Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey O.Z.,
nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik zou niet eens weten hoe dat moet?
Kun je hier meer uitleg over geven? Kan ik dit evt bij de dealer laten doen? Is het niet verstandig om het hele systeem te updaten?
Mannen,
goed om te horen dat er lotgenoten zijn. Alleen vind ik het wel interessant om te weten wat er aan de hand is. Sommige denken dat het de auto choke is.
Iemand nog enig idee?
Trouwens, bedankt voor de reacties!
@ Wim-V6
Bedankt voor de tips! Ik zal ze in acht nemen alvorens ik overga tot het vervangen van mijn thermostaat.
Trouwens, ik heb je net een U2U gestuurd.
@ Jericho, Bedankt voor de uitleg!
@ Wim-V6, Een vriend van mij in een polo 6n1 had dezelfde kuren, moeilijk warm worden van de motor alleen als hij in de stad rijdt dan kwam hij tot de 90 graden. Op de snelweg niet.
Op een dag kwamen wij terug van training en toen zagen wij de temp meter oplopen tot 110 graden en het begon ook te roken, dus wij hebben de auto meteen aan de kant gezet. Anwb gebeld en zij hebben de thermostaat vervangen. Nu is het zo dat bij zijn polo het temperatuur na 2 min direct op 90 graden zit.
Aan de ene kant is het inderdaad zonde om het te vervangen als het niet defect is. Maar aan welke symptomen kun je zien of het wel of niet defect is? ( en waar is mijn hoge benzineverbruik aan te wijten?)
Bedankt in ieder geval
dubbele post:afro
Ok Jericho, als je in de buurt zou wonen dan hadden we het even samen gedaan.
Ik kan nergens een uitgebreide how to vinden.
Ik geloof dat dit de stappen zijn:
1)Koelvloeistof aftappen (schakelaar ergens links voor de radiateur)
2)Huidige thermostaat loskoppen, deze bevindt zich links van je.. waar de koelslangen naartoe gaan.
3)Deze vervangen en ong. 6.6 liter koelvloeistof bijvullen..Is dit het een beetje:D
Of heeft iemand ergens een leuke how to liggen met illustraties?
Hallo Jericho,
ik woon in Den Haag.
Ik haal nooit wat bij de dealer.
Aha! Huis+thermostaat dus?
Dit dus? http://winparts.nl/652/koeling/thermostaat/0122560/thermostaat
Of mis ik iets?
ps. Jericho, waar woon jij?
Elders in de topics meen ik gelezen te hebben dat doordat de temperatuur onder de 90 blijft, er meer benzine wordt verbruikt. Een of ander sensor blijft dan denken dat de motor niet warm genoeg is, en zodoende harder stookt.
Dus met andere woorden: thermostaat vervangen?!
Ik zie dat er vele topics zijn gewijd aan dit onderwerp…
Ik ga de topics nogmaals doorlezen.
De thermostaat ga ik in ieder geval vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen…
Kan iemand bevestigen of ik alleen dit moet halen?
http://winparts.nl/652(Opel Astra G 1.6 16V X1.6XEL)
Ik hoor het graag.
Bedankt!
@Haasje17, kun jij je nader toelichten? M.a.w. kun jij uitleggen hoe je het hebt geinstalleerd etc?
Bvd
Hier nog 1 met wellicht hetzelfde probleem. Temperatuur blijft verdacht laag en komt zelden in de buurt van de 80/90 graden. Ik heb een X1.6XEL (Astra G).
Aan de experts op dit forum:
Is dit een kwaal? Of kunnen wij het gewoon negeren.
ps. Ik heb wel gemerkt dat mijn motor slurpt als een malle (benzine dus)
Kleine nuance aan bovenstaande uitspraak: Ik denk zo’n 1:10 stad/snelweg gecombineerd.
-
AuteurBerichten