Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hee ja! Dat is een bekende. ‘Peter uit Een, met zijn bruine Kadett D Berlina Voyage’ waren er tot laatst gewoon 2 van :jerry
Woont bij mij om de hoek :PZo, even geleden dat ik achter de computer zat :angel
Waarom dat geroepen word weet ik niet. Het is inderdaad een 2.0 16v met een Turbo, alleen deze heeft geen 200 maar slechts 185pk.
Het is gewoon een andere motor, maar past achter dezelfde bakken.Bedankt voor de leuke reacties!
Ik heb geen haast met de B204, maar wil er ook geen eeuwen over doen.Ik zoek trouwens nog:
Veerpootbrug vóór (boven & onder) en evt. achter.
Achter zal denk ik niks voor zijn, de achteras ophanging van een station is totaal anders dan van een hatch, dus die zal niet passen.@voyageboy wrote:
zag je zondag nog rijden op opel treffen dronten ziet er goed uit :thumbup
Dankje :thumb
Klopt inderdaad wat Louwe zegt. Is een andere motor.
Het heeft meerdere redenen dat ik voor een B204 ga:
– Een OPC motor is gewoonweg 3x zo duur.
– Ik kreeg een B204 aangeboden.
– Er is veel tuningpotentie, mede door de vrij ‘open’ ECU.Hier al een behoorlijke tijd niets meer gepost.
Er is het 1 en ander veranderd:
– Kachelmotor vervangen.
– 80% laswerk klaar.
– Velgen en banden 16″ zitten er onder.
– Remslangen en leiding is vervangen.– Achter verder verlaagd.
En hij is gepolijst :wub
Foto’s:
Achterklep, voorspatborden en keienvanger worden nog gespoten in de toekomst.
Ook komt er een Saab B204 Turbo motor in, deze hangt al aan de motorbok.
Haha ja ik ben er uit, heb inmiddels 1,5 jaar lang een Kadett D en de GSI is inmiddels plat.
Helaas heeft dit project geen mooi einde gehad, maar vind de Kadett toch mooier.
Nog wel diverse onderdelen te koop trouwens.:jerry :thumb
T of geen T? ;)
Mooi project, pakt alles goed aan!
Ondanks dat hij stilstaat, staat het project niet stil.
In Juni moet hij weer voor de APK, en hij rolt er niet 1,2,3 doorheen denk ik.
– 4 gladde banden.
– Meerdere remslangen staan bol
– 1 remleiding heeft na het vervangen op de achteras gelegen en is dus ingesleten.
– Er zit wat laswerk (niet heel veel) in de neus.
– De kachelmotor is overleden.Ik wil wel grotere velgen dan 15″, dus heb ik dezelfde stalen velgen gekocht, maar dan 16″.
Zijn al gespoten en de banden ga ik er vrijdag omheen zetten.
Toyo Proxes, 195/40 16 liggen klaar.Waardeloos.
Nog 10 jaar en dan heb je 1 auto met 10 verschillende emblemen.Ik heb gisteren een Manta B op de sloop gezien.
Het is een coupé en hij zat helemaal onder de graffiti, maar er zaten nog wel wat onderdelen op.
Wat interieurdelen, en een achterspoiler, koplampen, e.d.Dacht ik vermeld het even :thumb
Zaterdag in Zevenhuizen.
Een Kadett C Rallye.
Geel/wit van kleur.
kwam van de Jonkersvaart, ging Hoofddiep op ri. Leek.Heeft ons vast wel gezien, we reden in een Vectra B, met een Zender voorbumper en Astra OPC velgen.
Zaten in de auto met het duimpje omhoog :thumbJa op het D Kadett forum zijn er al wat foto’s.
http://dkadett.forum2go.nl/opeltreffen-oschtersleben-2015-t3438-15.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Check, waren er inderdaad alle 3 giuliettaevo.
Was weer een heel mooi weekend, prachtig weer, een boel prachtige Opels, en leuk volk!
Wij zijn er ook bij, met 6 auto’s dit keer!
Heb er weer zin in!
In Zevenhuizen een oranje C Kadett, bij de rotonde, stond er een tijdje terug, en inmiddels weer, maar lijkt opnieuw gespoten of zeer netjes gepolijst.
Ga je hem ook verlagen?
Welkom hier, woeste kar! :jerry
Komt helemaal goed denk ik :D
@basss27 wrote:
Dat pak je heel goed aan! Ben wel jaloers op zon mooie sleutelruimte en kunde om zoiets zo mooi aan te kunnen pakken.
Komt er nog een ander blokje in?
Bedankt :D
De sleutelruimte en het materiaal zijn van AutoTotaal Roden, en hiervoor ben ik ze ook heel dankbaar.
Ik heb een boel geleerd van een goed kennis van mij, en doe mijn best deze Kadett te redden van de roestduivel.Er liggen hele andere plannen op de plank, maar deze gaan veel verder dan een ander blokje.
Origineel lag er een 1.6 carburateur in, dus een 18E is al een hele vooruitgang vind ik zelf.:jerry
Heb inmiddels een brief gestuurd naar de belastingdienst dat ik graag in het kwarttarief wil.
Na 32 jaar was hij toch wel ver heen.
– Schutbord
– Bodemplaat RV
– Dorpels L+R compleet
– Lekbakjes L+R compleet
– Deuren rondom roest
– Spatborden binnen + buitenkant
– Keienvanger
– Onderaan het voorraam
– Wielranden achter beginnen nu ook :DRoest, roest en nog eens roest.
Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
To do:
– Schutbord lassen.
– Wielkuipen lassen (1e keer!).
– Stuurhuis vastzetten :shock:
– Koplamporen lassen.
– Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear
Velgen opnieuw gespoten, banden er om.
Achter bredere banden, het leek me wat te smal. -
AuteurBerichten