Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Allen bedankt voor de info!
Excuses voor erg late reactie maar ik dacht eigenlijk dat er geen antwoorden waren omdat ik er geen mailtjes van kreeg (zoals o.a. XDA forum).
Ik ga straks even neuzen in instellingen zodat ik wél mailtjes krijg.Ondertussen ben ik verhuisd, daardoor weinig gesleuteld.
Zonder bovenstaande te weten heb ik de accu met draaiende motor vervangen.
De motor zo een kwartiertje laten draaien.
Toen ik boven gereedschap ging halen en terug kwam was de motor echter uit.
Er zat nog een klein beetje stroom in de accu maar te weinig om te starten.
Nu weet ik dus niet of de accu echt stuk is, of gewoon nog veel te leeg doordat stationair niet veel stroom zal opleveren.
Binnenkort maar een “merkloze” accu bij Praxis ophalen.Ik weet overigens dat er ook wel accu’s van 50 euro zijn maar met al die groot verbruikers in de Omega zal een 45 Ampère dat niet trekken denk ik.
Voor 55 Ampère of nog meer (75 in Volvo) betaal je meestal toch wel (veel) meer dan die 50.Ik heb mijn Opel met de accu van mijn Volvo naar het nieuwe huis gereden.
Dat is binnendoor en maar iets van 5 kilometer.Daarbij weet ik nu dat ik een aantal problemen heb:
1. Snelheidsmeter doet het niet meer. Mogelijk elektrische onderdelen gefrituurd maar kon ook al zo zijn bij aankoop in februari2. Motor houdt erg in, weinig hoge toeren. Waarschijnlijk verstopte/kapotte katalysatoren aangezien dat is wat de verkoper destijds zei. Uitlaat was los gemaakt door hun, los had hij wel veel power. In het weekend maar de uitlaat weer eens los. Kunnen ook weer gefrituurde onderdelen zijn.
3. Halogeenlampen kapot. Niet eerder opgevallen aangezien ik overdag gesleuteld heb. Hopelijk alleen lampjes (ca. 60 euro/stuk origineel Omega systeem). Zo niet dan vervangen door standaard gloeilampen (ca 150 euro?).
Voor de rest schakelt en rijdt de auto erg goed.
Als ik de 3 punten oplos zal ik eens langs APK voor “inspectie” langs rijden.
Heb nu namelijk wel verzekering en betaal wegenbelasting, maar geen APK.
Boete van 106 euro is al binnen maar schijnen ze maar paar keer per jaar te geven.
Schorsen en dan binnen een paar maanden weer uit schorsing halen is (voor mij) veel onhandiger.Vele van mijn opmerkingen en vragen kan ik wel terugvinden op het forum denk ik.
Ik ben net “lid” maar heb al een paar jaar reacties en oplossingen gevonden hier overigens voor mijn vorige Opel Vectra e.d. -
AuteurBerichten