Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bel eens met ter Rie in Bennekom die heeft allerlei uitlaten liggen
Vandaag bij een firma in Apeldoorn een nieuwe hall gever laten monteren en de onsteking laten testen.
Kwam door alle testen heen .
Vreemde is nu , de storing 42 blijft nog steeds aktief.
Plak denk ik het lampje maar af .
Hoe sluit ik dit onderwerp af .https://www.spectromatic.net/product/40569/14013-sensor-opel-ascona-b-c-corsa-a-kadett-e-1979511.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of bovenstaande de goede hall gever is , heb gekeken naar het motor type wat ik heb .
opel kadett e 1989 1.3i , heb een delco ontsteking met schroeven , met een zwarte kap .
En is de hall gever door een leek te vervangen , zo ja welk stuk speciaal gereedschap heb ik daarvoor nodig ???
Op de sloop kom ik elke keer weer een versleten hall gever tegen .
En de nieuwe complete ontsteking is me net even te duur gezien wat ik allemaal al vervangen heb .42 ignition triggering box deze storing blijft aktief
Heb er nieuwe bougie,s in gezet en nieuwe bougie kabel en een nieuwe elektronica ding wat zwart van kleur is met 7 pootjes , die in de ontsteking zit .
Heb de hall gever nog niet vervangen, is het beter om de complete ontsteking te vervangen ????.
Wat ik me wel af vraag is het noodzakelijk om op de bougie,s van die metalen kappen te doen waarop de bougiekabel komt .
De vorige code en storingen zijn gelukkig opgelost .Bedankt voor de info.
Na een lange zoektocht van de week , een complete speedsensor gevonden en gemonteerd .
Deze code is nu weg .
S,morgens starten met koude temp is lampje uit .
Na de 2e keer starten temp weer warm buiten en de motor lampje weer aan .
Nu de code 1 2 1 2 1 2 en code 15 de temp sensor , had deze al een keer vernieuwd , zal deze nog een keer vernieuwen en ook de sensor voor de temp op het dashboard .
De temp sensor voor code 15 zit achterop de koel inlaat voor de motor met een zwarte stekker , dacht ik .
Nogmaals mijn dank voor het meedenken allemaal .
Opel kadett e 1.3i in de ls uitvoering heeft inmiddels 90000 echte km op de teller staan . bouwjaar 1989Is er een bepaalde site waar ze dit onderdeel verkopen.
Ben al een paar uur aan het zoeken maar vind het niet .
Gaat het om de komplete onderdeel wat er boven op zit of ook het witte gedeelte meepakken.
Hoor graag of er een site is waar ik kan bestellen.
Bedankt voor de uitleg en de foto , zo een stapje dichterbij de oplossing hoop ik .
:thumbup[/img] @wim-v6 wrote:
Op de bak aan de achterzijde (achter de ontsteking zeg maar) tegen het schutbord.
Deze zit tussen de bak en de tellerkabel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Zie een sensor zitten waar 3 draden met een stekker naar toe gaat , is die het .
Heb een foto maar krijg die er niet bij geplaatst .Enig idee waar ik die snelheid signaal sensor kan vinden op het blok of in de buurt van het blok
Kan in het handleidingenboek hem zo niet vinden .
De 1.3i blok is 1 van de eerste met injektie .
Ben verder een leek als opel monteur door veel te lezen en uit te voeren probeer ik het te leren.
Bedankt voor de genoemde storings codes en de uitleg erbij .en zo een idee wat deze code 24 inhoudt
heb al zoveel vervangen aan onderdelen dat ik even de kluts kwijt ben .1 2 1 2 1 2 dan 2 4 2 4 2 4 code 12 dan 24
1 2 1 2 1 2 dan 2 2 2 2 2 2 code 12 dan 22de ene keer leest hij code 22 en de volgende serie 24
of lees ik het verkeerd uit dat het 42 moet zijn.
weet je mischien wat deze codes inhouden
het is van een opel kadett e 1.3i bouwjaar 1989 computer nummer 16061919@liviu2004 wrote:
ecu repair? Ik heb veel ecu vervangen, door bedrijven repareren. Een auto, 800 euro onderdelen kost, als gevolg van een reparatie bedrijf.
Sloop, ja, als dezelfde software en hardware nummer, en reset op auto met eigen security code.
Ik kan je ook een te sturen en je programmeren met opcom.
Zou Liviu2004 ook mijn ecu kunnen resetten van een opel kadett e 1.3i van 1989
24 oktober 2015 om 16:46 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294778In friesland op bezoek geweest bij de genopemde man hier boven.
Andere inspuit injector unit gekocht plus de cabaratuer unit .
wat bleek bij de inbouw van de injector kop was de onderste pakking gescheurd van de ouwe injektor wat benzine lekkega tot gevolg had.
de nieuwe injector unit had de genoemde pakking ook niet , gelukkig had deze man een doosje met pakkingen van rubber rond.
Nieuwe pakking er omheen gedaan en de injector gemonteerd de lekkage was voorbij en de opel starte normaal en de motor draaide vrolijk rond.
Mischien was dit het grote probleem en veroorzaakte ook het motorlampje probleem .
Nu gaat het lampje af en toe aan met starten maar de motor slaat niet meer over .
Word vervolgd . iemand van het forum nog ideen wat het wel kan zijn hoor ik het graag .17 oktober 2015 om 13:47 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294776Ben blij dat alle onderdelen van ebay komen .
Allemaal nieuw en goedkoop .
Ook bij een aantal opel oud gediende geweest die keken onder de motorkap en gauw weer dicht .
Ben echt benieuwd of er nog leden op dit forum zijn die op de hoogte zijn van de techniek van de e kadett .
Mijn type de 1.3 i is 1 van de eerste met een injector .
De computer van deze kadett is niet te vinden en de injector ook niet .
Wie weet er een adresje voor deze onderdelen.
Als je geen monteur bent kwa auto techniek zoals ik , kom je een heel eind met het opel handboek om diverse onderdelen te vervangen. :thumbup17 oktober 2015 om 11:45 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294774eindelijk het probleem gevonden .
het lag aan de afstelling van de automatische choke .
waar de gaskabel loopt zit een plastic pijpje met schroefdraad van plastic daar achter zit een metalen plaatje en een plastic stelschroef .
heb deze 4 slagen aangedraaid en de automatische choke sloeg aan en het toerental ging omhoog .
Eindelijk na een jaar zoeken en diverse opel gagarges bezocht te hebben is het gelukt door op een forum te lezen in duitsland.
wat me opviel is dat de opel garages je aan zitten te kijken waar kom je nu mee aan , en weten er geen oplossing voor .5 september 2015 om 19:13 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294773Computer bleek niet de goede te zijn op ebay .
Inmiddels diverse vancuum slangen vervangen .
En de Bobine ook.
Optie wat nu overblijf is het slangetje naar de map sensor , vervangen voor een andere diameter .
Optie 2 is de pakking tussen het luchtfilter , mijn vraag is hoor er daar 1 te zitten
Is er mischien een forum bezoeker die in Gelderland woont om samen eens te kijken wat er loos is .31 augustus 2015 om 19:48 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294772@penkie48 wrote:
Module defekt , dacht code 42.
Vandaag een rit van 100 km gemaakt diverse keren gestart en geen mm lampje gaat aan .
Auto neer gezet en staat een kwartier in de zon en starten en ja hoor het mm lampje gaat weer .
na nog een keer starten is die weer uit .
Nadeel lampje brandt dan stottert de auto.Las ergens dat de soldeer punten van de ecu rot kunnen zijn.
Herkent een forum ganger dit.
Vraag is het handig om een ecu aan te schaffen en is dan het probleem opgelost.
Een aantal mensen hebben ook de koperbanen opnieuw doorgesoldeerd , zou dat zelf niet durfen.
Staat op een site een ecu te koop voor 20 euro , zou ik de gok kunnen wagen ????
Er stond ook beschreven om de ecu even te vriezen met een ding met ijs er in .
Met de storing gaan rijden en dan een ijsding tegen de ecu aan houden kijken of de storing weg gaat , zo ja ecu defekt.30 augustus 2015 om 13:49 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294771Module defekt , dacht code 42.
Vandaag een rit van 100 km gemaakt diverse keren gestart en geen mm lampje gaat aan .
Auto neer gezet en staat een kwartier in de zon en starten en ja hoor het mm lampje gaat weer .
na nog een keer starten is die weer uit .
Nadeel lampje brandt dan stottert de auto. -
AuteurBerichten