Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hey allemaal
Astra is terug ok.
Na verder zoeken gevonden dat de AD converter niet functioneerde.
Met dank aan Oldford om me in de juiste richting te zetten.
Dus met veel uitmeten en gezond verstand de converter op de printplaat van de ecu gelocaliseerd en dan een andere van een tweedehands ecu overgesoldeerd naar mijn ecu. (zie foto voor de plaats van de converter, is een plcc 16700 ic)
Alles terug in elkaar en alles werkt terug , krijg dus terug een schommelende waarde op de opcom en fuel ratio pendelt tussen rich en lean.( als ie warm staat)
Zodus , aan allen bedankt om mee te denken en me op het goede spoor te zetten. :happy02: :applause01:
Vele groeten , peter
Bedankt alvast voor de reactie,
Heb dit vandaag al eens geprobeert en als ik er wat inspuit begint ie te reutelen en valt stil.
Wat zou de lambda dan moeten doen?
Het rare is dat al wat ik doe ik steeds dezelde waarde uitlees op opcom , vroeger schommelde deze en sprong dan steeds van” rich”(rijk) naar” lean”(arm), dat doet ie niet meer , blijft altijd op” rich” staan
De lambda blijft steeds schommelen rond de 200mV op rolantie en als ik gas geeft gaat deze naar rond de 700 a 800 mV.
Doch op de opcom geeft ie altijd rond de 650mV
Mvg en alvast bedankt , peter
allemaal al bedankt voor de reacties,
Ga er hem van de week insteken en kijken of deze nog werkten dan dat draadje doorknippen.
Laat wel weten of het gelukt is.
en de cdr is al besproken voor een collega, sorry warhamstr
vele groeten , peter
misschien heb je hier wat aan
moet je maar eens door scrollenhttp://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=1&t=13680&sid=581524893736cdc4c063399fffd3221d&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
vele groeten , peter
Oeps sorry,
Moet dus wel degelijk stationair 0.2 en verhoogd toerental 0.095zijn.
Effe verward :sleeping
Mvg , peter
hey allemaal,
Het universele katje ertussen geplaatst en terug naar de keuring.
Met succes ,
Waardes op stationair CO 2.05 , op verhoogde toeren CO 0.95.Dus we kunnen weer een jaartje verder.
Volgende week katje vervangen door een buis, dan rijdt ie beter.Zeker allemaal bedankt voor de hulp en een applaus voor ons allemaal!!
Met vriendelijke groeten, peter
Hey,
Zal de waardes volgende week laten weten na de keuring.
T’is te hopen dat da goed komt.Mvg , peter
Bedankt al allemaal.
Heb eens rondgehoord op de sloop en daar weten ze ook de prijzen.
Nu heb ik een universele besteld met aansluitstukken en een gewone pijp voor daarna.( katje wegleggen voor volgend jaar)
Alles samen 117 euro en allemaal nieuw (die van de sloop heeft ook al zijn ouderdom he)Van t’weekend alles monteren en de maandag naar de keuring.
Laat dan wel weten of het opgelost isMvg ,peter
Bedankt alvast allemaal,
Zal dan eens rondkijken voor een nieuwe kat.
Tussendoor, is zo een universele kat evengoed?
Mvg , peter
hallo allemaal ,
Motor in orde gekregen door helicoils te plaatsen en daarna alles terug in orde gezet;
Heb m’n ontsteking dan juist gezet en tot hiertoe rijdt hij weer als voorheen.Hoera en applaus voor ons allen!!!
Hartelijk dank aan iedereen
Vele groeten , peter
hoi iedereen,
update: heb gevonden wat de oorzaak was : van het tandwiel beneden van de distributieriem is de spie afgebroken waardoor deze wat is meegedraaid op de krukas en waardoor de timing niet meer klopte.
Nu heb ik een andere cilinderkop en tandwiel op de kop kunnen tikken en een nieuwe pakking gehaald , echter een nieuw probleem , de schroefdraad in de blok zelf is beschadigd.
heb dan maar helicoils besteld en ga deze eerst plaatsen voor ik alles kapot trek.Volgende dagen laat ik nog wel weten of het gelukt is.
Vele groeten en alvast iedereen bedankt. peter
ps :(tips zijn nog welkom , ook over de helicoils)aja vergeten
weet iemand of er een verschil is tussen een cilinderkop van een motor met code c14nz en een motor met code x14nz?
volgens da ik gegoogeld heb geen maar k’ben grrag zeker ,
alvast bedankt , peter
hey allemaal ,
Vandaag verder gezocht en er op uitgekomen dat er twee tuimelaars nl van de eerste en de vierde cilinder afgebroken zijn. ook zit er blijkbaar een klep wat scheef.
Weet niet waarom want de distrubutieriem ligt nog steeds goed (alle merktekens komen overeen)K’ga morgen langs de sloop eens kijken voor een andere cilinderkop en dan een nieuw pakkingset en alles terug monteren. hoop dat ie dan terug in orde is.( als de prijs meevalt)
ps :weet iemand hoe zo’n tuimelaars kunnen afbreken?
Vele groeten , peter
bedankt alvast voor de reacties,
De distrubutieriem is niet gebroken en heb al getest met andere bougies , zelfde resultaat.
K’ ga morgen de uitlaat eens losdoen want denk dat die misschien dichtzit en daardoor kunnen de cilinders ook niet aanzuigen.( denk ik toch)
Wat denken jullie? zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
of weten jullie nog andere opties?vele groeten, peter
hoi allemaal ,
Het probleem is opgelost , de poelie van de multiriem was losgekomen en na deze terug vast te zetten en de ontsteking terug af te stellen rijd hij weer als vroeger.
Alvast bedankt allemaal
Vele groeten , peter
bedankt alvast voor de reactie,
kan het zijn dat een van die sensors stuk is want bij uitlezen waren er geen storingen aanwezig
mvg , peter
bedankt voor de reacties ,
Heb de boel eens opengedaan en blijkbaar zat alles los en functioneerde , ook de remvoering is nog goed.
Alles uitgeblazen en weer dichtgegooid en daarna een remmentest laten doen.
Alles bleek terug te werken.
Dan terug naar de autokeuring geweest en ok!Allemaal bedankt , peter
Allemaal al bedankt voor de reacties.
Heb vandaag de remmen ontlucht en t’is opgelost.
Bedankt en vele groeten , peter
thanks
k’denk dat er geen lucht massa meter opstaat als je dat bedoeld
heb wel in zo’n vraagbaak gevonden dat er sprake is van een inlaatluchtdruksensor
met vriendelijke groeten , peter
bedankt allemaal alvast ,
nu weet ik wat je bedoeld en ben ik mee ( kende dit onder regelklep stationair toerental)Volgens mij zit die stappenmotor er niet op.
Het is geen multi injectie maar zo’n geloof ik een multec
centrale inspuiting ( geen afzonderlijke injectors)
Lijkt op een carburator maar de inspuiting is centraal en elektronisch geregeldMet vriendelijke groeten , peter
bedankt alvast , zal eens nazien
kun je me zeggen waar die stappen motor zit , en wat die precies doet?
Met vriendelijke groeten , peter
-
AuteurBerichten