Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Jac,
Precies je hebt helemaal gelijk.
Het is nu even afwachten of het zich weer voordoet.
Mocht het zo zijn gaan we hem eens schoonmaken en anders een andere.
Nieuw gaat het richting de 4 a 500 dus mss een goede keuze.
DankjewelHeb de auto laten uitlezen en meteen laten resetten.
Even kijken of het terug blijft komen.
Zo ja dan weten we iig de oorzaak.3x foutmelding op de gasklep stelmotor
Waarvan 1x een functionering fout
En 2 x noodloop door gasklep stelmotor.Hij dacht in eerste instantie vervuild.
Maar omdat ik geen gas kan geven denkt hij dat de stelmotorkapot is.
Eventjes afkijken komende weken.Beste Jac,
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga hem zeker laten uitlezen, vandeweek eens een afspraakje gaan maken.
Maar desondanks blijf ik toch een beetje gissen vandaar wilde ik toch even informeren of er mensen bekend zijn met deze klachten.Hopelijk hebben ze gauw een plekje vrij !
Hetzelfde probleem met mijn vectra c 2004.
Tevens een cdr 2005 vdo radio waarbij alleen safe komt te staan.
Sleutel uit contact
As knop inhouden terwijl je sleutel in contact doet en deze op contact zet. Dan hoor je een piep en kun je de as knop loslaten en de code invoeren !
ToppieOliepijl is dik in orde.
Check dit minstens 1 keer per maand en is 7 maanden geleden ververst dus dat kon het gelukkig niet zijn.
Bedankt !!Heb het reservoir met rem/koppelvloeistof gevuld tot net onder max. Het was maar een heel klein beetje. En merk nu toch verschil. Het lijkt mij hiermee te zijn opgelost.
Bedankt voor de reactie !Dat dacht ik in het begin ook.
Maar vond het wel vreemd want bij stilstand koppeling in en in alle versnellingen zetten gaat de eerste keer stroef. Tot je blijft schakelen en dan word ie soepel.
Vervolgens rijd ik de weg op en moet ik weer schakelen en is hij niet meer zo soepel..
Kan altijd van de kou maartoch apart bij stilstand na paar versnellingen verzetten wel soepel en vervolgens niet meerGeen mensen die mij wat informatie zou kunnen geven of advies ?
Ja het blijft mij ook een beetje een onduidelijk stukje in de monteur zijn beredenering maargoed. Ik weet een beetje wat van autos af. Maar hoe het allemaal precies in elkaar steekt betreft motorisch is me soms een raadsel.
al moet ik zeggen dat ik er steeds wijzer op word na elke keer dat je iets aan de auto hebt.
Ook mede dankzij jullie uitleg op het forum word ik er flink wijzer op.
Ik hoop dat de rest verders ook veij blijft van rommel ..Ja rinus ik herken hetzelfde ellendig gedoe.
Hiervoor een astra gehad die telkens hoog toeren had terwijl ik de auto bijvoorbeeld liet uitrollen of statio air liet draaien na het rijden.
Vacuumslangen en verschillende sensors geprobeerd uiteindelijk via het forum op het idee gekomen om het gasklephuis of hoe dst ook precies mag heten laten schoonmaken en het probleem was verholpen naar flink wat euros uitgegeven te hebben.
Ik hoop dat het snel opgelost js en zonder al teveel kostten.
Het puzzelen en denken is wel leuk, de kostten daarintegen niet zo leuk!P.s. hij heeft het een en ander aan slangen losgehaald en vanalles bekeken om te kijken of er ergens meer troep is blijven hangen. Dit was niet het geval. De koelvloeistof heeft hij ververst.
Allereerst mijn dank aan jullie allen!!!
Vandaag is het dan zover, het is opgelost!
We hadden het over de radiateur (de monteur besprak dit met mij)
Nu ik de auto kwam halen had hij uitgelegd waarom hij dacht dat de radiateur verstopt zat.
Hij heefft een te snelle conclusie getrokken omdat hij het zeer druk had, gister had hij er dan ook geen tijd voor.
Vandaag was hij er aan begonnen en deed de kap open en dacht nog eens na.
Hij twijfelde aan zijn eigen conclusie en heeft nogmaals goed nagedacht en hij heeft de thermostaat vervangen.
Dit was dus idd het probleem zoals je vermeldde wim.
Toch werd de radiateur niet warm genoeg en kwam het water lauw terug uit de radiateur.
Hij heeft de radiateur losgekoppeld bij de slang en zag schijnbaar al wat dichtgeslipte troep.
Nu achteraf snappen we wel waarom.
De vorige eigenaar heeft hoogstwaarschijnlijk zon tabletje in de koelvloeistof gedaan om een lekgaatje te dichten in de radiateur of ergens anders.
Dit vermoedden we omdat bij de aankoop we de distributie riem moesten vervangen….
Dat opzich is niet erg… maar 1 maand na de koop zag ik telkens een klein plekje als ik van de parkeer plaats reed.
Iets bij de waterpomp was toen lek. Of de waterpomp zelf dat weet ik zo niet.
Dus toen hebben we de distributieriem en de waterpomp vervangen.
Tevens het koelvloeistof reservoir want ook daar lekte het.
Wellis waar minimaal. Maar ik wilde dit goed hebben.
Wss heeft ie al gelekt bij aa koop of hiervoor waardoor we het vermoedde hebben.
Nu uiteindelijk radiateur schoon en goed en de thermostaat doet zijn werk goed.
Jongens nogmaals, hartelijk bedankt voor uitleg en adviezen enzovoorts!!!Beste wim,
Ik laat het me wijs maken. Maar hij gaf aan dat het wel invloed heeft op je verwarming. Hoe dat zit vraag het me niet haha.
Hij had me wel overtuigd want de slang tot aan de radiator word wel goed warm. Geloofwaardig genoeg want de slang was idd zeer warm. Ik geloof wel dat dat plus minus 90 graden kan zijn. Echter de radiateur niet. Dus ik wacht het even af. De auto word iig onder handen genomen.
Ik hou de goede moed erin dat het wel een goede monteur is, mocht het alsnog niet verholpen zijn na de radiateur. Dan kan ik zeggen dat hij inderdaad niet zon goed monteurtje is als wat ik had verwacht haha.
Word vervolgd!Beste mensen,
Zoals wim-v6 al aangaf zit er idd in een z18xe een mechanische thermostaat. Dus hier hoort ook geen kabeltje te zitten. Dus er is gelukkig niets mis mee. Het stukje kabel dat bloot lag had er niks mee te maken dat was slijtage. Kabeltje is gemaakt en vervolgens verder gekeken met de monteur.
Wanneer de thermostaat kapot is gaat deze open staan en laat dan juist altijd veel koelwater doorgaan waardoor de temperatuur 80 of lager is.
Dus de thermostaat is wel gewoon goed gaf hij aan want de verwarming werkt ook gewoon goed. hij word juist 95 tot 100 graden dus de thermostaat zou het niet kunnen zijn.
De slang van de radiateur is echter koud . De radiateur zelf ook. Hij geeft aan dat dat het probleem is.
Ontlucht is hij goed dus hij gaat de radiateur bekijken en proberen deze goed schoon te krijgen van binnen en anders gaat er een nieuwe op.
Hij heeft alles goed bekeken en mee gereden en blijft hameren op de verstopte radiateur. Hopelijk belt hij me straks op met de mededeling dat hij gemaakt is.
Ik houd jullie op de hoogte!Het is idd een c1 en betreft een Z18XE
Dus het zou hier gaan om een mechanische thermostaat… hmm
Leuk joh die autos.
Zo ben je nergens…. zo denk je ergens te zijn…. en vervolgens weet je niet meer waar je bent haha.
Ik neem de auto morgen eens mee naar de garage. Ik kan namelijk veel proberen en denken. Maar als ik dit zo hoor dan zou het dus alsnog verwijzen naar de thermostaat opzich.
Toch blijft het stekkertje met 1 ontbloot stukje kabel steken… we zullen het gaan zien haha
Echt hartstikke bedankt voor jullie reacties heren. Zo kom ik nog ergens !!Beste Rinus,
Hartelijk dank nogmaals.
Ik ben meteen gaan kijken en gaan nadenken hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Je laatste berichtje spreekt precies mijn vermoedens als uit.
Ik heb de vectra c z18xe en deze geeft ook 92 aan als punt.
Eens gevoeld aan de slangen en ben tot de conclusie dat de thermostaat in iedergeval totaal NIET werkt.
De slang word niet warm die over de radiateur gestuurd word.
Het circuit over enkel de motor draait wel gewoon.
Na de deksel gedemonteerd te hebben zag ik een stekkertje op de thermostaat zitten waarvan 1 kabeltje een dtukje bloot lag.
Mijn vader keek met me mee en vertelde me dat dat apart was. Het was niet kapot ofzo. Daar was het te netjes voor.
Eenmaal verder gekeken zagen we dat de thermostaat niet voorzien is van een kabeltje. En hierbij gaf mijn vader aan dat hier altijd zon kabeltje aan moet.
Nu is het vermoeden dat er een kabeltje ontbreekt. Misschien is dit tijdens het uitwisselen van de distributie riem en waterpomp gebeurd. Of mss tijdens het rijden maar dat lijkt me onlogisch.
Morgen eens langs de garage waar ik geweest ben.
Ik wil een foto bijvoegen om het duidelijl te krijgen maar ik weet niet hoe dit moet haha.
Ik zal morgen laten weten of dat inderdaad het probleem is.Met vriendelijke groet,
PeterDankjewel voor je snelle reactie Rinus,
Ik ga eens shoppen voor een nieuwe thermostaat.
Eens kijken of dat het probleem kan wegnemen.
Zo niet dan heb ik 1 onderdeel alvast uitgesloten.
Nu eens op zoek naar de plaats waar de thermostaat zich bevind.
Met vriendelijke groet,
Peter Jansen23 september 2012 om 14:53 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062649Heb het relais doorgemete , alles verder in orde .
Dynamo vervangen, een van de storing is nu verholpeb wabt de spanning was niet goed, dynamo gaf te hoge dpanning.
Nu weer ff doormeten morge en kyke welke storing nu aanwezig blijft.
Alvast bedankt, snel vervolg !6 september 2012 om 21:14 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062647Haha oeioei, had ff bekeken waar de masse kabel hene loopt maar wat een ellende om die te volgen zeg, nog es ff extra tijd in stoppen morgen haha
Is het een veel voorkomend probleem ? Omdat je zo snel het antwoord al klaar had liggen op mijn vraag :p
5 september 2012 om 15:08 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062645Of de massa van de motor naar accu ?
5 september 2012 om 14:21 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062644Ah super, maar de slechte massa op t chassis , bedoel je daarmee de massa van het brandstofrelais naar het chassis
Ik ga iig nu even een spiekje nemen, ben namelyk redelyk nieuwschierig of het hiermee opgelost kan worden, zou me namelyk een hoop irritatie schelen5 september 2012 om 10:45 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062642P.s. Wanneer de melding binnenkomt loopt het toerental tevens op 1500 toeren, kan dit met elkaar in verbinding staan?
5 september 2012 om 10:43 In reactie op: Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35 #18062641Als het een slechte massa heeft , zou dit probleeem al vaker zich hebben moetten melden neem ik aan ?
misschien verstandig om brandstof relais uit te wisselen en dan afwachten wat hy doet ?In iedergeval bedankt voor de snelle reactie !!
-
AuteurBerichten