Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Als je motor daardoor te arm gelopen heeft (valse lucht) dan dat wel inderdaad..
heb je enkel de EGR afgesloten zal dat daar zeker niet van komen, dan is het een langer lopend probleem geweest (doorrijden met slecht Luchtmassameter bijvoorbeeld (te arm mengsel is oververhitting van de verbrandingsruimte, en dat lijdt weer tot verbrande klep(pen) of zuiger(s)(veren).Willem
Maar oververhitting moet ik toch kunnen zien aan de motor temperatuur? Daar let ik altijd goed op, nog nooit over de helft geweest. Ik denk dat ik gewoon ontzettend veel pech gehad heb.
Ff mijn frustratie weg schrijven. Na de aanhoudende problemen toch de corsa maar naar een garage gebracht.
Conclusie, de kompressietest wees dat ik motorschade heb, de 4e cilinder heeft nauwelijk compressie meer. :( :( :( :(
Ik had wel olieverbruik, maar ik dacht dat over de hele periode was geweest, is waarschijnlijk dus net gekomen… Man, ik baal verschrikkelijk en weet nog niet wat ik ga doen….Kan dit om een of andere reden veroorzaakt zijn door het wisselen van die EGR pakking, dat bestaat toch niet? :???:
@Heks wrote:
Heb je hem ondertussen al uit kunnen lezen?
@punicajack wrote:
Had vandaag eindelijk de OP-COM binnen. Redelijk vlot aan de praat en de het uitlezen gedaan.
p1405 – (8) EGR Valve Feedb. Incorrect Signal – Not presentDat zouden we moeten kunnen fixen :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Yep ;)
Ben net thuis gekomen van een snelweg rit en ik heb aardig met geknepen billen gereden. Geen lampjes die gaan branden, maar hij rijdt ontzettend beroerd als ik boven de 100 km/u kom. Hij klappert enorm in de uitlaat veel meer als hij toen deed met het motor managment lampje. Ik ga morgen eerst de originele pakking er weer tussen doen… Kan het zijn dat hij nu te weinig lucht krijgt ofzo? Ik snap er niets meer van hoe die EGR werkt… :wtf
@ivartje wrote:
Van tevoren voordat je hem afdopt moet je hem wel schoonmaken he anders blijft hij slecht lopen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Ik heb de klep schoongemaakt ja met remmenreiniger en een doek, de aanvoerleiding naar de klep die ik los het gemaakt met 2 bouten kreeg ik er niet af gehaald en heb ik zo laten zitten, misschien dat daar nog roetafzetting in zit… Maar dat is afgesloten, ik zie niet hoe dat op dit moment het “lopen” van de motor kan beinvloeden?
En nog een positief berichtje. Ik had deze
http://www.ebay.de/itm/180947851150?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
pakking besteld om achter de EGR klep te zetten, om zo het systeem af te sluiten en de foutcode weg te krijgen.
Klusje van een uurtje voor mij, en het lijkt gelukt, net een rit van 180 km via de snelweg zonder foutcode. De auto loopt nog wel wat rijk en gorgelt bij het afremmen na een tijdje op hogere snelheid gereden te hebben. Misschien iets met het luchtfilter ofzo, moet ik nog even nakijken.Had vandaag eindelijk de OP-COM binnen. Redelijk vlot aan de praat en de het uitlezen gedaan.
p1405 – (8) EGR Valve Feedb. Incorrect Signal – Not presentDat zouden we moeten kunnen fixen :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
@Kevin Janssen wrote:
Ik heb ook een corsa b x12xe en ik kan hem zonder problemen uitlezen met opcom. Weet alleen niet welke versie ik heb
Ok, dat klinkt goed. Ik heb een opcom besteld en ik hoop em van de week binnen te krijgen. Welke diagnostic software gebruiken jullie eigenlijk om te via het usb apparaatje de data op de laptop uit te lezen?
@alpineovi wrote:
Wel handig om in huis te hebben aangezien ik hier ook al een probleem met onze Corsa heb die plots niet meer wou starten zoals ik hier daarstraks reeds gepost heb! :(
Ik zie op dat toestel enkel een paar lampjes dus hoe werkt het en waar zit de diagnose aansluiting bij een Corsa?Ik heb het dus niet werkend gezien (alleen op youtube), maar via de diagnose aansluiting, kastje en usb kabel gaat het naar een laptop en kun je via een programma de waardes en meldingen uitlezen. Er zijn wat freeware programma’s die je al genoeg informatie zouden moeten geven. Bij mij corsa b zit de aansluiting links naast mijn stuur onder het knopje voor dimlicht en dergelijke, naast de zekeringen.
@corsa14slow wrote:
ik weet niet waar je woont? ik heb anders nog wel een opcom over…
Tussen Driebergen en Bochum :???: Ik woon/werk in Bochum (Duitsland) en ben ongeveer om de 2 weken in Driebergen. Dus dat is niet heel handig om een afspraak te maken. Maar welke heb jij dan exact?
-
AuteurBerichten