Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt, de versterker zit in de achterklep. Ik heb hem bekeken en volgens mij zit alles goed aangesloten.
Kunnen deze versterkers een keer kapot gaan ?Van de Omega B1 Station heb ik de middendemper vervangen. De achterdemper was nog goed, maar precies op het overgangspunt tussen midden- en einddemper was ie doorgerot.
Middendemper heb ik gekocht bij de Uitlaatdiscounter. Ze hadden dit model niet op voorraad, dus ik moest er uiteindelijk meer dan een week op wachten. Het paste wel perfect, alleen de beloofde gratis klem zat niet bij
Bij de klemverbinding heb je een beetje pasta nodig om alles gasdicht te maken. De andere kant is een flens met twee bouten.
Maar, hij is weer door de keuring !Volgende project: Radio ontvangst verbeteren. Ik gebruik nog de originele antenne op de achterruit, maar dit is niet echt een succes. Ontvangst is vaak slecht. Iemand nog tips hiervoor ?
Succes met alle Omegas !
Vandaag eindelijk tijd om te kijken.
Beide achterwielen vrij laten draaien en de remtrommels bekeken.
De band rechtsachter laat duidelijk een deuk zien op het loopvlak. Deze Vredestein zit er al een paar jaar onder en eigenlijk heb ik nooit problemen gehad.
Hoe kan zo’n band nou een deuk(je) krijgen ?De wielbouten zitten te vast. Ik krijg ze niet los. Dat komt door het schudden waarschijnlijk. Even aan de garage vragen.
Remtrommels zijn in orde en de wiellagers in principe ook.Als ik de band vervangen heb, meld ik me nog even even.
Je hebt gelijk.
Bij sommige snelheden schudt de auto wel, maar het stuur trilt niet. Het probleem zal wel achter zitten.
Ik heb even in Haynes gekeken en daar staat inderdaad, dat je wiellagers (rear hub bearing adjustment) nog bij kan stellen na verloop van tijd.
De ring moet iets los zitten en de lagerbout moet met 25 Nm vast zitten. Dit weekend zal ik gaan kijken en dan laat ik het weten.Ook even de trommels controleren of er geen stukken uit zijn.
Voor heb ik Michelin, achter Vredestein.
Ik heb juist de banden voor verwisseld om te kijken of het schudden daar aan ligt.Vandaag alle wielbouten gecontroleerd en de schokdempers zijn ook nog goed.
Aankomend weekend zal ik even de auto opkrikken en kijken hoe wielen eruit zien als ze vrij draaien (dat heb ik nog niet gecontroleerd)Bedankt voor het plaatsen van de foto, ik kreeg dat niet voor elkaar.
Vandaag heb ik even het pollen/interieur filter vervangen. De rubberen drain even schoongemaakt, want die zat helemaal vol met bladeren en modder.Zoals eerder voorgesteld zou ik graag de foutcode kunnen uitlezen. Na wat speurwerk weet ik dat de Omega uit 1994 een 16-pin OBD stekker heeft, maar nog niet met de ODB-2 functionaliteiten. Ook wel OBD-1 genoemd dus.
Er zijn veel stekkers en software voor de laptop etc., maar heeft iemand ervaring met het uitlezen van de “oudere” modellen Opels ?Ik hoop dat dit wel lukt.
[img]C:Documents%20and%20SettingsAdministrator.PETER-ARRUX22BJDesktop[/img]
Bijgevoegd een foto van de Omega.
Inderdaad heb ik de stappenmotor ook losgedraaid (in twee delen), alleen heb ik er geen WD40 voor gebruikt. Dat zal ik nogmaals controleren.
Voor de motormanager wordt het dus uitlezen of de massa goed schoonmaken begrijp ik. Mooie volgende klus.
Bedankt voor de tips zover….. -
AuteurBerichten