Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag toch maar even naar de garage (sloop met garagebedrijf) gereden, aangezien ik daar regelmatig dingetjes vooral voor het interieur haal en soms voor de motor, kennen ze me daar van gezicht en mn astra ook, dus werd met een lach geholpen king: ik vertelde het probleem, monteur reed een paar honderd meter over het terrein en reed daarna meteen naar binnen, een brug op.
er werd wat gevrikt, geduwd, getrokken, en met een soort van breekijzer tussen delen gevoeld.
fusees: ok
stabistang: ok
veren: ok
stuurstang(en): ok
draagarm links: heel erg veel speling, het rubber wat verticaal zit, dus met bout van boven naar beneden is de boosdoener, het andere rubber, met bout van links naar rechts is nog in orde.
draagarm rechts: zelfde probleem, maar minder ernstig.nieuwe rubbers gehaald bij de Brezan, volgende week pas tijd.
nog bijzondere dingen waar ik rekening mee moet houden?hoor het graag
zo dus :)
zal zo een foto maken hoe ie er bij mij bij hangt, tis wel een brede pijp
demper van een 1.8 16v erop? ik vind die van zichzelf al een mooi eindpijpje hebben
de Astra rijd weer, nieuwe accu gehaald, starten en lopen, eerst met veel getik, nadat ie zo;n 20 sec liep hield het tikken op en liep ie als een zonnetje..
wilde wegrijden, en hij bleef stug staan!, wat meer gas en voelde de voorkant omhoog kruipen en de achterkant omlaag gaan.. handrem? nee, die staat naar beneden (maar stond er wel op) nog een klein beetje gas dan, en hij kwam vooruit.. linkerachterwiel draaide mee, maar rechts trok een dikke streep rubber en na een meter of 8 ging het abs lampje ook branden en zette m maar uit, om niets verder stuk te maken..
knipperlichten aan en krik gepakt.. wiel eraf en een paar flinke meppen met een hamer op de trommel, wiel er weer op, en hij deed het.volgende week toch even die trommel open maken of er niets stuk is gegaan.
het bleek dus toch de accu te zijn, ik heb een veel te grote accu staan, die gebruikte ik voorheen om mn Audi Coupe te starten als ie weer eens met een lege accu stond (ander verhaal), die accu opgeladen, aan de astra gehangen, en hij ging gewoon normaal op contact, zonder knipperende/flikkerende lampjes, geen getik van computers, draai te sleutel om, motor ging 1x rond en startte zonder moeite :)
meteen ampere gemeten of er ergens iets word verbruikt, maar het was niet meer dan een paar miliampere (klokje/radio) met contact uit, contact aan iets van 1.5 a 2 ampere, met lopende motor niet gechecked.
Astra staat vanaf afgelopen maandag 3 weken stil, dus heb 3 weken sleuteltijd zonder zorgen te maken dat de auto nog moet worden gebruikt op de avond dat ik ermee bezig ben.
kan ik mooi wat achterstallig onderhoud doen :)
zit er een massakabel aan de distributiekant? misschien heb ik er eentje beschadigd aan die kant? ergens anders ben ik niet geweest met sleutelen
bedankt voor je antwoord willem :)
wat denken jullie wat er is gebeurd? mn vriendin praat/schreeuwt al dat ie maar weg moet
nou, gister naar de sloop geweest, en er stond welgeteld 1 ecotec.. sensor + vouwzeil van de kofferbak meegenomen.
vandaag gemonteerd, alles weer in elkaar, en starten maar.. het lampje bleef welgeteld 5 seconden uit, en ging toen branden..
ik zette de auto uit, en weer op contact om m uit te lezen, maar de toerenteller sloeg uit naar 8000rpm, de ecu (achter het handschoenenkastje?) begon narrig te tikken, de auto zette zichzelf op slot, en de binnenverlichting begon te knipperen, evenals de lampjes op het dashboard..helemaal wezenloos geschrokken snel uitgezet, maar het tikken van de eco bleef, net als de toerenteller die stug 8k rmp bleef aangeven..
snel de de accu losgekoppeld, even eraf gelaten en weer proberen.. weer dezelfde verschijnselen.. nokkenassensor losgekoppeld, en nu ging ie wel normaal op contact, maar bij starten slechts een *klik*enige storing die hij met de paperclip gaf: 92, nokkenassensor, meer niet
sensor weer aangesloten en weer bizarre taferelen op het dash.. sensor dus nog stukker dan de oude.
oude weer erin gezet en de bizarre lampjes en klikjes waren nu over, maar starten ho maar, slechts een klik van het startmotor relais.buurman erbij en hij sleepte me even aan, en de motor startte, wel met MM lampje.
uit gezet, opnieuw starten, en slechts weer een klik van het relais.daarna met startkabels geprobeerd, (nadat ik de accu op de lader had gezet, en deze gaf *charged* aan) en de startmotor ging een enkele keer rond.
met 4 accus’s aan allerlei kabels op dezelfde polen startte de auto, met erg veel moeite, dat wel…
zodra hij loopt, niets aan de hand, geeft 14.5 volt op de accupolen, alles werkt zoals het hoort, op een ding na, wat dus niet moet branden, het MM lampje, met nog steeds code 92. en dat is ook de enige code, ook na al deze perikelen.ik dacht eerst startmotor vast, nu denk ik accu, maar dan is ie wel heel plots overleden.
de accu is 44 Ah en niet nieuwgisteravond even gewassen in een box,
vandaag naar de sloop geweest op sensortjesjacht, waarempel stond er een station met c18xel motor, en het ding had ook nog het vouwzeil voor de achterbak. ook meteen meegenomen, staat echt een stuk netter dan zo’n grote bak achter de achterbankoke, ik hou jullie op de hoogte van wat ik morgen vind,
alvast bedankt voor het meedenken :)
sensor is nog steeds dezelfde als toen ik de auto kocht, er staat “siemens” op, storing begon spontaan af en toe nadat ik mn koppeling had vervangen
het type stekker is vierkant/rechthoekig, 3pins.de plaatselijke sloop heeft weinig van zulke 16 kleppers, er stonden laatst 2 tigra’s en wat calibra’s 16v, maar van de calibra’s was alles al weg, sensor van een tigra meegenomen, tegen beter weten in, heel andere vorm natuurlijk (zonder dat “moersleuteltje” aan de onderkant)
morgen maar even kijken, want heb nog wat meer onderdelen nodig.
maar waar gaat die kabel nou naartoe?
hmm, waarom brand dan af en toe wel en af en toe niet het MM lampje, als het lampje uit is geweest, zet de astra uit, en daarna weer op contact, dan ziet ie ook geen foutcode, zodra ik m start, en het lampje gaat wel aan, en zet m daarna op contact en lees m uit met de paperclip, geeft ie “gewoon” weer code 92
en omdat ie dat gedrag vertoont (wel foutcode/geen foutcode), meer wel dan niet, wil ik eerst die kabel eens controleren, maar dan moet ik wel het andere uiteinde vinden ;)
motorcode = C18XEL
kijkoperatie nr 2 gedaan voor nokkenassensor en verder gekeken waar ie valse lucht aanzuigt.
bij het weer in elkaar zetten brak er een stukje van distributiekap af, precies bij het onderste bevestigingspunt.. dus nu klappert mn distrikap als rammelende klepstoters :swear morgen maar weer een rondje sloop doen.anybody?
2 september 2011 om 09:31 In reactie op: telefoonnavigatie weergeven op cid (kleurenscherm) #17868769nee, e72 kan dat niet, de E serie van Nokia zijn zakelijke toestellen, de N serie, en nog wat andere modellen zijn multimedia toestellen, daar heb je het meeste kans bij, maar dan nog is de kans klein dat een telefoon een video-out heeft.
heeft ie het niet, dan werkt het ook niet, of je moet heel handig zijn en de complete (flat)cable van het gsm schermpje splitsen van 1 naar 2 en de aftakking naar je cid scherm te sturen, maar dan ben je echt hardcore bezig en kan je je gsm ook niet meer voor iets anders dan buiten de auto gebruiken.
je loopt dan ook tegen weer andere problemen aan, zoals resolutie, etc.
die sensor ziet er precies zo uit als bij mij (C18XEL).
heb al bijna een jaar last van storing 92, onjuist nokkenastoerental/waarde.
soms, heel soms geeft ie de storing niet, en blijft het mm lampje ook uit.
probeerde het andere uiteinde te vinden maar hij verdwijnt over het kleppendeksel, onder een kabelgoot door (of erin) en dan is ie nergens meer te vinden.
waar zit de sensor op aangesloten?
en welke weerstand/waardes moet deze sensor geven als ik m zou doormeten?had mn luchtfilterbak eraf gehaald, distrikap los, maar bij mij leek het alsof mn nokkenaspoelies ook eraf moesten om die sensor te kunnen demonteren, maar dat is dus niet zo?
draagarmrubbers/lagers wel gezien, maar niet goed bekeken, voor speling check moet ie ff op de krik..
hoe kan ik speling op de fusees controleren? (ik weet dat ze er nog heel uit zien maar ik vind dat echt enge dingen als er iets bonkt en kraakt bij de ophanging tijdens het rijden)zoals beloofd:
Stabistang bestuurderskant:
achterkant (onder de deur genomen)
voorkant: (onder de bumper genomen)
(de meneer op de achtergrond ben ik :-))Stabistang Passagierskant:
achterkant:
voorkant:
Fusee Links:
sorry voor de rottige foto, kon niet scherpstellen wegens het tegenlichtFusee rechts:
dat waren ze (genomen met telefoon)
zal vanmiddag ff een foto plaatsen hoe die bij mij eruit zien, iig niet zo..
1800 16v gaat als een tielelier idd
offtopic schopje:
waar zit de nokkenassensor op een c18xel? mijne doet het meer niet dan wel namelijk :(
gisteren de Astra gewassen en van binnen schoon gemaakt, en stadslichtjes vervangen
-
AuteurBerichten