Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb 2 x met mijn vorige auto (Vectra) een probleem gehad met het beslaan van de ruiten. Het probleem was beide keren: de (herfst)bladeren zorgden voor een soort verstopping voor de filter/raster die deze tegenhoudt. Uiteindelijk gaat het vocht er overheen in de auto. Even leeghalen en problem solved. (misschien heeft het niks met jouw item te maken, maar dit is voor mij een zeer bekend Opel-fenomeen).
Onze garage is ermee naar de Opel garage geweest. De foutmeldingen waren hetzelfde. Zelfs Opel krabde zich achter de oren, maar toch hebben ze het (volgens mij) vrij snel gevonden: een relais was kapot.
De garage is ervan overtuigd dat de ECU de relais kapot heeft gemaakt en niet andersom. Dus de ECU moest sowieso vervangen worden. Doordat de ECU verkeerde signalen gaf is de relais kapot gegaan en daarom reageerde de ECU weer fout. Men was bang dat de relais de ECU misschien weer kapot had gemaakt, maar dat is niet het geval.
Wij rijden op dit moment al 2 dagen zonder problemen :thumb . Fingers crossed!!!!
Onze garage heeft erover gesproken om hem bij de Opel garage neer te zetten en hem daar na te laten kijken. Volgens mij gaat dit ook zo gebeuren, maar ik ben er niet zeker van.
De startmotor loopt vol met benzine en na het uitlezen en een paar keer stilstand kwam men (beide garages) tot de conclusie dat de ECU kapot was. Dit stond ook op het apparaat waarmee ze de foutcodes hebben uitgelezen.
Op de één of andere manier blijft onze auto maar benzine geven, ook als het (blijkbaar) niet moet, vandaar dat er zoveel benzine in zat. De auto had ons wel in de brand kunnen vliegen zeiden ze nog.De garage kan (nog) niet vinden waarom hij steeds benzine blijft geven.
-
AuteurBerichten