Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha, die 2 rechtse handen zitten wel goed:p, en bedankt voor het aanbod maar zoals ik al zei ga ik toch voor iets kleiner dan een bus (en ook iets sportiever :p).
@DevilraY; thx voor de info! Ik heb momenteel een bod gedaan op 2 exemplaren. Uit de foto’s kan ik afleiden dat 1 van de 2 sowieso super veel werk is aangezien alles uit elkaar is gehaald. Ook veronderstel ik dat ik bij deze auto moeilijk met zekerheid kan vaststellen dat alle (juiste) onderdelen me worden meegegeven, aangezien ik geen ervaring heb. Juist?Ook vroeg ik me af of ik kan controleren of een motor werkt als deze niet meer in de auto zit? Is het bv mogelijk om aan het aandrijfwiel te draaien om te controleren of de pistons (mmm… in abn’ zuigers’? ) nog bewegen in de cilinders?
Bij de gedemonteerde auto is al het bodywork al gedaan. Kan ik er van uit gaan dat ik hierdoor bijna met zekerheid geen verborgen roest meer zal tegen komen achteraf?
De 2de auto die ik heb gevonden leek me interessanter om te kopen als beginneling. Deze stond volgens de foto’s ergens in een garage. Minder mogelijkheid tot roest? En bleek volgens de informatie nog te rijden.
Nu ken ik theoretisch wel redelijk wat van motoren en dacht ik door het luisteren naar een motor eventuele problemen te kunnen detecteren. Is dit realistisch? Zou bv ook een eventuele testrit en visuele inspectie van de motor me een idee kunnen geven van de kwaliteit? Zoja, waarop moet ik dan letten?
Indien ik een reactie krijg op dit exemplaar, waarop moet ik nog letten voor aankoop? kwaliteit van de schokdempers en ophanging? Roest onderaan de wielkassen? Lekken van olie en andere vloeistoffen?
Alle info is welkom!!
I.v.m. het plaatwerk, ik heb vroeger met 3 soorten lassen in mijn opleiding kennis gemaakt. Elektrisch, met gas en een combinatie van de 2. Nu probeer ik die oude kennis terug boven te halen dus verbeter me als ik fout ben. Elektrisch lassen kan ik gebruiken om totaal geroeste stukken plaat eerst weg te zagen en achteraf nieuwe stukken aan vast te lassen.
met het op gas lassen herinner ik mij door middel van een toevoegmiddel gaten te kunnen opvullen. In het school deden we dit met kleine gaatjes in dun plaat materiaal. is dit ook toepasbaar op een auto?
Vroeger was ik zeer goed in de lessen lassen op school maar dit is helaas al 7 jaar geleden. Is het plaat – en laswerk aan een auto echt veel moeilijker?
Nogmaals bedankt trouwens aan degene hierboven voor hun reactie en info! Keep it commimg! ;)
-
AuteurBerichten