Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
yow frederik, de foto’s die hier staan, zijn volgens mij nog uit de tijd van p4t! en das toch al een jaar of 3/4 geleden! is de ibiza van webbie al af?
gr. barry
16v calibra, schakel nou gewoon eens een advocaat in. volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk:
http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/consumentenkoop/deugdelijk-product” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er is sprake van een ondeugdelijk product als het:
niet (goed) werkt
niet compleet is
beschadigd is
niet werkt zoals door u of door de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd of niet voldoet aan de opgegeven specificatiesRol fabrikant
U mag de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant, want u bent de overeenkomst aangegaan. Nadat u de consument geholpen heeft, kunt u wel proberen de kosten te verhalen op de fabrikant. In de wet is geregeld dat een verkoper bij schadeloosstelling van een consument in principe zijn schade kan verhalen op degene van wie hij het ondeugdelijke product heeft afgenomen.
U kunt de consument dus niet zondermeer doorverwiizen naar de fabrikant. Wilt of kunt u de reparatie of vervanging niet uitvoeren? Dan kan de consument ervoor kiezen het aankoopbedrag terug te verlangen.
Rol fabrikant
U mag de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant, want u bent de overeenkomst aangegaan. Nadat u de consument geholpen heeft, kunt u wel proberen de kosten te verhalen op de fabrikant. In de wet is geregeld dat een verkoper bij schadeloosstelling van een consument in principe zijn schade kan verhalen op degene van wie hij het ondeugdelijke product heeft afgenomen.
Misverstand: Ik mag drie keer repareren voordat de consument recht heeft op vervanging
Niet juist. De consument kan kiezen uit herstel of vervanging. U kunt slechts volstaan met reparatie als vervanging in een specifiek geval niet redelijk zou zijn. Het gebrek aan het product zou dan (zeer) beperkt moeten zijn, waardoor het onredelijk is als de consument een geheel nieuw product eist. De consument mag echter geen onredelijke hinder ondervinden van een reparatiepoging. Daarom kan het soms na 1 keer reparatie al redelijk zijn om het product te vervangen als er wederom een gebrek optreedt. Dit zal per product en per situatie in redelijkheid beoordeeld moeten worden
Garantie fabrikant
Meestal verleent een fabrikant garantie, maar dit is niet verplicht. De fabrikant is vrij om zijn eigen garantievoorwaarden op te stellen. De klant heeft met u een overeenkomst gesloten en zal dus altijd bij u mogen aankloppen. Een consument kan namelijk altijd een beroep doen op zijn wettelijke recht op een deugdelijk product.
@astraTD wrote:
Gast kap toch eens om Niels door de stront te trekken..
gast, hij mag toch zijn bevindingen geven? of mag je hier (zoals al jaren aan de gang is) over sponsoren niks dan goeds zeggen?
netjes :thumb waar is hij op de bank geweest?
@GSI Racer wrote:
Toerental bij 120 (echte km’s) ligt op 3000 toeren bij mij
jou bak is een 394 toch? bij een 356 zal het toerental bij 120 in zijn 5 een stuk lager liggen omdat die bak een stuk langer is :thumb
het lijkt mij dat je het probleem gevonden wilt hebben voordat je de bank op gaat? beetje zonde van je centen anders want dyno uren zijn duur zat :shock: . wat zegt dhz dat het probleem is dan? die heeft toch alles gebouwd en geleverd? ik neem aan dat hij toch wel naar het probleem heeft gekeken? aangezien je daar waarschijnlijk een aardige som met geld neer hebt moeten leggen.. :hmmz
@sw16v wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Stijf linkerbeen dan zeker? Ik vind het niet te doen voor dagelijks.
heb je er zelf wel ervaring mee dan?
trapt wel zwaarder, maar niet TE zwaar zodat er niet dagelijks mee te rijden is…… :hmmz
precies :thumb ik vind die reacties betreffende versterktedrukgroepen en sinterplaten altijd sterk overdreven! ik ga nu zelf van een geveerde sachs sinterplaat naar een ongeveerde omp plaat, ook prima mee te rijden vind ik :thumb
-
AuteurBerichten