en geeft aan dat dit zeker geen probleem hoeft te zijn, zijn speedster heeft met dezelfde setup (vergelijkbaar) perfect gelopen op de originele ecu.
Voor de meetings zal hij op de vooras op R888’s komen te staan, voor drags inderdaad op full slicks.
De koppeling is inderdaad een zwakke factor, wel betreft het een versterkte drukgroep. Het onderblok is opgebouwd voor 650pk, alles boven de 500 pk neem ik ruimschoots genoegen mee, koppel zal naar verwachting ook rond deze koers uitkomen. Naar advies van zowel Courtenay als WG zal dit wel moeten houden, dit is de zwaarste sachs/helix koppelingscombinatie zonder naar een volle racekoppeling te gaan.
Ps. De eerste 2 versnellingen zullen sowieso vrij nutteloos zijn ongeacht full slicks of niet ;)
Wel zullen een goede afstelling, quaife sper en gedeelde assen zorgen voor minder torque-steer, betere grip en uiteindelijk snellere 1/4 mile tijden.Thanks! :)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
@KRSA2000 wrote:
Nice! Vooral de GT35… [THUMBS UP SIGN]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Thanks, doe mijn best, het mooiste moet nog komen;
De eerste start, en de eerste 1/4 mijl :DVerstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
29 april 2014 om 08:44 In reactie op: Corsa C/D naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #18230884Normaal gesproken is inderdaad de corsa C Z17DTH met een kabelpook geleverd.
De opel artikelnummers heb ik er van, ik kan hem zo bestellen, graag zou ik de betreffende kabels en pook gewoon even van de sloop afhalen (Dealer is duur, en mtech nog veel duurder).
Heb alleen al 5 verschillende 1700 diesel corsa’s op de sloop gehad, allemaal met stang….
Nu lees ik op (onder andere) migweb en ccuk dat de astra g z20let pook en kabel hetzelfde zijn, alleen niemand kan het bevestigen, hoopte dat iemand hier het wist?Dit jaar eerst de C afbouwen en van de winter aan de Corsa D beginnen. Waarschijnlijk met een 1400 turbo en anders met een leh of een let of aangepaste x20xev, net wat ik nog heb liggen tegen die tijd. Indien je aan een ombouw als deze begint zijn de 1200 euro omkeurkosten niet de meest schrikbarende in verhouding met de rest.
Voor de geïntresseerden de speclist voor de C, zoals hij er nu voor staat (wellicht komen er nog wat wijzigingen)
X20XEV of Z20LEH onderblok
Z20LET of Z20LEH kop (even kijken welke in de beste staat is die ik heb liggen)
C20LET krukas
Gesmede zuigers (eerste overmaat, compratio 8.5:1)
H-profiel gesmede drijfstangen
Nortech performance uitlaatspruitstuk
GT35 turbo
Tial 44-mm externe wastegaat
Klasen inlaatspruitstuk
Klasen plenum
Klasen nokkenassen
Overmaats kleppen (+1mm)
Kop flowen (Klasen of engeland, nog niet zeker)
Licht vliegwiel (2.7 kg)
F23 bak
Gedeelde astra G opc assen
Versterkte drukgroep
6-pads koppeling
Quaife sperdiff
Semislicks rondom.
Chip op maat bij Klasen
Compleet originele Opel motorsteunen (Combinatie astra-g/corsa diesel/meriva etc).En dan de standaard zaken als een goede intercooler/injectoren/radiateur/brandstofpomp etc. etc.
Een omgebouwd Corsa D opc systeem (308 mm) heb ik er reed op zitten.
Wellicht nog eens kijken om deze te vervangen voor een Corsa D opc nbr systeem (4 pods). Tevens zit ik nog te twijfelen om de C op air te zetten ivm het sneller en makkelijker wisselen van de semi’s naar full slicks. Hij moet namelijk op meetings mooi zijn en op sprint dagen flink knallen :)27 april 2014 om 16:28 In reactie op: Corsa C/D naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #18230880Niemand??
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
25 april 2014 om 20:03 In reactie op: Corsa C/D naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #18230879Daarbij passende vraag;
Welke corsa’s C zijn met schakelkabel geleverd?
Heb mij laten vertellen de z17dth, maar al verschillende 1700 diesel corsa’s op de sloop bekeken en allemaal met stang…Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
4-tal = 40-tal typefoutje.
Gewoon beginnen, eventueel van de sloop een dash halen om te testenVerstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Is gewoon de eps, niks raars aan.
Tenzij hij zwaarder naar de rechts als naar links draaid (of andersom) dan is je stuurhuis gaar. Kan allemaal geen kwaad is alleen een beetje vervelend.
Eventueel alleen op te lossen met een revisiehuis, en daar kan je helaas flink voor aftikken.Advies; mee leren leven
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Heb voor de corsa C ook het dashboard, de ecc etc. alles zelf gesoldeerd.
Totaal een 4-tal smd ledjes, met enige soldeer ervaring goed zelf te doen met een huis tuin en keuken soldeerstation (wel een fijne punt nodig)5 april 2014 om 18:36 In reactie op: 6 April 2014 – TT / CT 5th Birthday Bash – Amersfoort #18222595@XtremeCorsaRacer wrote:
… dan zouden we het zondag eens uit kunnen uitlezen. :hmmz
Ik heb hem bij hoor!
Ben 1 van die gasten met een geel crew hesje aan, spreek er maar 1 aan, weten mij wel te vinden5 april 2014 om 07:03 In reactie op: 6 April 2014 – TT / CT 5th Birthday Bash – Amersfoort #18222593Als ik het niet vergeet neem ik de opcom wel even mee
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
4 april 2014 om 08:48 In reactie op: 6 April 2014 – TT / CT 5th Birthday Bash – Amersfoort #18222589De weersverwachting ziet er goed uit, we gaan het droog houden met een aangenaam temperatuurtje!
http://www.buienradar.nl/evenement/ttct-5th-birthday-bash-opel-mega-meeting/9969.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
24 maart 2014 om 07:12 In reactie op: 6 April 2014 – TT / CT 5th Birthday Bash – Amersfoort #18222576Beginpost aangevuld met alle informatie!
Wij hebben er zin in, jullie ook? :D :D@fernando93 wrote:
tja rotterdam daar mag je wel oppassen. dan is het kenteken al 3 keer gejat geweest. En de 4de is een nieuwe.
Onzin, je kan gewoon in de dubbele cijfers, het getal komt dan onder de streep erbij te staan (of in de linker cq rechter bovenhoek van de plaat).
http://mijnwetten.nl/regeling-eisen-goedkeuring-kentekenplaten-2000/artikel12/lid8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hij is gewoon geimporteerd.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
2 februari 2014 om 22:04 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200231Had je voor niet beter omega (dacht ik) remmen kunnen pakken, deze zijn zelfs een paar mm groter?
Die passen direct op de B veerpoten, OPC klauwen (en de beschikbare klauwhouders) niet naar mijn weten…?
Wel leuke remmen, stopt goed.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
AuteurBerichten