Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Had er wel eens aan gedacht om een turbo te monteren, maar dat wordt me wat te gek(qua werk en kosten). Eerst maar eens zien of ik de kop eraf krijg en kijken wat er aan de hand is… Als ik een complete pakkingset bestel, zit daar dan alles in wat ik nodig heb? En de zijdelingse speling op de nokkenas moet afgesteld worden las ik, is dit zelf te doen, en zo ja hoe dan?
Ik heb nog geen tijd gehad om iets aan de manta te doen. Had hem vanmorgen nog even gestart na 2 weken, het was wel weer zoals het hoort: starten en lopen! Maar na 10 minuten zag ik op de temperatuurmeter en die stond al redelijk dicht tegen het rode aan! Ik heb nu een stuk karton voor de radiateur omdat de auto de laatste tijd niet warm werd. (dit zal dan wel door een kapotte thermostaat komen) Het koelvloeistofpeil is ook te laag, daar word de koeling ook niet beter van… Maar het lijkt mij toch verstandig om de koppakking te vervangen of niet? Is het ook verstandig om er een iets dikkere in te doen?
groeten
nou zo is het nou ook weer niet, ik liet hem altijd wel warm draaien, mischien 1 enkele keer niet maar liet de auto altijd goed op temperatuur komen. Maar als de koppakking lek is dan komt er ook water in het carter toch? Dan zou mijn niveau ook moeten stijgen in het carter lijkt mij of toch niet?
Ja ok. Hij werd met dit winterweer niet warm, dus die monteur dacht ook dat de thermostaat stuk was. En ik heb inderdaad veel kleine stukjes gereden. Maar waarom zou er dan zoveel koelvloeistof bij moeten? Want ik neem aan als je hem vult, en je gaat een stukje rijden en dan weer bijvullen op niveau moet het goed zijn. Of is dit toch niet zo? Ik gebruik de auto wel goed zeg maar. In de sneeuw van de laatste week ben ik wat aan het spelen geweest, hoog in de toeren, maar voor de rest weinig rare dingen. Niet tegen de toeren begrenzer aan ofzo…
Ok, maar hij is ook niet echt heel heet geweest ofzo. Het begon mij op te vallen toen ik de koelvloeistof controleerde. Ik had alles eruitgehaald, en nieuwe ingedaan. Nu heb ik al 2 keer een dikke halve liter bijgevuld. En telkens als ik olie peil, zit er op de stok voor de helft van de breedte olie, en de andere helft zit niks, dus denk dat daar dan water heeft gezeten… En toen ik het kleppendeksel eraf haalde, zat er achter in boven in de hoek wit bruine smurrie, normaal is olie zwart, en wit duid vaak op vocht.
ok, anders dicht de nieuwe pakking niet goed af zeker? Maar voor de rest is het wel te doen zoals ik het zie…???
Ik heb die weerstandsdraad allang vervangen, dus dat kan het probleem niet zijn denk ik. Hij is nu naar de garage geweest en en de ontsteking is nu perfect gezet. Contact punten juiste afstand en ontsteking op tijd. Waarschijnlijk was het probleem het afgebroken nokje van de contactpunten, hierdoor gingen de puntjes niet meer van elkaar en kreeg de bobine teveel spanning te voorduren. Ik heb er nu weer een originele bobine op van een D kadett. Hoop dat het nu goed is en dat deze heel blijft. Jullie horen het wel als het mis gaat :P
verdorie! nieuwe bobine gemonteerd, en na een stukje rijden de bobine gloeiend heet en auto stopt ermee. Bobine bleek dus stuk. Heb nu een oude van een D kadett gemonteerd en niks aan de hand. Wordt wel warm maar niet heet. Normaal hoort een bobine niet warm te worden had een monteur het over… Ik had een nieuwe besteld, ook gemonteerd, hetzelfde verhaal. Ik heb alles aangesloten zoals het hoort. Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn?? Elke week nieuwe bobine monteren heeft het ook niet, en wordt duur grapje:P groeten
De manta doet het eindelijk weer! Probleem was kapotte bobine, en de elektrische benzinepomp was een lage druk pomp, in plaats van een hoge druk pomp. Hij heeft ook een stuk meer power als met de carburateur! Geweldig zo met dit sneeuw weer buiten! groeten
Er zit in je injectie boom een dik relais, die stuurt normaal je pomp aan.
Maar als je pomp enkel op je startmotor zit, vind ik niet gek dat ie maar 5 sec loopt.
Om te testen even je pomp rechtstreeks op de accu zetten. blijft ie lopen, kun je de pomp op je geschakelde + zetten.
Beter was nog altijd via dat relais, omdat ie er dan mee stopt als de motor niet draait .
De pomp draait als ik de sleutel op starten zet. Hij houdt wel stroom totdat de motor uit is… Als je hem rechtstreeks op de accu zit, geeft hij 1 tikje en thats it. De pomp is bijna nieuw, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij… Ik heb de auto net weer even geprobeerd, maar hij slaat nu helemaal niet meer aan… Enig idee hoe dit kan?? Weten jullie niet iemand die ik er bij kan vragen? Ik woon in easterein, vlakbij Sneek(friesland). Of zou ik hem ook naar de garage kunnen brengen en laten maken totdat ie het doet?(gaat me vast veel geld kosten):mad:
Ik heb de kabels van de 3polige stekker even nagetrokken:
kabel met code 28 gaat naar benzinepomp
kabel met code 4/1 en kabel met code 4 4 4 en zwart rood gaan naar startmotor
zwarte kabel gaat naar bobinemaar in ieder geval. Ik heb alles geprobeerd. Benzinepomp rechtstreeks op accu, mechanische pomp ertussen, andere drukregelaar, maar niks werkt! Hij blijft steeds maar een aantal seconden lopen. Kan het ook een computerstoring zijn? Er werd mij aangeraden om de computer uit te laten lezen… Is dit raadzaam?? Wat kan het anders nog zijn??
Ik heb alles geprobeerd, pomp rechtstreeks op accu, andere benzinedrukregelaar, de mechanische pomp aangesloten. Maar hij blijft steeds maar een aantal seconden lopen. Kan het ook een computer storing zijn? Er werd mij door een aantal mensen aangeraden de computer uit laten lezen…
nee er zit geen toerenteller op. Maar ik heb de benzinepomp getest op de accu en hij draait gewoon. Ik heb de pomp aangesloten op 1 van de verbindingen van de kabelboomstekker. Hier zitten 3 kabels in, op 1 van de kabels heb ik de benzinepomp aangesloten. Hij krijgt stroom als ik de auto start. Ik heb met een stroommetertje gemeten of er stroom op blijft staan. En dat blijft het. De pomp stopt er wel mee als de motor stopt… Maar mischien moet ik de kabels toch nog eens nalopen waar ze allemaal heenlopen. Maar zoals ik het begrijp denken jullie dat de brandstof pomp na een tijdje stopt met pompen…
Ik heb inderdaad de groene kabel met de bobine verbonden. De brandstofpomp heb ik via de 3-polige stekker van injectiekabelboom aangesloten op de startmotor. Zou hier een relais tussen moeten dan?
Ok dan weet ik dat. Maar nu is het grootste probleem nog niet opgelost. Hij start wel maar na 5 seconden lopen stopt de motor. Weten jullie hoe dit kan?? Groeten
Ok. Alleen ik zit er in de kabelboom geen stekker die ik kan verbinden met de 2 dradige temperatuurvoeler. Het zijn gewoon 2 losse draadjes die je via connectiestekkers met een andere draad kunt verbinden. Zou ik deze ergens in de kabel boom moeten aansluiten of iets dergelijks??
Ik heb de doorzichtige kabel die van het contact loopt naar de bobine vervangen door een gewone draad. Klopt het dat deze kabel is verbonden met 6 zwarte kabels bij de zekeringen? De auto loopt nu iets langer, maar slaat nog steeds af. Enig idee waar dit door komt? Heb het idee dat hij dan geen stroom meer krijgt. De kabel liep vanaf de zekeringen door de kabelboom naar voren, waar hij achter bumper verbonden zat met de kabel die naar de bobine loopt, en de extra stroomstekker bij de startmotor. Beide kabels heb ik weggehaald en vervangen door 1 kabel rechtstreeks naar de bobine te doen. Ik heb helaas nog geen goede multimeter, dus het valt even niet te meten. Maar ik neem aan dat het gewoon een stroom probleem is…??? Nu heb ik nog 2 vragen:
http://s738.photobucket.com/albums/xx28/poede/?action=view¤t=zwartslangetje2-2.jpg
Waar komt dit slangetje op? Kan ik hem ook zonder dit stukje aansluiten?http://s738.photobucket.com/albums/xx28/poede/?action=view¤t=Koelslangaansluitingen.jpg
Op de ronde cirkel zeg maar waar de 2 dunne slangetjes op aan zitten gesloten, zit wel een stekker. Nu heb ik de thermostaat vervangen door de originele met 1 contactpunt. Als ik de thermostaat erin zet van de injectie met 2 draden, waar moet ik deze dan op aansluiten? Want er zijn geen aansluitstekkers of dergelijke…
Sjouke
Ik heb de manta net even geprobeerd. Hij doet het!!!:angel Ik had even als retourleiding een jerrycan eronder gezet. Maar na een seconde of 5 stopt hij er mee. :mad: Net of hij dan geen benzine meer krijgt. Of moet ik het toch uitstellen tot de retourleiding erop zit? Zou het alleen werken als het een gesloten systeem is? Ik heb even op de tank gekeken, daar zitten bovenop ook aansluitingen, volgens mij voor de ontluchting. Als ik daar nou eens de retourleiding op aan sluit… Is dit mogelijk? Mischien zit er ook wel een draad verkeerd, maar ik heb het zo aangesloten zoals jullie mij vermeld hebben…
sjouke
Ik heb inmiddels alle kabels aangesloten. Ik moet alleen nog een langere gaskabel hebben, en een retourleiding aanleggen naar de tank toe. Ik voor deze leiding koperleiding gehaald met een binnen diameter van 3mm. Is dit groot genoeg of kan de pomp zijn druk nu niet kwijt? Moet er verder nog wat aangepast worden? Aan de computer ofzo? Of is het straks starten en lopen?(hoop ik wel) Ik moet dan nog even de luchtfilterbak vastzetten en de computer naar binnen werken, maar eerst maar zien of hij het doet. Maar graag antwoord op de vraag van de koperleiding, anders heeft het geen zin dat ik het nu aanleg… bedankt
Sjouke
ok dit is mischien duidelijker. hier kan ik vast meer mee. stekker b is inderdaad het probleem. en de doorzichtige draad naar de bobine die ik moet vervangen zoals op het topic hierboven staat beschreven…
Ik ben mischien een beetje simpel, maar deze schema’s snap ik niet heel veel van. Ik heb bij de bobine gezocht, maar kan geen doorzichtige kabel vinden, ook niet bij het contact. Er loopt wel een doorzichtige kabel door de kabelboom naar voor richting de rechter koplamp. Op de bobine zit een zwarte draad en de groene voor de toerenteller.
In de 3-polige stekker zitten de volgende draden:
zwart/rood
zwart
wit met code 28
wit met code 44
wit met code 4/1Oja en ik heb nog een slangetje die zit aangesloten op de bovenste benzineslang met de drukregelaar erop. Waar moet deze op aangesloten worden?
http://s738.photobucket.com/albums/xx28/poede/?action=view¤t=zwartslangetje2-2.jpgIk heb dit nog nooit eerder gedaan, dus het is allemaal nieuw voor mij. Ik heb de auto ook nog niet zo lang. Kunnen jullie mij op een simpele manier zeg maar uitleggen wat waar komt, en welke kabels op welke punten moeten worden aangesloten?? Dat zou heel mooi zijn. Ik weet dat het al veel besproken is hier boven, maar dat is voor mij nog wat onduidelijk… alvast bedankt
Sjouke
Er zitten 25 contacten in… Dus dan is het een LE-jetronic injectie neem ik aan… Ik zal vanavond de codes van de kabels nog even goed noteren en de kleuren die uit de de auto komen en kijk waar de kabels heen lopen. Ik moet ook nog een retour leiding aanleggen. De aanvoer leiding is 8mm doorsnee. Bij de garage hadden ze niet groter dan 6mm, is dit erg als de retourleiding iets kleiner is dan de aanvoer? Kan de pomp dan zijn druk wel kwijt? Groeten
in de 3-polige stekker zitten de kleuren: zwart, rood/zwart, en 2 witte draden in dezelfde poort. Op de witte draad staat nr. 41 en 28 volgens mij. Die lopen naar het grote relais. En uit de auto zelf komen ook nog 3 draden. 1 van deze draden zat eerst het bimetaal op van de choke van de caburateur. Een zwarte draad, zwart witte draad, en nog een kleur, welke weet ik zo niet meer…
Mooi! de thermostaat met de 2 draden, kan ik die vervangen door de orignele temperatuurmeter? deze heeft namelijk 1 draad en past er ook in. Ik neem aan dat deze alleen de vloeistoftemperatuur meet? En waar kan ik het beste een gat in het schutbord boren om de computer naar binnen te krijgen? Ik moet alleen nog de 3 polige stekker herleiden en aansluiten. Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? De meeste draden die daar op zitten lopen naar het relais. En er was nog een weerstandsdraad die ik moest vervangen? Kunnen jullie mij ook vertellen welke dat is, en waar vandaan tot waar ik deze moet vervangen. Ik ben een leek op het gebied van manta, dus is soms moeilijk voor mij waar ik moet zoeken. alvast bedankt
Ok helemaal super! bedankt voor de reactie! zo is het mij al een stuk duidelijker. zullen vast nog wel een paar problemen tegen komen maar dan horen jullie het hier wel. groeten
-
AuteurBerichten