Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@johan1979 wrote:
hey,
dat heb ik dus ook gedaan.
maar daar zit nog , als je het staafje kijkt, op de helft, moet toch genoeg zijn dacht ik.gr. johan
ja , dat klopt dan krijg je bij het starten en uitdoen het kannetje te zien en het begin komt ongeveer op de helft van de peilstok
wacht je nog langer dan blijft het staanvandaag de relais gekregen van vriend Taner en wat denk je?
bij het starten vanmiddag na het werk , weg baco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik krijg er wat van
ga volgende week wel de zaak doormeten op de gloeiers om de zaak duidelijk te krijgen.
denk dat het dus weleens aan de bedrading/slecht contact zou kunnen liggenga trouwens morgen naar een corsa diesel 1.3 van 2011 kijken, jammer dat er geen automaat op die machines word geleverd
paardevet
was maar waar ,259 bij de vod alleen voor de relais, ze vervangen het direct ,kassa, dan weer verder kijken ,weer kassa, en uiteindelijk krijg je een rekening die gelijk staat aan de waarde van de auto!
de sloper had geen code in de computer staan ,dus zou geen problemen geven.
ik ga eerst de relais vervangen, codes wissen en kijken of hij terug komt
en dan steeds een stapje verder
ik heb al wel begrepen dat dit veel vaker voorkomt dat het relais een storing geeft
vanmorgen -7 en na twee keer rond gewoon aanslaan als gebruikelijk, we gaan het zienten eerste de relais gewisseld, geen resultaat
computer voor de accu gewisseld , geen resultaat
een gloeier was kapot , gewisseld(nou ja ,eentje buiten het blok) geen resultaaatik dacht , als ik nu alle computers wissel dan moet het goed gaan , niet gedacht aan al die af- en aanmeldingen
daarom vroeg ik dus ook advieshoe ‘weet’ de auto dan dat er een andere inzit?, ik verwissel alle computers uit een sloper
zit er dan nog een áutocomputer in?@chakib82 wrote:
Eh jongens hier een leuke link van mijn engelse vrienden van vectra c.com.
http://www.erisin.com/Supply-for-opel_c55″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zeer aantrekkelijke prijzen.
Ik bezit ook zo 1 met de astra knik, maar de gps doet het in eens niet meer weet niet wat er aan de hand is.
Anders schaf ik een nieuwe aan via de link hierboven en mijn voorkeur gaat dit maal naar Erisin ES871P 6.2″ HD 3D Car DVD for OPEL BT iPod.check het maar
waarschijnlijk kan hij zijn gps signaal niet vinden
die van mij heeft dat ook weleens , gewoon bij instellingen opnieuw instellenzit zeker verschil in, heb dit kunstje ook met Taner geprobeerd omdat mijn stuur versleten was, werkt dus niet, deed hele rare dingen wanneer je aan bijv. een wieltje draaide.
zou kunnen dat je dat via de dealer kan omzetten maar dat kost natuurlijk weer xtra :swear :thumbdown
ik heb toen het stuur gewisseld voor dezelfde met knopjes@ronnie opel boy wrote:
Nee dat is de linke hendel de richting aan wijze
dat zeg ik , daar zit bij mij de cc in en bc wordt door de radio bediend
hoi allen
ben bij Taner geweest en we hebben diverse modulen verwisseld, hij had ook een 3.0 staan
idd het voorgloeirelais zit rechts voor onder de koplamp naast de oliepomp
de zaak losgeklikt en verwisseld, geen resultaat!
voor de accu zit ook nog een apparaat ,die hebben we ook gewisseld, nada nix resultaat
rest alleen nog de computer te foppen, extra gloeistift gemonteerd, er is er een stuk .
ook geen resultaat, de baco verschijnt gewoon in het scherm
wat het nu dan zou kunnen zijn weet ik niet
meevallertje, ik kreeg de kofferbak bekleding mee, die van mij was smerig en niet schoon te krijgen
ook een deur maar meegenomen voor de raamgeleiding@Kano wrote:
@LexSF wrote:
die werken toch standaard via die hendel, radio of geen radio… dus ik snap de vraagstelling niet!
Ligt eraan welk stuur je hebt. De rolletjes of de 6 knopjes. Die met 6 knopjes heeft de BC-bediening in de hendel zitten.
sorry maar ik heb een nc gehad en stuur met knopjes en die werden bediend door de rechter radioknop
er zijn diverse varianten
ik heb in die hendel de cruise control zittentja mensen, ik zou zo willen ruilen met een zuinige diesel, ik heb de 3.0 en die slurpt toch gauw 1;12
kijk ik naar een nieuwe corsa met 1;24 rijd ik liever diesel
maar ga ik naar een zafira die 1;11 rijd op gas dan is dat toch aantrekkelijk!
gas 73 cent en diesel 1,40, scheelt voor mij per maand bijna de helft aan brandstofkosten
dus als er iemand een mooie deal wil maken??????????@mali66 wrote:
aicocondensor Exl leiding 613 euro leiding is afhankelijk van het type en diameter dus dat moeten we zien als hij eraf is
maar zit tussen de 50 en 120€ intercooler 510 euro pakking van injector 88 euro + kleppen huis voor automaat tf80-sc af 40 prijskaartje van maar liefst 3050 euro :shock:volgens mij is dit echt uitzuigerij, ik zou zelf aan het sleutelen gaan of idd een garage zoeken die je vertrouwd!
hoi
volgens Taner zit het relais bij de stuurpomp , waar precies weet ik niet , ga donderdag eentje bij hem halen en een extra stift , hij weet waar dat apparaat zit.
ga toch eens kijken of ik hem kan vervangenvraag eens aan taner (mp wittelte invoeren) , die heeft vaak vectra en signum staan met de motor kapot maar wel goede bakken
dat blok die Kimmiej66 beschrijf geeft foutcodes op koelvinnen 12 en 3 ,geeft spanning te laag aan en aanwezig , doe ik de connector er weer op geeft hij nog wel de foutcode maar niet meer aanwezig
ik twijfel ook sterk of dit de juiste moduul is, er komen maar 4 dikke polen in de kast uit en wat kleintjes.
iedere vin een plus en min maakt 4 dikke draden !
onderin wel twee dikke rode kabels voor de stroom en idem zwart, maar dat kon ik niet zo zien
de code van het voorgloei relais blijft er gewoon instaan als aanwezig en verandert ook niet bij los halen van bovengenoemde connector
dusss???ga morgen even kijken, trek gewoon de zaak los en kijkt of hij starten en rijden wil en …of de fout melding weggaat of dat er teveel in komen te staan
dank voor de foto, het is volgens mij een paar uur sleutelen om die stift eruit te krijgen ( viezigheid onderin natuurlijk) en wat jij al zei, dan heb je nog kans dat hij de fout melding toont@kimmiej666 wrote:
Ik krijg geen bahco in het scherm, enkel met uitlezen komt ie naar voor.
Het relais is heel makkelijk te vinden, achter je radiator zit een zwart elektronica blok van circa 10 cm breed en 2 cm dik, zit net onder het koplamp fram gedeelte, kan je niet missen, dat is voorgloei relais.
en die is uit te zetten?
middels opcom?kan dit relais ook uitgezet worden , en waar zit dit apparaat eigenlijk??
als de motor warm is dan flikkert het lampje even , doet volgens mij niets
ik krijg wel een foutmelding en de opcom meld dat de storing actief is en dus het bacotje in het scherm!@kimmiej666 wrote:
Die gloeiweerstand is bijna standaard bij de 3.0
Heb ik zelf ook en ook al van de nodige andere 3.0 rijders gelezen.
ook als alle bougies oke zijn?
vandaag aan de klus geweest bij Jaap Pul, machtige vent met altijd fijne oplossingen :jerry
vanmorgen alles losgehaald , motor aan een balk gehangen en kappen eraf.
na de demontage van de multiriem kwam de boosdoener aan het licht, een omkeerrol was kapot en hoorde je gewoon ratelen. :fy1
alles nieuw er op met een complete spanrol met demper(170 euro maar!)de zaak even laten draaien en helemaal okidoki :thumbup
toen de distributie de- en gemonteerd, daar was alles nog goed maar voor de zekerheid vernieuwd, ik heb al eens een motor toto gehad!
nog even een lekkend filterhuis gerepareerd en toen waren we 6 uren verder
bijna alles zelf gedaan met wat extra handen voor het omleggen van de riemen :thumb
ik heb nog even naar de steeds weerkerende storing van het voorgloeirelais gekeken, er blijkt een gloeistift het niet te doen en dat geeft dus de code P 0380-00 in de opcom aan
net de middelste achterin natuurlijk , lekker handig gemaakt van izusu :thumbdown
ga denk ik de computer maar misleiden met een leuke weerstand ofzo, het apparaat start altijd vlekkeloosga ik doen, houd jullie op de hoogte
heb jij een overzicht van wat er aan die kant nog meer zit
@kimmiej666 wrote:
Helaas geen ervaring mee.
Maar je hebt recentelijk toch nog distri vervangen?
nee, was wel de bedoeling maar door dure apk van mijn vrouw haar auto verschoven naar de volgende beurt
ik ga hem donderdag loshalen bij Jaap als er ruimte is
ik hoop dat het een slecht rollager is oidRubbers gecheckt en die waren allen oke, wel wat olie lekkage bij het filter maar niets kunnen ontdekken , alles vast gedraaid
rest denk ik dan de automaat zelf
iemand ervaring met oliewissel en kosten, ik hoorde dat spoelen vrij duur is en om dan erachter te komen dat er een revisie moet komen oid
, das zonde geld en van de olie! -
AuteurBerichten