Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem opgelost.
Koplamp eruit gehaald, binnenste deel van fittinghouder eruitgeschroefd en stroom gemeten.
Daar gewoon stroom. Blijkt dat de contacten tussen fitting en lamp niet helemaal goed waren.
De boel een beetje uit elkaar gefrot zodat alles weer contact maakte en toen was er licht!Het lijkt er op dat het stuk tussen stroomblokje en de fitting niet goed is.
Ik heb de fittinghouder er uit gehaald en geprobeerd daar te meten. Resultaat: o volt
Op de fitting houder ( en lamp zelf ) zitten twee + aansluitingen. Kan je deze rechtstreeks aansluiten op de + van de accu en de massa op bv het blok. Zou de lamp toch in principe moeten branden, of is dit te simpel gedacht. Dit om lamp en houder te testen.Ok, ik bedoel dan dat ik de sockets met lampje heb omgewisseld.
Lampjes verwisseld, links/ rechts, nieuwe geplaatst, lampjes met houder verwisseld links/ rechts en terug. Als ik het goed werkende lampje met houder in de unit plaats, niks. Stekkerblokje losgehaald, alles doorgemeten, overal stroom. Blokje weer terug, grootlicht, stadslicht, knipper, alles.Maar geen dimlicht…
Nou goed, vandaag de stekkers schoongeschuurd, beetje wd40 erop en weer vastgezet. Resultaat: blinkende stekkers maar geen dimlicht.
Ik hoop dat er nog iemand meeleest, maar ben dus nog steeds aan het klooien met de verlichting.
Kan m ook wegbrengen, maar ja wil het toch zelf oplossen.
Nog steeds geen dimlicht op de linker koplamp. Alle lampen branden, behalve het dimlicht.
Overal stroom op het stroomblokje van de koplamp, gemeten met de massa van dat blokje. Dus lijkt mij geen slechte massa.Heeft de koplampunit zelf nog een massa aansluiting?
Zou de houder van h7 niet goed kunnen zijn?
Kan je de lampunit gemakkelijk verwijderen?Allemaal vragen, en ik hoop op nog wat hulp.
Alvast bedankt!Goed, even een update,
ik heb nu dan gemeten op het stekkerblokje.
Gewoon de bruine connector daaruit genomen voor de massa en alle andere aansluitingen gemeten.
overal stroom…
Ook ohm gemeten van de de bruine connector, met het licht uit was de waarde 00.1, met licht aan 17.nogwat.
Alle lampen behalve het dimlicht branden :hmmzOK, we gaan dat uitmeten.
excuses voor de late reactie, maar deze week geen tijd meer gehad.
En nu zaterdag, dus meten en repareren…(hoop ik)Dat klopt, had vanmiddag de foto genomen om te laten zien.
Dit is in ieder geval wel de plek die storing kan geven, begrijp ik..Okee, en hoe los ik dat op?
net even gemeten,
op de bruine draden na, overal 12v gemeten…Opgelost !
Er waren 2 contactjes verbogen in de connector die op de voorkant van de radio/cd zit. Als je het frontpaneel eraf hebt gesjord tijdens het demonteren, kunnen deze pinnetjes met het terug drukken van het frontpaneel verbogen worden.Plaatje van dit geheel:
http://img.photobucket.com/albums/v341/leegsi73/2011-10-23220150.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
gevonden op een engels forum, foto van ene leegsi
Ja, contact staat aan.
Vanmiddag nog alles nagelopen, stekkers zitten goed, maar nog steeds alleen maar SAFE en geen piepje of wat dan ook.
Geen mogelijkheid om een code in te voeren.Willem, dat is een snelle reactie !
Leest als, appeltje eitje !
Dus ik ga eens goed onder de kap kijken en bedenken of ik het ga doen…Goedemorgen allen,
Ik denk erover om zelf de radiator van mijn corsa te vervangen ivm lekkage.
Het is een Corsa 1.0-12v Eco van 2002.
Is dit een beetje zelf te doen, of is het van, laatmaar aan de prof over?
Ty
PeterDe trip naar Italie en weer terug, was prima gegaan. Geen temperatuur problemen, ook niet met het nemen van de Gotthartpas ipv de tunnel.
Maar evengoed zag ik bij controle van het kvs niveau vóór de terugreis, dat er toch wat minder in het expansie vaatje zat.
En inderdaad, bij thuiskomst lag er de volgende ochtend een klein plasje onder auto en moest ik een 100cl bijvullen.
Dus volgende week kan ie weer op de brug…Nee, die trip heb ik net achter de rug. En bij thuiskomst kwam ik erachter dat er toch nog een kleine lekkage zat.
We (de monteur en ik) gingen er na vervanging van de sensor en waterpomp vanuit dat alles ok was.
Maar blijkbaar toch niet helemaal…ja, dat is ook het volgende wat ik ga laten doen, maar ik moet hem deze week nog gebruiken voor de vakantie. De lekkage is niet zo heel erg veel, maar moet natuurlijk wel opgelost worden.
Nou goed, het probleem is grotendeels opgelost!
Het was de oliedruksensor die olie lekte en ook een kapotte waterpomp…(daar kwamen we achter toen ik de auto wilde ophalen, 2 dagen voor ik op weg wilde naar Italie…)
Nu lekt er nog een heel klein beetje bij de radiator (van vooraf gezien linksonder) maar dat doe we dan maar even na de vakantie, tenzij de hele voorraad koelvloeistof ineens wegloopt…..
In ieder geval gelukkig geen koppakking of is dergelijks en viel de reparatie qua kosten nog mee.Er zat geen sludge bij de pijlstok of olievuldop. En voor zover ik kon zien kwam er geen witte of blauwe rook uit de uitlaat.
Hij staat in ieder geval nu bij een monteur en houd mijn vingers gekruist..OK, maar hij verbruikt dus wel koelvloeistof.
Ik moest in totaal een kleine liter bijvullen. Het reservoir ziet er in ieder geval schoon uit.
Zou ook nog kunnen zijn dat er ergens anders ook nog lekkage zit waardoor mijn koelvloeistof wegloopt.Probleem is opgelost,
blijkbaar wordt/werd er geen goed contact gemaakt tussen de lamphouder en de koplamp unit.
Na wat steviger vastzetten en wat heen en weer wrikken brand hij nu, maar ben er niet tevreden over.Wat heb ik in ieder geval gedaan:
zekeringen nagekeken en uitgewisseld, geen resultaat
relais uitgewisseld, geen resultaat
stroom gemeten bij lampunit, zat prik op, 12v.
contactjes op de lamphouder bijgesteld en weer terug gezet.kan op slot.
Ok, maar daar is denk ik niet mijn start probleem opgelost…in ieder geval bedankt voor de reactie.
Ok ! Bedankt voor de snelle reactie, ik ga snel eens kijken.
-
AuteurBerichten