Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank voor jouw reactie!
Heb de oorzaak gevonden. Het lag aan een verkeerde volgorde van stekkers achterin de instrumentenpaneel. Het het van een Duitse forum en daar waren de eerste 6 draden omgekeerd. Dus 1 was 6, 2 was 5, enz 🙈
Zal er vanavond naar kijken.
Welke W-nummer moet ik dan hebben, W374 misschien?
Als ik de casette van een F10 5-bak met WR wil inbouwen, moet ik dan ook de bijhorende differentieel inbouwen?
Dit ivm. de eindoverbrenging.Dank je wel Corsaliefhebber!
Mooi dat je zo af en toe nog van dat soort oldschool auto’s ziet.CommoCruiser,
Als ik een F10-5 bak wil met lange eindoverbrenging (de eco versie zeg maar) moet ik toch op de W-nummer letten?
Dank voor de snelle reactie!
Zal me ook ff aanmelden.
Maar moet ik dan naast de cassette ook het uitstekende deel overzetten?
Weet dat een F10-5 bak zo’n uitstekend deel heeft, en heeft dat deel wel dezelfde boutgaten?
Dus plug and play zeg maar?Iemand een idee of de stappenmotor stuk kan zijn?
Heb ff beter gekeken maar het kapje bestaat uit 2 delen.
Een klein kapje die over een plaatje schuift van de waterpomp.
3 inbusboutjes waarmee de waterpomp op z’n plek blijft, zat muurvast.
Ook een lastige plek om een stuk gereedschap kwijt te kunnen.
Waterpomp is er nu uit, en dus tijd voor koffie.Dank voor snelle reactie!
Had auto op handrem en automaat in stand 2 en later P, maar kon de krukas gewoon draaien.Dank voor de reacties!
Zal binnenkort ff kijken of het e.e.a. voorbereid is.Droge metworst en een krat bier doet wonderen.
Maar het gaat mij er om dat de gedane inspanningen beloond wordt.
Zijn er erg mee geholpen als deze mysterie een keer opgelost wordt.Goedemiddag USBSTICK,
Ja, daar heb je een goed punt.
Maar als de dealer niks kan vinden, ga je toch dingen proberen.
Zal graag gebruik willen maken van de kennis van een van forum leden waar jij het over had.
Uiteraard wil ik die persoon financiëel te gemoed komen.
Maar ga in maart de kop eraf halen omdat deze aan de buitenkant olie lekt.
Daarna wil ik graag een afspraak maken om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn.Nieuwe lambdasonde zit op z’n plaats.
Motormanagementlampje brand niet meer maar qua prestaties is ie er niet op vooruit gegaan.
Mogelijk dat het verbruik wel omlaag gaat.Dank wim-v6!
Morgen het nieuwe onderdeel plaatsen.
Laat wel ff weten hoe het is gegaan.Is het ook nodig om de accupolen los te maken van de accu?
Dit om de computer te resetten?
Heb weer een nieuwe lambdasonde in huis.Zoals beloofd ff een update:
Pakje met lambdasonde vandaag gearriveerd en meeteen uitgepakt.
Er waren twee dingen anders t.o.v. m’n oude lambdasonde:– andere type stekker (smaller en het was een vrouwelijke uitvoering)
– een kleur draad voor het voorverwarmen van de sonde was wit i.p.v. geelHeb de oude stekker gebruikt en alles ingebouwd.
De motor startte meteen maar daarna begon het motormanagementlampje te branden.
Tijdens het testrijden kon ik geen verbetering merken.
Toen ik thuis kwam twee draadjes van het voorverwarmen omgewisseld maar het lampje bleef branden.
Een gevalletje goedkoop is duurkoop.
69 euro bij lambdasonde24Heb een lambdasonde besteld en is als het goed is morgen binnen.
Als ik tijd heb ga ik de oude morgen vervangen.
Laat dan uiteraard weten of dit een goede set is geweest.Heb de dealer gevraagd om het systeem te laten uitlezen, dit om een evt. Foutcode te zien. Heb van een kamaraad gehoord dat de codes bedoeld zijn om sensoren die stuk zijn aan te kunnen geven. Is die datacheck bedoeld om waardes van sensoren weer te geven? Ga liever geen lambdasonde vervangen als ik niet zeker weet of deze stuk is of een foutieve waarde geeft.
Misschien ook belangrijk te vermelden is dat de vorige motor veel olie verbruikte. Mocht de lambdasonde inderdaad niet goed functioneren, dat het daar van komt?
Dank heren voor de snelle reacties!
Wim-V6: de dealer heeft verleden week de gaskleppenhuis volledig gereinigd.
Pascal1109: is deze zelf te meten met een multimeter?
Zo ja, losgekoppeld van de motor?Dank voor de tip Fearless!
Maar is er niemand die weet waar dat gat voor dient?theunm: onderwerp is idd eerder voorbij gekomen want ik had het gepost.
kwam er toen niet verder mee.Fearless: het rare is dat ik nergens een 1.8E ben tegengekomen met een EGR-klep.
vandaar dat ik niet weet waar de opening voor dient.Heeft niemand een idee?
Dan moet het toch aangesloten worden aan de Tech-2 apparaat?
Heb vanavond de cruise control unit van onze Astra G ingebouwd en mee gereden.
Cruise control werkt vanaf 60km/u.
Alle functies van de hendel aan het stuur werken.
Morgen de koppelingspedaalschakelaar aansluiten en kijken of dat functioneert.
Daarna 4-polige remschakelaar. -
AuteurBerichten